ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Άνοιξαν οι προσφορές για το έργο που αφορά στην κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο προϋπολογισμού 309 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες το έργο διεκδικούν τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, Ελλάκτωρ – Mytilineos και ΑΒΑΞ-Alstom.
Όπως ανακοίνωσε η ΕΡΓΟΣΕ, ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε ποσό 309 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.
Σύμφωνα με τις υπάρχουσες μελέτες, έχουν εξετασθεί δύο εναλλακτικές χαράξεις:
- Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)
- Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.
Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και Στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΑ:
Υποστήριξη και αξιοποίηση των υποδομών του λιμένα Ραφήνας.
Υποστήριξη ανάπτυξης της τουριστικής βιομηχανίας. Συνδυασμένες Μετακινήσεις (Μετεπιβίβαση) – Σύνδεση αεροδρομίου Ελ. Βενιζέλος με λιμένα Ραφήνας
Βελτίωση πρόσβασης – εξυπηρέτησης οικισμών ανατολικής Αττικής
Υποστήριξη ανάπτυξης παράκτιας ζώνης και γενικότερα ανατολικής Αττικής
Συμβολή στη Βιώσιμη Κινητικότητα. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος υποστηρίζει ιδιαιτέρως την περιβαλλοντική, την κοινωνική και την οικονομική συνιστώσα των μετακινήσεων
Βελτίωση ποιότητας κυκλοφοριακής ροής – Επιπέδου Εξυπηρέτησης. Δραστική μείωση χρόνου διαδρομής
Περιορισμός δαπανών χρήσεως και γενικότερα κόστους μετακινήσεων
Περιορισμός των δαπανών μεταφοράς αγαθών
Βελτίωση της ασφάλειας των Μεταφορών και περιορισμός του κόστους ατυχημάτων
Περιορισμός εκπομπών αερίων θερμοκηπίου (CO2, N2O, CH4)
Περιορισμός ατμοσφαιρικής ρύπανσης (NOX, SO2, CO, VOC κλπ)
Ανάπτυξη και απασχόληση από την κατασκευή και λειτουργία των συγκοινωνιακών Έργων
Όπως έγραφε το mononews, οι κοινοπραξίες των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, Ελλάκτωρ – Mytilineos και ΑΒΑΞ-Alstom συνεχίζουν την μεταξύ τους «μάχη» για τα έξι χρυσά συμβόλαια της ΕΡΓΟΣΕ, τα οποία αφορούν τη διασύνδεση των εθνικών λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Διαβάστε ακόμα: