Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει ένα πολύ καλό σερί στις δημοπρατήσεις και τις υπογραφές σιδηροδρομικών έργων, καθώς πρόσφατα πέρασαν από τη Βουλή δύο συμβάσεις συνολικής αξίας 225 εκατ. Ευρώ.

Με τις συμβάσεις αυτές, οι οποίες αναμένεται να έχουν υπογραφεί έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα, η ΕΡΓΟΣΕ έχει πετύχει τη συμβασιοποίηση τεσσάρων έργων συνολικού προϋπολογισμού 373 εκατ. ευρώ σε διάστημα ενός έτους από την προκήρυξή τους.

Ωστόσο η ΕΡΓΟΣΕ συνεχίζει τις δημοπρατήσεις μεγάλων σιδηροδρομικών έργων, τα οποία αναμένεται να αναβαθμίσουν το ρόλο της χώρας μας ως διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών (logistics) στα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Πρόκειται για τους έξι διαγωνισμούς αρχικής εκτιμώμενης αξίας 4,5 δισ. ευρώ και τα έργα αφορούν στη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Σε αυτούς προστίθεται και ο διαγωνισμός προϋπολογισμού άνω των 200 εκατ. Ευρώ για την επιλογή των project managers που θα βοηθήσουν την ΕΡΓΟΣΕ κατά τη διάρκεια της υλοποίησης των έργων.

Επισημαίνεται ότι το εν λόγω project έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον όλων των μεγάλων εγχώριων Ομίλων, όπως οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos, οι οποίοι θα συνεργαστούν με κολοσούς του κλάδου στα έργα σηματοδότησης, δηλαδή τις Alstom και Siemens.

Επιπλέον, τρέχει οι διαγωνισμός για τον σταθμό στο Κρυονέρι προϋπολογισμού άνω των 5 εκατ.ευρώ, ενώ η ΕΡΓΟΣΕ ετοιμάζεται να προκηρύξει και έργα αποκατάστασης των πρανών στις υπό κατασκευή γραμμές κόστους ενός εκατ. Ευρώ.

Το mega-project των 4,5 δισ. Ευρώ

Πρόκειται για το μεγαλύτερο υπό δημοπράτηση έργο υποδομών στη χώρα μας και αναθέτουσα αρχή είναι η ΕΡΓΟΣΕ. Ο διαγωνισμός, που ακολουθεί την αρχιτεκτονική του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, προκηρύχθηκε στα τέλη του περασμένου Νοεμβρίου και πλέον έχουμε εισέλθει στο στάδιο Β1.

Αυτό σημαίνει πως όλα τα ενδιαφερόμενα σχήματα έχουν λάβει τις προμελέτες για τα έξι έργα και μαζί με την ΕΡΓΟΣΕ θα καταλήξουν στις τελικές χαράξεις, οι οποίες στη συνέχεια θα δημοπρατηθούν (Στάδιο Β2). Σύμφωνα με πληροφορίες η ΕΡΓΟΣΕ εργάζεται με ταχύτατους ρυθμούς για την ολοκλήρωση των διαγωνισμών, ενώ, όπως έχει ήδη γράψει το mononews, στόχος της είναι οι πρώτες συμβάσεις να έχουν υπογραφεί έως τον Μάρτιο του 2023.

Όσον αφορά τους επίδοξους μνηστήρες, αυτοί έχουν δημιουργήσει τρία πολύ ισχυρά σχήματα, τα οποία είναι τα εξής:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Intrakat-Siemens,
  • Ελλάκτωρ – Mytilineos
  • ΑΒΑΞ – Alstom

Ενώ τα έργα που διεκδικούν και η αξία τους είναι τα κάτωθι:

  • Διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών, συνολικής αξίας 591 εκατ. Ευρώ
  • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου αξίας 534 εκατ. ευρώ
  • Προαστιακή σιδηροδρομική γραμμή για τη σύνδεση Ραφήνας και λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο 430 εκατ. ευρώ
  • Διασύνδεση του λιμένα Θεσσαλονίκης με την Ξάνθη 2,3 δισ. ευρώ
  • Σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο 1,45 δισ. ευρώ
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης 77,1 εκατ. Ευρώ

Ο διαγωνισμός για τους project managers

Σε όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού η ΕΡΓΟΣΕ θα ενισχυθεί με έξι project managers. Καθένας από αυτούς θα κληθεί να επιβλέπει την υλοποίηση του κάθε έργου που θα έχουν οι κατασκευαστές.

Αναλυτικότερα, ο προϋπολογισμός του εν λόγω διαγωνισμού, που αναμένεται να προκηρυχθεί έως τα τέλη του 2022, ανέρχεται τουλάχιστον στα 200 εκατ. Ευρώ και με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ. Αναλυτικότερα οι σύμβουλοι που θα υποβάλουν προσφορές θα διεκδικήσουν τις εξής συμβάσεις:

  • Αναβάθμιση της υφιστάμενης γραμμής και την εγκατάσταση σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο (συνολική αξία έργου 1,45 δισ. ευρώ). Το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 49,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
  • Κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη-Τοξότες (συνολική αξία έργου 2,3 δισ. ευρώ). Το εκτιμώμενο κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 89,1 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης και την κατασκευή του Προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης (συνολική αξία έργου 77,1 εκατ. ευρώ). Το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 2,67 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
  • Κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα της με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο (συνολική αξία έργου 430 εκατ.. ευρώ). Ο σύμβουλος εκτιμάται πως θα χρειαστεί 18,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ
  • Κατασκευή της νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής από το Κορωπί έως το Λαύριο και το Λιμένα Λαυρίου (συνολική αξία έργου 534 εκατ. ευρώ). Το κόστος του έργου για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 23,4 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.
  • Νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Κιάτο-Πάτρα στο τμήμα Ρίο-Νέος Λιμένας Πατρών (συνολική αξία έργου 534 εκατ. ευρώ). Το κόστος για τις υπηρεσίες συμβούλου ανέρχεται στα 29 εκατ. ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Ρίχνει αυλαία στη δημοπράτηση έργων 373 εκατ. ευρώ-Πότε πέφτουν οι τελικές υπογραφές και ποιοι τα αναλαμβάνουν

ΕΡΓΟΣΕ: Προς υπογραφή δυο έργα αξίας €225 εκατ. – Ποιοι όμιλοι τα αναλαμβάνουν

ΕΡΓΟΣΕ: Με ποιους συμβούλους αναβαθμίζεται για τα έργα των 4,5 δισ. Ευρώ