ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα, την οποία, σύμφωνα με πηγές της ΕΡΓΟΣΕ, εξετάζουν ήδη οι αρμόδιες υπηρεσίες και δεν αποκλείεται ο νέος υπουργός υποδομών, όταν αναλάβει το χαρτοφυλάκιό του ύστερα από τις εκλογές, να βρει έτοιμο προς δημοπράτηση ένα από τα μεγαλύτερα σιδηροδρομικά έργα που θα έχει πολλαπλασιαστική αξία για τη χώρα μας ως διαμετακομιστικού κόμβου εμπορευμάτων.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, οι υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ έχουν την επικαιροποιημένη μελέτη του ΟΣΕ, η οποία έχει κοστίσει 15 εκατ. Ευρώ και χρηματοδοτείται από το Connecting Europe Facilities, που είχε εξασφαλιστεί από τα τέλη του 2021.
Σημειώνεται ότι με το έργο αυτό θα επιτευχθεί όχι μόνο η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ του Ιονίου πελάγους και της Κασπίας Θάλασσας, αλλά θα είναι δυνατή η απευθείας σύνδεση της Ιταλίας με το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Το έργο
Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα αποτελεί ένα έργο πνοής και εντάσσεται στο Διευρωπαϊκό Διάδρομο του κεντρικού δικτύου, ο οποίος θα συνδέει την Ελλάδα με τη Βόρεια Ευρώπη.
Το προς δημοπράτηση έργο έχει ενταχθεί στο χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών και χαρακτηρίζεται ως «υπό κατασκευή» με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030. Το ορόσημο αυτό είναι εφικτό εφόσον προχωρήσει άμεσα η διαδικασία δημοπράτησης με αναθέτουσα αρχή τον ΕΡΓΟΣΕ.
Σημειώνεται, επίσης, ότι με το εν λόγω έργο θα είναι εφικτή η σύνδεση του Ιονίου Πελάγους με τον Ελλήσποντο, καθώς τα εμπορεύματα θα μπορούν να μεταφέρονται από την Καλαμπάκα στο Ορμένιο, όταν ολοκληρωθεί η σιδηροδρομική σύνδεση Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο αρχικού εκτιμώμενου προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ που δημοπρατείται αυτή την περίοδο με ενδιαφέρον από τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat – Siemens, ΑΒΑΞ-Alstom και Ελλάκτωρ- Mytilineos.
Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές και τα δύο έργα αναμένεται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον μεγάλων ομίλων καθώς, όπως προκύπτει από τις συζητήσεις με ενώσεις εφοπλιστών, θα λυθούν τα σημαντικά προβλήματα που υπάρχουν στη διέλευση εμπορικών πλοίων από τον Ελλήσποντο. Επίσης, αναμένεται να μεταφέρονται αρκετά περισσότερα εμπορεύματα μέσω των τρένων συγκριτικά με τα εμπορευματικά πλοία, και το κόστος μεταφοράς θα είναι οικονομικότερο από τους αντίστοιχους ναύλους.
Στα του έργου προβλέπεται η κατασκευή μονής γραμμής μήκους 154 χλμ και ταχύτητας 160 χλμ/ώρα με σημείο εκκίνησης την Καλαμπάκα, που θα περνάει από τα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμένα της Ηγουμενίτσας. Επισημαίνεται ότι με αυτό το έργο θα είναι εφικτή η σύνδεση της Αθήνας με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου και η απόσταση αναμένεται να καλύπτεται περίπου σε 4 ώρες και 30 λεπτά. Η νέα αυτή γραμμή θα έχει ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση, ενώ οι νέοι σταθμοί θα είναι οι εξής:
- Καλαμπάκα
- Μαλακάσι
- Μέτσοβο
- Ιωάννινα,
- Καστρίτσα
- Ανθοχώρι,
- Νεοχώρι,
- Ηγουμενίτσα
Διαβάστε επίσης
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- UBS για Ελλάδα: Οι νεότερες εκτιμήσεις για την οικονομία – Μεγάλη μείωση στο χρέος προς το ΑΕΠ
- Ρωσική Κατασκοπεία προς Δύση: Προειδοποιεί κατά μιας άμεσης στρατιωτικής σύγκρουσης με τη Μόσχα
- Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών: Προτάσεις για το νέο φορολογικό νομοσχέδιο
- Αρχιεπίσκοπος Ελπιδοφόρος: Οι Έλληνες γιατροί, ο ρόλος της Εκκλησίας και τα ελληνοτουρκικά