ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περιεχόμενα
Στα γραφεία της ΕΡΓΟΣΕ θα βρεθούν στις 24 Νοεμβρίου οι εκπρόσωποι των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Mytilineos και ΑΒΑΞ για να υπογράψουν δύο συμβάσεις συνολικής αξίας 247 εκατ.ευρώ.
Πρόκειται για τα σιδηροδρομικά έργα Ροδοδάφνη-Ρίο και Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, τα οποία παρουσιάστηκαν την προηγούμενη εβδομάδα στη Βουλή από τον Υφυπουργό Υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, και το Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, και, όπως είχε γράψει το mononews, θα υπογράφονταν έως τα τέλη του τρέχοντος μήνα.
Αναλυτικότερα, όπως προκύπτει από τις σχετικές αποφάσεις στη Διαύγεια που υπογράφονται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστο Βίνη, η συμμαχία έκπληξη των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos και ο Όμιλος ΑΒΑΞ θα υπογράψουν τις δύο συμβάσεις για τα έργα που μειοδότησαν. Η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos θα αναλάβει την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Ροδοδάφνη-Ρίο, ενώ η ΑΒΑΞ θα υλοποιήσει τα έργα στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα.
Κλείνει ένας κύκλος δημοπρατήσεων
Με τις υπογραφές των εν λόγω συμβάσεων κλείνει ένας κύκλος δημοπρατήσεων σιδηροδρομικών έργων συνολικής αξίας 373 εκατ. Ευρώ από την ΕΡΓΟΣΕ. Είναι, δε, άξιο αναφοράς πως τα έργα αυτά προκηρύχθηκαν το φθινόπωρο του 2021 και οι πρώτες συμβάσεις υπεγράφησαν την άνοιξη του τρέχοντος έτους.
Γεγονός και το οποίο καταδεικνύει την ταχύτητα με την οποία η ΕΡΓΟΣΕ σε συνεργασία με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών δημοπρατεί και συμβασιοποιεί τα έργα της, ενώ και η έλλειψη καθυστερήσεων, παρατάσεων, προσφυγών και νομικών διαξιφισμών μεταξύ των ενδιαφερομένων, δείχνει πως υπάρχει μία σχετική σύμπνοια μεταξύ των μεγάλων Ομίλων της χώρας μας, δηλαδή των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Ελλάκτωρ, ΑΒΑΞ, Intrakat και Mytilineos.
Η θετική αυτή εξέλιξη για τα δημόσια έργα στη χώρα μας θέτει, επίσης, υψηλά τον πήχη για την εν εξελίξει δημοπράτηση του μεγαλύτερου πακέτου σιδηροδρομικών έργων, δηλαδή των έξι συμβάσεων συνολικού εκτιμώμενου κόστους 4,5 δισ. Ευρώ για τη διασύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο.
Η Κοινοπραξία έκπληξη, η παρουσία της Intrakat και ο ορίζοντας διετίας
Χωρίς αμφιβολία η σύμπλευση των Ομίλων ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Mytilineos προκάλεσε έκπληξη στην αγορά, ενώ από ό,τι έχει μέχρι στιγμής αποδειχθεί από την πορεία των συγκεκριμένων διαγωνισμών, η συμμαχία αυτή κατάφερε να επικρατήσει στα περισσότερα έργα που δημοπράτησε η ΕΡΓΟΣΕ το 2021.
Αυτό συμβαίνει καθώς εκτός από το Ροδοδάφνη-Ρίο οι δύο Όμιλοι ανέλαβαν και το Κιάτο – Ροδοδάφνη αξίας 83,9 εκατ. Ευρώ και η σύμβαση έχει ήδη υπογραφεί από τις αρχές του περασμένου Ιουλίου.
Επιπλέον, ισχυρή παρουσία στο πακέτο των έργων της ΕΡΓΟΣΕ έχει και η Intrakat, καθώς έχει αναλάβει έχει αναλάβει μαζί με τη Σιδηροδρομικά Έργα ΑΤΕ την αναβάθμιση των 11 αποβάθρων του Κεντρικού Σταθμού και την υπόγεια απευθείας σύνδεση με τον σταθμό του Μετρό “Σταθμός Λαρίσης” συνολικής αξίας 42,1 εκατ. Ευρώ, και οι υπογραφές για το έργο έπεσαν στις 11 Ιουλίου.
Σημειώνεται πως τα παραπάνω έργα έχουν κατασκευαστική διάρκεια από δύο έως και τρία έτη από την υπογραφή των συμβάσεων, γεγονός και το οποίο σημαίνει ότι τα έργα, εφόσον τα εργοτάξια στηθούν εντός του 2022, θα έχουν ολοκληρωθεί μέσα στο 2024 ή εντός του 2025.
Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα
Στον διαγωνισμό για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα, επικράτησε ο Όμιλος ΑΒΑΞ δίνοντας έκπτωση 11,2% και τα αντίπαλα στρατόπεδα ήταν οι Κοινοπραξίες ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos (έκπτωση 7,5%) και Intrakat – Σιδηροδρομικά Έργα (έκπτωση 8%).
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου εκτιμήθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στα 72,8 εκατ. Ευρώ, ενώ και σε αυτό το project ο ορίζοντας ολοκλήρωσης είναι το 2025.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο αφορά την εγκατάσταση συστήματος ηλεκτροκίνησης σε μήκος 81,4 χιλιόμετρα της μονής γραμμής μεταξύ Παλαιοφάρσαλου και Καλαμπάκας. Το έργο αυτό πρόκειται να αλλάξει τις σιδηροδρομικές μεταφορές στη Δυτική Θεσσαλία. Επίσης, προετοιμάζεται και η επέκταση του σιδηροδρόμου προς την Κοζάνη και την Ηγουμενίτσα.
Ροδοδάφνη-Ρίο
Στον διαγωνισμό συμμετείχαν τρεις «μνηστήρες» και η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Mytilineos επικράτησε με έκπτωση 8,29% έναντι των ΑΚΤΩΡ (6,5%) ΑΒΑΞ (6,5%) και Intrakat-Σιδηροδρομικά Έργα (7,1%).
Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του προς υπογραφή έργου ανέρχεται στα 174,97 εκατ. Ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Αναλυτικότερα το έργο με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2025 αφορά στην κατασκευή 28,8 χλμ διπλής σιδηροδρομικής επιδομής καθώς και την κατασκευή 4 Σιδηροδρομικών Στάσεων (Ροδοδάφνη, Σελιανίτικα, Καμάρες, Άγιος Βασίλειος με το C&C), 3 Σιδηροδρομικών Σταθμών (Ψαθόπυργος, Αραχωβίτικα και Ρίο), δύο Κτιρίων Εξυπηρέτησης Η/Μ εγκαταστάσεων Σήραγγας (ΚΕΣ) (εισόδου & εξόδου σήραγγας Παναγοπούλας) με τους περιβάλλοντες χώρους αυτών και τη διαμόρφωση της διασυνδετήριας στοάς Νο 5 της σήραγγας Παναγοπούλας για τη στέγαση του Υ/Σ-2.
Διαβάστε επίσης
ΕΡΓΟΣΕ: Στις αρχές του 2023 ξεκινά η μάχη για την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση έργων 4,3 δισ. ευρώ
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Απεργούν δάσκαλοι και καθηγητές την Τετάρτη – Πώς θα λειτουργήσουν τα σχολεία
- Ιράν: Δεν θα αντιμετωπίσει κατηγορίες η Ιρανή φοιτήτρια που γδύθηκε δημοσίως
- Intrakat: «Πράσινο φως» από ΓΣ για αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και αλλαγή επωνυμίας
- ΗΠΑ: Ο Χάουαρν Λούτνικ φέρεται να είναι ο εκλεκτός του Τραμπ για το Υπουργείο Εμπορίου