Στην υπογραφή τεσσάρων σιδηροδρομικών έργων συνολικής αξίας 373 εκατ. Ευρώ αναμένεται να προχωρήσουν μέσα το καλοκαίρι οι μεγάλοι ελληνικοί κατασκευαστικοί Όμιλοι και στη συνέχεια θα στήσουν τα εργοτάξιά τους. Πρόκειται για τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ που προκηρύχθηκαν το περασμένο φθινόπωρο και θα συμβασιοποιηθούν σε χρόνο ρεκόρ για τα ελληνικά δεδομένα. Τα έργα αυτά ξεχώρισαν, επίσης, καθώς οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Mytilineos ένωσαν τις δυνάμεις και επικράτησαν στα περισσότερα.

Πηγές της ΕΡΓΟΣΕ επισημαίνουν στο mononews πως οι υπογραφές για τα έργα αναμένεται να έχουν πέσει εντός του καλοκαιριού, ενώ δεν αποκλείεται οι σχετικές διαδικασίες να έχουν ολοκληρωθεί πριν από τον Αύγουστο. Από εκεί και έπειτα οι ανάδοχοι των έργων θα μπορούν να στήσουν τα εργοτάξιά τους, ώστε να αρχίσουν τις εργασίες.

Η εξέλιξη αυτή επιβεβαιώνει τη σπουδή με την οποία ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, και σε συνεργασία με το Υπουργείο Υποδομών έχει λύσει το γόρδιο δεσμό της συμβασιοποίησης των σιδηροδρομικών έργων.

Η εξέλιξη αυτή θέτει τον πήχη για τη γρήγορη ολοκλήρωση της δημοπράτησης του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων που δημοπρατούνται στη χώρα μας. Πρόκειται για τα έξι ΣΔΙΤ συνολικής αξίας 4 δισ. Ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο θα αναβαθμίσει το ρόλο της χώρας μας ως logistics hub των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

Κιάτο – Ροδοδάφνη

Πρόκειται για το πρώτο έργο του πακέτου που δημοπράτησε ΕΡΓΟΣΕ και στον διαγωνισμό επικράτησε η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos με έκπτωση ύψους 18,34%,ενώ προσφορές είχαν δώσει οι Όμιλοι ΑΒΑΞ και Intrakat. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές οι υπογραφές για το έργο αξίας 83,97 εκατ. ευρώ αναμένεται να πέσουν στις 6 Ιουλίου.

Το έργο αφορά στην ηλεκτροκίνηση του τμήματος Κιάτο-Ροδοδάφνη και ειδικότερα στη διπλή γραμμή που λειτουργεί από το 2020. Η κατασκευαστική διάρκεια του έργου ανέρχεται στα δυόμιση έτη από ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης και αυτό σημαίνει πως το έργο θα είναι έτοιμο στα τέλη του 2024 ή τις αρχές του 2025.

Από εκεί και έπειτα η Κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos θα αναλάβει τη συντήρησης του έργου για επιπλέον τρία έτη.

Αναβάθμιση Κεντρικού Σιδηροδρομικού Σταθμού Αθηνών

Οι υπογραφές για το εν λόγω έργο, στο οποίο μειοδότησε η Κοινοπραξία Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ, αναμένεται να πέσουν στις 11 Ιουλίου. Σημειώνεται πως η Intrakat έδωσε έκπτωση ύψους 7,5% ενώ το έργο διεκδίκησαν, επίσης, η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που έδωσε έκπτωση 6% και ο Όμιλος ΑΒΑΞ που κινήθηκε στο 5%.

Η αξία του έργου ανέρχεται στα 42,1 εκατ. Ευρώ και αφορά την αναβάθμιση των 11 αποβάθρων του Κεντρικού Σταθμού και την υπόγεια απευθείας σύνδεση με τον σταθμό του Μετρό “Σταθμός Λαρίσης”.

Για την κατασκευή του έργου αναμένεται πως θα χρειαστούν 30 μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. Αυτό σημαίνει πως το έργο θα έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025, και από κει και πέρα η ανάδοχος κοινοπραξία θα αναλάβει τη συντήρησή του για 36 μήνες.

Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα

Στο έργο για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιφάρσαλος-Καλαμπάκα επικράτησε ο Όμιλος ΑΒΑΞ με έκπτωση 11,2%, ενώ στον διαγωνισμό συμμετείχαν οι Κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos και Intrakat – Σιδηροδρομικά έργα δίνοντας εκπτώσεις 7,5% και 8% αντίστοιχα.

Η αρχική τιμή του έργου, η σύμβαση για το οποίο ανήλθε στα 72,8 εκατ. Ευρώ, ενώ και εδώ οι υπογραφές αναμένεται να έχουν πέσει εντός του καλοκαιριού. Από εκεί και έπειτα θα ακολουθήσει η κατασκευαστική διάρκεια, η οποία ανέρχεται στους 30 μήνες. Αυτό σημαίνει πως το έργο ενδέχεται να έχει ολοκληρωθεί εντός του 2025.

Αναλυτικότερο το έργο αφορά την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 81,4 χιλιόμετρα της μονής γραμμής μεταξύ Παλαιοφάρσαλου και Καλαμπάκας πρόκειται να αλλάξει με την ολοκλήρωση της τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία. Επίσης, με αυτό το έργο προετοιμάζεται και η επέκταση του σιδηροδρόμου προς την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα.

Ροδοδάφνη-Ρίο

Πρόκειται για το δεύτερο από τα προς υπογραφή έργα που επικράτησε η συμμαχία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Mytilineos δίνοντας έκπτωση 8,29% και επικράτησε των, ΑΚΤΩΡ (6,5%) ΑΒΑΞ (6,5%) και Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα (7,1%).

Το εκτιμώμενο κόστος του έργου ανέρχεται στα 174,97 εκατ. Ευρώ και η υπογραφή του έργου θα γίνει μέχρι τα τέλη Ιουλίου. Η νέα γραμμή αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία εντός του 2025 καθώς για την κατασκευή του χρειάζονται τρία έτη από την υπογραφή της σύμβασης.

Αναλυτικότερα το έργο αφορά την κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής, τεσσάρων, καθώς και την κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και τη διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για τη στέγαση του Υ/Σ-2.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Τρέχουν οι διαγωνισμοί αξίας 237,4 εκατ. για συμβούλους για το μέγα project των 4,5 δισ. που διεκδικούν οι μεγάλοι Όμιλοι

ΤΕΡΝΑ-Mytilineos: Ανέλαβαν τα περισσότερα έργα της ΕΡΓΟΣΕ-Κοιτάζουν το mega project των 3,3 δισ. ευρώ