ΓΕΚ ΤΕΡΝΑIntrakat, ΕλλάκτωρMytilineos και ΑΒΑΞ τα τρία σχήματα που διεκδικούν το mega-project των 4,7 δισ. ευρώ της ΕΡΓΟΣΕ που αφορά στη σύνδεση των λιμένων με το εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, σύμφωνα με πηγές της αγοράς, επιβεβαιώνοντας όσα είχε γράψει το mononews.gr.

Αναπόφευκτα, κομβικό ρόλο στη διεκδίκηση των έργων από τους κορυφαίους κατασκευαστικούς Ομίλους της χώρας θα διαδραματίσουν και οι συνεργασίες με τις διεθνείς εταιρείες που θα αναλάβουν τα έργα σηματοδότησης. Προς τούτο η κοινοπραξία των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Intrakat θα συνεργαστεί με τη Siemens. Ο Όμιλος της ΑΒΑΞ έχει προσεγγίσει την Alstom, καθώς η μεταξύ τους συνεργασία αποδίδει.

Υπενθυμίζεται πως ως καταληκτική ημερομηνία για την υποβολή των προτάσεων των παραπάνω σχημάτων ήταν η 14η Ιανουαρίου, αλλά η ΕΡΓΟΣΕ αποφάσισε ανήμερα της προθεσμίας να δοθεί παράταση μίας εβδομάδας. Σήμερα υποβλήθηκαν, χωρίς εμπόδια, οι φάκελοι, και, όπως αναφέρουν πηγές προσκείμενες στην ΕΡΓΟΣΕ, τα τελικά σχήματα των ενδιαφερομένων θα ανακοινωθούν επίσημα την επόμενη εβδομάδα, όπου και θα γίνει η αποσφράγιση των προσφορών.

Πρόκειται για το διαγωνισμό που αφορά στη διασύνδεση έξι λιμένων με το σιδηρόδρομο με στόχο την αναβάθμιση του ρόλου της χώρας μας ως logistics center των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Επιπλέον δεν ποκλείεται μελλοντική σύνδεση με τα δίκτυα της Δυτικής και Κεντρικής Ευρώπης, όπου βρίσκονται οι πλέον ανεπτυγμένες οικονομίες της Γηραιάς Ηπείρου.

Τα επόμενα βήματα

Οι φάκελοι που έχουν υποβάλει τα παραπάνω σχήματα στην ΕΡΓΟΣΕ περιλαμβάνουν τόσο τις μελέτες για τη χάραξη των σιδηροδρομικών γραμμών όσο και τις οικονομικές προσφορές.

Η ΕΡΓΟΣΕ θα επιλέξει την καλύτερη μελέτη και την οικονομικότερη προσφορά, κατά την Β΄Φάση του διαγωνισμού.

Επίσης, θα προκηρύξει και νέο διαγωνισμό για έξι project managers, οι οποίοι θα την υποστηρίζουν κατά τη διάρκεια της εφαρμογής των μελετών των αναδόχων κατά τη διάρκεια της υλοπίησης των έργων.

Εφόσον δεν υπάρξουν αντιδράσεις εκ μέρους των υποψηφίων και προσφυγές στην Αρχή Έγκρισης Προδικαστικών Προσφυγών, είναι πιθανό οι συμβάσεις με τους αναδόχους να έχουν υπογραφεί εντός ενός έτους και τα έργα να ξεκινήσουν από το 2023.

Τι αφορούν οι έξι «χρυσές» συμβάσεις

Το πρώτο έργο ύψους 635,9 εκατ. ευρώ αφορά την κατασκευή της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο-Πάτρα στο Τμήμα Ρίο – Νέος Λιμένας Πατρών ολοκληρώνοντας με αυτό τον τρόπο τη σιδηροδρομική γραμμή Αθήνας-Πάτρας.

Στην Αττική θα δημοπρατηθούν δύο συνδέσεις λιμανιών με τους σιδηρόδρομους, οι οποίες και εντάσσονται στο πλάνο της επέκτασης του Προαστιακού.

Με την πρώτη, συνολικού προϋπολογισμού 543,4 εκατ. ευρώ, θα συνδεθεί μέσω νέας προαστιακής γραμμής το τμήμα από τον Κόμβο Κορωπίου έως το λιμάνι του Λαυρίου.

Η δεύτερη είναι το project της κατασκευής μιας επιπλέον προαστιακής γραμμής που θα ενώνει τη Ραφήνα με το λιμάνι της. Με το κόστος του έργου να εκτιμάται στα 430,9 εκατ. ευρώ.

Από τη Βόρεια Ελλάδα θα εισέλθουν στη διαγωνιστική διαδικασία του ΕΡΓΟΣΕ τρεις λιμένες. Καθώς θα διασυνδεθεί η Θεσσαλονίκη με την Ξάνθη (Τοξότες) έναντι εκτιμώμενου τιμήματος 2,3 δις. ευρώ.

Ακολουθεί η σύνδεση του 6ου Προβλήτα του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) και η κατασκευή προαστιακής γραμμής στη Συμπρωτεύουσα συνολικού προϋπολογισμού 77,1 εκατ. ευρώ.

Το τελευταίο υπό δημοπράτηση έργο, αλλά άκρως σημαντικό για τη διασύνδεση της χώρας μας με τη Βουλγαρία (εφόσον υπάρξουν οι αντίστοιχες υποδομές εκ μέρους του γειτονικού κράτους), είναι η νέα σιδηροδρομική γραμμή αξίας 1,45 δισ. ευρώ μέσω της οποίας θα εγκατασταθεί σύστημα ηλεκτροκίνησης και σηματοδότησης στο τμήμα Αλεξανδρούπολη-Ορμένιο.

Διαβάστε επίσης

ΕΡΓΟΣΕ: Σε παράταση μίας εβδομάδας οδηγείται ο mega διαγωνισμός των 4,7 δισ. ευρώ – Ποιοι οι πιθανοί μνηστήρες

«Κληρώνει» για τα έργα 4,7 δισ. της ΕΡΓΟΣΕ – Ποιες είναι οι πιθανές συμμαχίες των μεγάλων κατασκευαστών