Προχωρά με ταχείς ρυθμούς ο σχεδιασμός της νέας γενιάς σιδηροδρομικών έργων που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ, με στόχο την ουσιαστική αναβάθμιση του εθνικού σιδηροδρομικού δικτύου και τη μετατροπή της χώρας σε logistics hub.

Η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκεται στο επίκεντρο του σχεδιασμού αυτού, με έργα που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές -λιμάνια, αεροδρόμια, εμπορευματικούς σταθμούς και βιομηχανικές περιοχές- με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

 Στο πλαίσιο αυτό, πραγματοποιηθήκαν σήμερα, στα γραφεία της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης στην Καβάλα, τεχνικές συναντήσεις με τη συμμετοχή στελεχών της ΕΡΓΟΣΕ και τοπικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, σε συνέχεια των προπαρασκευαστικών εργασιών που ξεκίνησαν το περασμένο καλοκαίρι.

Αντικείμενο των συναντήσεων ήταν η παρουσίαση των μελετών κατασκευής της νέας σιδηροδρομικής γραμμής που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με τους Τοξότες.

Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης τoυ έργου ανέρχεται σε 1,68 δισ.€ και με την ολοκλήρωσή του θα δώσει την απαιτούμενη αναπτυξιακή ώθηση στη συμπρωτεύουσα αλλά και ολόκληρη την Περιφέρεια της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης .

Οι τεχνικές μελέτες περιλαμβάνουν την περιγραφή των έργων υποδομής και επιδομής, όπως επίσης και τα συμπληρωματικά έργα που θα απαιτηθούν για την αποτελεσματική υλοποίησή τους.

Η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, αποτελεί κομμάτι της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας και θα συνδέσει τη Θεσσαλονίκη με το λιμάνι της Καβάλας και την Ξάνθη και πιο βόρεια με την Αλεξανδρούπολη και το Ορμένιο.

Παράλληλα, θα εξυπηρετήσει την υλοποίηση της σύνδεσης των λιμένων της Βορείου Ελλάδας με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, στην περιοχή της Μαύρης Θάλασσας(Μπουργκάς – Βάρνα – Ρούσσε), στο πλαίσιο του διακρατικού project Ελλάδας-Βουλγαρίας «Sea2Sea».

Με την κατασκευή του έργου παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής, με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης, διασχίζοντας  το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε. Η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Χ. ΒΙΝΗΣ – Μ. ΑΜΟΙΡΙΔΗΣ

Μετά το πέρας των συναντήσεων, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, δήλωσε σχετικά: «Η Καβάλα, αλλά και ολόκληρη η Βόρεια Ελλάδα, βρίσκονται στο επίκεντρο του σχεδιασμού της ΕΡΓΟΣΕ για μια σειρά σιδηροδρομικών έργων νέας γενιάς, που θα διασυνδέσουν τις λεγόμενες κρίσιμες υποδομές με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Κάθε ένα από τα έργα αυτά, και όλα μαζί σε συνέργεια, εισάγουν τη χώρα σε μια νέα εποχή, με σύγχρονες επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές και αναπτυξιακή προοπτική. Βασικό μας μέλημα στην ΕΡΓΟΣΕ, είναι να δώσουμε στη Βόρεια Ελλάδα ένα σύγχρονο, αξιόπιστο και ασφαλές σιδηροδρομικό δίκτυο, όχι μόνο για να δώσουμε ώθηση στην τοπική ανάπτυξη, αλλά να μετατρέψουμε την περιοχή και ολόκληρη τη χώρα σε έναν διεθνή κόμβο logistics».

Διαβάστε επίσης:

ΑΒΑΞ: Στα 500 εκατ. ευρώ ο τζίρος του 2023 – Εξετάζουμε το ενδεχόμενο πώλησης παραχωρήσεων

Α. Κοτζαμανίδης (Entersoft): Συνεχής επέκταση του logistics software – Καλύτερο προμηνύεται το 2023