• Business

    Νέες στρατηγικές στο λιανεμπόριο. Το παράδειγμα του My Market

    σουπερ μαρκετ


    Η ελληνική αγορά αν και μικρή είναι μια αγορά που κρύβει εκπλήξεις, ανατροπές και μια ιδιάζουσα υποτροπή βάσει την γενικότερη εικόνα την οικονομίας. Σε μια χρονιά που πολλά αναμένονται στον ευρύτερο οικονομικό χώρο μετά το καλοκαίρι και το de facto προεκλογικο έτος που θα εισέλθουμε.

    Το λιανεμπόριο είναι το «κοινωνικό πρόπλασμα» των πολιτών που παλεύουν να ισορροπήσουν ανάμεσα στα μπορώ (του εισοδήματος του) και στα θέλω (των προσδοκιών που γεννά η οικονομία).

    Σε αυτό το μείγμα όλοι οι μεγάλοι παίκτες (όπως η Μετρό) προσπαθούν να ενισχύουν περαιτέρω την εμπιστοσύνη της πελατείας τους, προσφέροντας συνεχώς και νέα σημεία εξυπηρέτησης.

    Οι δύο βασικοί πυλώνες σε αυτό το επίπεδο είναι οι διαδικτυακές  αγορές και η «εκδοχή» παντοπωλείο της γειτονιάς από την αλυσίδα που εμπιστεύεσαι.

    Τι λένε τα επίσημα στοιχεία

    Tα στοιχεία των πρώτων μηνών της χρονιάς αλλά και της «ουράς» του 2017 δεν είναι και πολύ ενθαρρυντικά, καθώς η υποχώρηση των πωλήσεων ή των εσόδων ή αμφότερων σε ορισμένες επιμέρους κατηγορίες καταδεικνύουν ότι η κατανάλωση παραμένει ισχνή και αδύναμη.

    Oι Έλληνες λόγω της συρρίκνωσης των εισοδημάτων τους με τις περικοπές μισθών και συντάξεων αλλά και της τεράστιας φορολογικής επιβάρυνσής τους, όπως και λόγω της ανεργίας των νέων- οι οποίοι αποτελούν και το master market target των εμπόρων- αδυνατούν ή και φοβούνται να ξοδέψουν.

    Για αυτό επισημαίνεται, ότι τώρα είναι η ώρα  για αυτούς που μπορούν να δείξουν τα δόντια τους και να τολμήσουν. 

    Οι επιχειρηματίες και ειδικά οι ισχυροί παίκτες του λιανικού εμπορίου, οι οποίοι διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα, τις διασυνδέσεις και τα εχέγγυα για καινούρια ανοίγματα, προχωρούν στην υιοθέτηση καινούριων στρατηγικών προκειμένου να αντιπαρέλθουν των κραδασμών της μειωμένης κατανάλωσης.

    Το παράδειγμα του My Market

    Για παραδειγμα το δίκτυο My Market ανοίγεται με τρόπο ουσιαστικό και συμβολικό συγχρόνως. Ενισχύει την παρουσία τους στις διαδικτυακές αγορές, άνοιξε την γραμμή για προσέλκυση του κοινού HORECA για τα είδη σπιτιού και στο B2B (επενδύοντας στην άνοδο του τουρισμού) αλλά και στον απλό καταναλωτή που μπορεί πλέον να έχει μια πιο ενισχυμένη 360 εμπειρία στις καθημερινές του αγορές.

    Συγχρόνως έρχονται και οι γωνιές Easy My Market.

    Ένα νέο «μικρό» σημείο λιανικής πώλησης που θα λανσαριστεί πιλοτικά προσβλέποντας στη μεγαλύτερη διείσδυσή της στη λιανική, στην αμεσότερη κάλυψη των νέων καταναλωτικών αναγκών και στην εξασφάλιση υψηλότερης απόδοσης, λόγω του χαμηλότερου λειτουργικού κόστους αυτού του τύπου καταστήματος. 

    Το πρώτο αναμένεται στο τέλος Μαΐου και θα φέρει την επωνυμία Easy My Market, δανειζόμενο το σήμα των μικρομεσαίων καταστημάτων της Metro.

    Σε μια λογική διαφορετική από τον ανταγωνισμό καθώς θα είναι ιδιόκτητα και όχι franchise

    Τι προβλέπεται για το 2018

    Επενδύσεις, ολοκλήρωση των προσαρμογών και ανακαινίσεων του πρώην δικτύου Βερόπουλος όλα εντασσόμενα στην νέα, και επιτυχημένη, στρατηγική των My Market. Τελος, η εταιρεία σχεδιάζει την επέκταση φέτος του νέου αποθηκευτικού της κέντρου στη Βόρεια Ελλάδα κατά 10.000τμ. 



    ΣΧΟΛΙΑ