ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στην τελική ευθεία για την υπογραφή τους βρίσκονται δύο έργα αξίας 247 εκατ. ευρώ, τα οποία δημοπρατήθηκαν το 2021 από την ΕΡΓΟΣΕ.
Πρόκειται για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα και τη διπλή γραμμή Αίγιο-Ρίο με αναδόχους τον Όμιλο ΑΒΑΞ και τη συμμαχία έκπληξη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos.
Πηγές με πολύ καλή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας αναφέρουν στο mononews ότι και οι δύο συμβάσεις έχουν πάρει το πράσινο φως από το Ελεγκτικό Συνέδριο και βρίσκονται πλέον στη Βουλή για να πάρουν την τελική έγκριση.
Από εκεί και έπειτα οι συμβάσεις θα επιστραφούν στην ΕΡΓΟΣΕ. Αυτή θα ζητήσει από τους τρεις Ομίλους τα δικαιολογητικά έγγραφα τους, τα οποία και αξιολογήσει εντός δέκα ημερών. Στη συνέχεια οι ανάδοχοι θα κληθούν στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ για να υπογράψουν τις δύο συμβάσεις.
Οι ίδιες πηγές επισημαίνουν πως πλέον το θέμα των συμβάσεων βρίσκεται στα χέρια της Βουλής, αλλά εκτιμούν πως οι υπογραφές θα έχουν πέσει πολύ νωρίτερα από το τέλος του τρέχοντος έτους.
Αυτό σημαίνει πως ο Όμιλος ΑΒΑΞ και η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos ενδέχεται να στήσουν τα εργοτάξια τους μέχρι τα τέλη του 2022 ή τις αρχές του 2023. Σημειώνεται πως πρόκειται για έργα, τα οποία δημοπρατήθηκαν το 2021 και υπογράφηκαν εντός ενός έτους.
Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα
Στο εν λόγω έργο αξίας 72,8 εκατ. Ευρώ ανάδοχος είναι ο Όμιλος ΑΒΑΞ, ο οποίος με έκπτωση 11,2% επικράτησε των Κοινοπραξιών Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα (8%) και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos (7,5%).
Η κατασκευή της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Παλαιφάρσαλος – Καλαμπάκα θα διαρκέσει τέσσερα έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι τα πρώτα δρομολόγια θα ξεκινήσουν στα τέλη του 2026.
Κατά την περίοδο λειτουργίας του έργου θα πραγματοποιούνται δρομολόγια από την Αθήνα έως τα Μετέωρα με σύγχρονα τρένα και η απόσταση Αθήνα-Καλαμπάκα θα καλύπτεται σε λιγότερο από τρεις ώρες.
Επιπλέον, το έργο αυτό είναι προάγγελος της επέκτασης προς τα Ιωάννινα και την Ηγουμενίτσα, η οποία προς το παρόν βρίσκεται στο στάδιο των μελετών.
Αίγιο-Ρίο
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Αίγιο-Ρίο είχε κοστολογηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ στα 174,9 εκατ. Ευρω συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ και η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos το είχε κλειδώσει με έκπτωση 8,29%. Το έργο διεκδικούσαν επίσης η Κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα (έκπτωση 7,1%), ο Όμιλος ΑΒΑΞ (6,5%) και η Ελλάκτωρ (6,5%).
Η κατασκευαστική διάρκεια ανέρχεται στα τρία έτη από την υπογραφή της σύμβασης. Επομένως, η νέα γραμμή θα είναι έτοιμη περίπου κοντά στα τέλη του 2025, ενώ προβλέπεται και η κατασκευή νέων σταθμών.
Η νέα γραμμή θα είναι αρκετά πιο γρήγορη σε σχέση με την υφιστάμενη και εκτιμάται πως η απόσταση Αθήνα – Πάτρα θα καλύπτεται σε λιγότερο από δύο ώρες, καθώς τα τρένα θα πιάνουν ταχύτητες έως και 200 χλμ./ώρα σε μερικά τμήματα.
Τα υπόλοιπα έργα
Υπενθυμίζεται πως τα έργα αυτά εντάχθηκαν στο ΕΣΠΑ 2014-2020. Τα άλλα δύο έργα της ίδιας «γενιάς» που έχουν ήδη υπογραφεί είναι η Β’ Φάση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθήνας με ανάδοχο την Intrakat και το Λάρισα – Βόλος με ανάδοχο τον Όμιλο ΑΒΑΞ.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε πλήρη ταύτιση με τα όσα έχουν δηλώσει ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Αχ. Καραμανλής και ο Υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης για έγκαιρη συμβασιοποίηση των έργων.
Όσον αφορά την αγορά, η ομαλή εξέλιξη της διαγωνιστικής διαδικασίας, χωρίς δηλαδή να γίνουν προσφυγές και να υπάρξουν καραμπόλες μεταξύ μειοδοτών, συνηγορεί στο πνεύμα σύμπνοιας μεταξύ των μεγάλων κατασκευαστών.
Διαβάστε επίσης
ΕΡΓΟΣΕ: Ξεκινά ο Ανταγωνιστικός Διάλογος για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ
ΕΡΓΟΣΕ: Το φθινόπωρο καταλήγει σε συμβούλους και project managers για τα έργα των 4,5 δισ. ευρώ
ΕΡΓΟΣΕ: Προχωρά η επέκταση του Προαστιακού σε Ραφήνα και Λαύριο
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!