ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Στην τελική ευθεία εισέρχεται η ολοκλήρωση των έργων για την αναβάθμιση σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και εγκατάστασης ETCS level 1 στο σιδηροδρομικό Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας
Στο πλαίσιο επιτάχυνσης των ενεργειών για την ολοκλήρωση του έργου: «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 αλλαγών τροχιάς σε εντοπισμένα τμήματα του Άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (Α.Σ. 717/2014), παραδόθηκαν στον ΟΣΕ για χρήση 190 χλμ γραμμής στο βόρειο τμήμα του άξονα, πλήρως εξοπλισμένα με σύγχρονα σιδηροδρομικά συστήματα.
Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 09/12/2021 και την Παρασκευή 10/12/2021 μετά την διεξαγωγή με επιτυχία των προβλεπόμενων δοκιμών, διενεργήθηκαν οι Διοικητικές Παραλαβές προς Χρήση, με την υπογραφή Πρωτοκόλλων μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., του ΟΣΕ Α.Ε και της Αναδόχου «ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑΣ ΤΟΜΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. – ALSTOM TRANSPORT S.A.», των συστημάτων σηματοδότησης του τμήματος ΤΧ1(Θεσσαλονίκη) – Στρυμόνας – Προμαχώνας και του συστήματος τηλεδιοίκησης για το σύνολο του άξονα Πλατύ- ΤΧ1 – Προμαχώνας και ΤΧ1 –ΤΧ5, ήτοι συνολικού μήκους περίπου 190 χιλιομέτρων σιδηροδρομικού Άξονα.
Κατόπιν αυτών κατέστη δυνατή, στα αντίστοιχα τμήματα του άξονα, η παράδοση προς χρήση στον ΟΣΕ του εγκατεστημένου συστήματος ETCS επί γραμμής (Σύστημα Αυτόματης Προστασίας Συρμών), το οποίο έχει εγκατασταθεί από τη σύμβαση προμήθειας: «Προμήθεια Συστήματος Γραμμής ETCS Επιπέδου 1 με Συναφείς Υπηρεσίες», μετά την επιτυχή διεξαγωγή δοκιμαστικών δρομολογίων με συρμούς εξοπλισμένους με αντίστοιχο σύστημα ETCS.
Συγκεκριμένα, τη Δευτέρα 13/12/2021 υπεγράφη μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ, του ΟΣΕ και της Αναδόχου Κοινοπραξίας «Κ/Ξ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – THALES RAIL SIGNALLING SOLUTIONS GESMB» Πρωτόκολλο Παράδοσης Περαιωμένου τμήματος ETCS στα τμήματα γραμμής Πλατύ – ΤΧ1, μήκους 38 χλμ. και ΤΧ1 – ΤΧ5 μήκους 7 χλμ., αλλά και Πρωτόκολλο Παράδοσης για Δοκιμαστική Λειτουργία του τμήματος ΤΧ1 – Προμαχώνας, μήκους 145 περίπου χλμ.
Σημειώνεται ότι, με τη διενέργεια των ανωτέρω διοικητικών πράξεων, των έργων της σηματοδότησης και του ETCS, δίδεται προς χρήση στον ΟΣΕ το βόρειο αυτοτελές τμήμα του σιδηροδρομικού άξονα ΠΛΑΤΥ – ΠΡΟΜΑΧΩΝΑΣ, το οποίο θα έχει ως αποτέλεσμα την σημαντική ενίσχυση της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μετακινήσεων σε εμπορικά και επιβατικά δρομολόγια.
Τονίζεται, ότι με την ολοκλήρωση του συνόλου των έργων στον σιδηροδρομικό άξονα ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ, ότι ο χρόνος της διαδρομής θα μειωθεί σε 3:15’ από 3:57’ που είναι σήμερα.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε.», κ. Χρήστος Βίνης ανέφερε ότι: «στρατηγική προτεραιότητα της ΕΡΓΟΣΕ είναι η ταχύτερη δυνατή ασφαλής και άρτια ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Η υλοποίηση αυτών των έργων, τα οποία συγχρηματοδοτούνται από πιστώσεις Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων, είναι μια πρόκληση και ταυτόχρονα μια μεγάλη ευκαιρία για αναπτυξιακή ώθηση τόσο στην οικονομία όσο και στις τοπικές κοινωνίες».
Διαβάστε επίσης:
Καραμανλής: Τα σιδηροδρομικά έργα πρωταγωνιστές της επόμενης δεκαετίας – Δημοπρατούνται έργα 5 δισ. στις αρχές του 2022
Πώς ο ΟΤΕ θα αλλάξει την ταχύτητα της χώρας-Όλο το σχέδιο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Επίδομα θέρμανσης: Σήμερα η πρώτη δόση – Τα ποσά ανά κατηγορία – Τι θα ισχύσει για τους νέους δικαιούχους
- Υπουργικό συμβούλιο: Η ατζέντα για το 2025 – Στο τραπέζι και η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας των Ενόπλων Δυνάμεων
- Kαιρός: Καταιγίδες και χιονοπτώσεις από σήμερα – Ποιες περιοχές επηρεάζονται περισσότερο
- Τραμπ: Ποιον δισεκατομμυριούχο επενδυτή επέλεξε για υφυπουργό Άμυνας