Προ των πυλών βρίσκεται η ένταξη των αεροπορικών εισιτηρίων στο μεταφορικό ισοδύναμο, σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και βουλευτή Δωδεκανήσου του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριο Σαντορινιό.

Ο κ. Σαντορινιός μίλησε σήμερα στο ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων, «Πρακτορείο 104,9 fm» τονίζοντας ότι «Είμαστε πολύ κοντά στην ένταξη και των αεροπορικών εισιτηρίων στο μεταφορικό ισοδύναμο.

Το μεταφορικό ισοδύναμο αυτή τη στιγμή έχει πάρει μπρος πολύ δυναμικά. Πάνω από 2.000 πολίτες κάθε μέρα εγγράφονται στο μέτρο και το χρησιμοποιούν. Ιδιαίτερα τους πρώτους μήνες του 2019 βλέπουμε μία σημαντική αύξηση και στην εγγραφή, αλλά και στη χρήση. Από εκεί και πέρα διαπιστώνεται ότι υπάρχει και η ανάγκη να ενταχθούν τα αεροπορικά εισιτήρια. Αυτή την ανάγκη την είχαμε διαπιστώσει από την πρώτη στιγμή», επισήμανε ο κ. Σαντορινιός.

«Ωστόσο», συμπλήρωσε, «το σύστημα με το οποίο γίνονται οι κρατήσεις των αεροπορικών εισιτηρίων είναι πολύπλοκο, έχει να κάνει και με τους διεθνείς κανονισμούς για την αεροπορία, οπότε έπρεπε να βρεθεί ένας τρόπος, για να μπορέσουν να «μιλάνε» τα συστήματα των αεροπορικών εταιρειών με το δικό μας. Δε μου αρέσει να ανακοινώνω κάτι που δεν ξέρω αν θα λειτουργήσει, όμως, τώρα πλέον έχουμε βρεθεί σε ένα καλό σημείο συνεννόησης με τις αεροπορικές εταιρείες», γνωστοποίησε.

Αναφερόμενος στο πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ», με αρχικό προϋπολογισμό 20 εκατ. ευρώ -το οποίο ανακοίνωσε από κοινού με τον υπουργό Εσωτερικών, Αλέξη Χαρίτση και το οποίο αφορά τη χρηματοδότηση των Δημοτικών Λιμενικών Ταμείων για την εκπόνηση ή επικαιροποίηση σχεδίων και μελετών για την κατασκευή, βελτίωση και συντήρηση των λιμενικών υποδομών- ο κ. Σαντορινιός διευκρίνισε: «Η χώρα μας είναι η πλέον πολυνησιακή χώρα, αλλά ταυτόχρονα έχει και τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην Ευρώπη. Αυτό σημαίνει ότι έχουμε πάρα πολλά λιμάνια και πάρα πολλές ανάγκες. Δυστυχώς, στο τρέχον προγραμματικό πλαίσιο, το οποίο σχεδιάστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση δεν υπάρχουν πολλές χρηματοδοτήσεις για τα λιμάνια μας. Εμείς έχουμε προσπαθήσει κι έχουμε καταφέρει να αυξήσουμε τις χρηματοδοτήσεις από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, από εθνικούς πόρους. Έχουμε χρηματοδοτήσει -για παράδειγμα το 2018-156 μικρά έργα για επισκευές, ώστε να μπορέσουν τα λιμάνια να είναι λειτουργικά. Όμως, αυτό που χρειαζόμαστε, είναι να προχωρήσουμε σε ανάπτυξη των λιμανιών μας με συγκροτημένο σχέδιο και ακριβώς αυτό κάνουμε».

Ο αναπληρωτής υπουργός συνέχισε λέγοντας «Το σχέδιο που ανακοινώσαμε χθες από τον Φιλόδημο αφορά στην εκπόνηση μελετών, οι οποίες θα αναδεικνύουν τα λιμάνια μας, θα τα κάνουν απολύτως λειτουργικά και θα βοηθάνε στην ανάπτυξη των νησιών και των παράκτιων περιοχών.

Με την ελάχιστη γραφειοκρατία έχουμε καταφέρει να κάνουμε ένα πλαίσιο στο οποίο ένα λιμενικό ταμείο θα έχει τη δυνατότητα, για όλα τα λιμάνια του νησιού του, να καταθέσει μία πρόταση, με όλες τις απαραίτητες μελέτες. Ταυτόχρονα -κι επειδή πάρα πολλά δημοτικά λιμενικά ταμεία είναι αρκετά υποστελεχωμένα- δίνουμε τη δυνατότητα να προσληφθεί ένας τεχνικός σύμβουλος, με την προϋπόθεση ότι αυτός δεν θα κάνει τις μελέτες, αλλά θα είναι εκείνος που θα επιβλέψει την εκπόνηση των μελετών και στη συνέχεια την εκπόνηση των έργων», εξήγησε.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: Μεταφορικό Ισοδύναμο: Παράταση αιτήσεων υποβολής χρηματοδότησης για επιχειρήσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: «Πρεμιέρα» για το μεταφορικό ισοδύναμο – Όλα όσα πρέπει να ξέρετε

ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Ψηφίστηκε από την Ολομέλεια το Μεταφορικό Ισοδύναμο