ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

O Εξάρχου και το ράλι της ΑΚΤΟR, γιατί ο Δουζόγλου είναι το bad boy των ακινήτων, οι άμεσες κινήσεις Σταϊκούρα, οι απολύσεις στην ΑΒ, τι τρέχει με Γεραπετρίτη, και η βουλευτής που ψωνίζει από τα Zara
Στα τέλη του τρέχοντος μήν αναμένεται να ξεκινήσουν και επίσημα οι διαπραγματεύσεις για το μεγάλο πακέτο σιδηροδρομικών έργων αξίας 4,5 δισ. ευρώ που δημοπρατεί η ΕΡΓΟΣΕ και έχουν προσελκύσει το ενδιαφέρον των μεγάλων εγχώριων Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.
Αυτό προκύπτει καθώς, όπως αναφέρεται σε πρόσφατη απόφαση στη Διαύγεια που υπογράφεται από το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Χρήστο Βίνη, τα σχήματα που διεκδικούν τα έργα καλούνται να υποβάλουν τους φακέλους συμμετοχής στις 15 Ιουλίου και στις 22 του ίδιου μήνα θα πραγματοποιηθεί η εξέτασή τους.
Από εκεί και έπειτα ξεκινά το Β1 Στάδιο του διαγωνισμού, όπου οι ενδιαφερόμενοι και η ΕΡΓΟΣΕ θα διαπραγματευτούν ώστε να καταλήξουν στην τελική μορφή της κάθε σύμβασης.
Πιο συγκεκριμένα, οι μνηστήρες θα λάβουν τις προ-μελέτες του κάθε έργου από την ΕΡΓΟΣΕ και σε συνεννόηση με την ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξουν στις τελικές χαράξεις, οι οποίες θα βγουν προς δημοπράτηση (Στάδιο Β2) εντός του έτους.
Σημειώνεται πως στόχος τόσο της ΕΡΓΟΣΕ όσο και του Υπουργείου είναι οι δεσμευτικές προσφορές να έχουν υποβληθεί έως τα τέλη του 2022, ενώ η υπογραφή των πρώτων συμβάσεων θα αρχίσει να γίνεται από τον Μάρτιο του 2023.
Πηγές προσκείμενες στην ΕΡΓΟΣΕ δηλώνουν πως το χρονοδιάγραμμα για τα παραπάνω ορόσημα τηρείται στο ακέραιο, ενώ έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα θα προκηρυχθεί και ο διαγωνισμός αξίας 200 εκατ. Ευρώ που αφορά στους project managers. Αυτοί θα υποστηρίξουν την ΕΡΓΟΣΕ τη σωστή υλοποίηση των συμβάσεων.
Επίσης, τρέχει και οι διαγωνισμός αξίας 7,4 εκατ. ευρώ για τον τεχνικό σύμβουλο, ο οποίος θα υποστηρίξει την ΕΡΓΟΣΕ σε όλη τη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας.
Τα έργα και οι μνηστήρες
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τους διαγωνισμούς προκηρύχθηκαν τον περασμένο Νοέμβριο και πραγματοποιούνται με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, και αφορούν τη διασύνδεση έξι λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Οι εγχώριοι Όμιλοι έχουν δημιουργήσει μεταξύ τους ισχυρές συμμαχίες, ενώ συνεργάζονται και με από το εξωτερικό.
Αναλυτικότερα, τα στρατόπεδα που δημιουργήθηκαν ήταν τα εξής:
- ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
- Ελλάκτωρ – Mytilineos
- ΑΒΑΞ – Alstom
Όσον αφορά τα υπό δημοπράτηση έργα αυτά είναι τα κάτωθι:
- Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
- Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
- Προαστιακή σιδηροδρομικής γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
- Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
- Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
- Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. ευρώ
Διαβάστε επίσης
ΕΡΓΟΣΕ: Στη β’ φάση οι διαγωνισμοί για τα 6 σιδηροδρομικά έργα ύψους 4 δισ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ένωση Ασθενών Ελλάδας – Έρευνα του ΟΟΣΑ: Ανεπαρκής η εμπειρία στην πρωτοβάθμια φροντίδα, τι πρέπει να γίνει
- Πέτρος Μάρκαρης: Τον «πόνο δεν τον καλμάρεις με ασπιρίνες»
- Eurobank: Τι ψάχνει ο Κώστας Βασιλείου στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
- Γερμανία: Πώς λειτουργεί το γερμανικό εκλογικό σύστημα και ποια τα σενάρια μετά τις εκλογές της Κυριακής
