ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Μάλλον όχι, εκτιμά η Clarksons, σημειώνοντας πως σήμερα τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς είναι καλύτερα σε σχέση με το 2013.
Όπως παρατηρεί η αναλύτρια της Clarksons, Sarah Holden, το 2013 είχαν παραδοθεί νέα bulkers χωρητικότητας 63 εκατομμυρίων dwt, που μπορεί να ήταν μειωμένα σε ετήσια βάση, όμως και πάλι ήταν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα. Από το 2014 ως το 2016 τα νέα bulkers ανέρχονταν ετησίως σε 49 εκατομμύρια dwt περίπου, το 2017 μειώθηκαν στα 38 εκατ. dwt, και το 2018 και το 2019 αναμένεται να υποχωρήσουν στα 25 εκατ. dwt, λόγω των οικονομικών περιορισμών, αλλά και της μειωμένης χωρητικότητας στα ναυπηγεία.
Όσον αφορά στο κομμάτι της ζήτησης, επισημαίνει η Holden, επίσης τα πράγματα σήμερα είναι πολύ καλύτερα σε σχέση με το 2013, όταν η αύξηση της ζήτησης ανήλθε στο 6%, όπως και το 2014, για να παραμείνει στάσιμη το 2015. Έκτοτε όμως καταγράφεται σταθερή άνοδος της ζήτησης, κατά 2% το 2016 και κατά 4% το 2017, και η αγορά του ξηρού φορτίου έχει σε μεγάλο βαθμό διατηρήσει τα κέρδη της τα τελευταία χρόνια.
“Το πόσο ψηλά μπορεί να φτάσει είναι ανοιχτό σε συζήτηση. Το κομμάτι της προσφοράς δείχνει πιο διαχειρίσιμο, και οι τάσεις της ζήτησης φαίνονται υποστηρικτικές, αν και οι ξαφνικοί κίνδυνοι στη ζήτηση είναι, από τη φύση τους, δύσκολο να προβλεφθούν”, τονίζει η Holden, παρομοιάζοντας την αγορά του ξηρού φορτίου με τις προσπάθειες των αδελφών Ράιτ να κατασκευάσουν το πρώτο τους αεροπλάνο:
“Οι αδελφοί Ράιτ ήξεραν καλά ότι το να πετάξουν τελικά ήθελε χρόνο. Και μπορεί η αγορά του ξηρού φορτίου σαφώς να μην είναι ακόμα σε άνετα ύψη, μετά από μία παρατεταμένη δύσκολη περίοδο φαίνεται πως, για την ώρα, τουλάχιστον έχει καταφέρει να απογειωθεί”.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ: Νίκος Παππαδάκης: Πούλησε και άλλο bulker η Kassian Maritimes
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Γ. Οικονόμου: Δικαστική ψυχρολουσία μετά τη δικαίωση; Τι συνέβη με την κινεζική JSG
ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ: Α. Πίττας: Δυναμική επιστροφή στα κέρδη για την Euroseas
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΤτΕ: Ταμειακό πρωτογενές πλεόνασμα €13,4 δισ. στο 10μηνο
- Κοινή δήλωση 6 κρατών: Η Ρωσία επιτίθεται συστηματικά στην ευρωπαϊκή αρχιτεκτονική ασφαλείας
- Coca Cola HBC: Αντλεί 500 εκατ. ευρώ μέσω του 8ετούς ομολόγου – Στο 3,125% το κουπόνι
- Πώς μοιράζεται η πίτα της αγοράς στη συνδρομητική τηλεόραση – mononewsTV