Εισήγηση για επιβολή προστίμου στην Coca Cola 3Ε, για την εμπορική στρατηγική της στην «κρύα αγορά» αναψυκτικών κατά την περίοδο 2015-2020, εξετάζει η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Η εισήγηση δεν είναι δεσμευτική για την Επιτροπή Ανταγωνισμού, η ολομέλεια της οποίας θα συνεδριάσει επί του θέματος στις 15 Σεπτεμβρίου, προκειμένου να αποφασίσει, συνεκτιμώντας τα δεδομένα της διαδικασίας και τις απόψεις των μερών.

Ειδικότερα η εισήγηση προτείνει να επιβληθεί πρόστιμο στην Coca Cola 3E καθώς και να υποχρεωθεί αυτή να παραλείπει στο μέλλον τις παραβάσεις των ως άνω άρθρων του ν. 3959/2011 και της ΣΛΕΕ. Τέλος, προτείνεται να απειληθεί η εταιρία με πρόστιμο εάν με απόφαση της ΕΑ βεβαιωθεί στο μέλλον η συνέχιση ή επανάληψη των διαπιστωθεισών παραβάσεων.

Η εισήγηση προέκυψε μετά από εξέταση της καταγγελίας της εταιρίας με την επωνυμία «ΒΑΠ ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΚΟΥΓΙΟΣ ΑΒΕΕ» και σχετικής αυτεπάγγελτης έρευνας της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού.

Στην Εισήγηση προτείνεται να διαπιστωθεί από την ΕΑ παράβαση του άρθρου 2 του ν. 3959/2011 και του άρθρου 102 ΣΛΕΕ από την εταιρία CC 3E, για τους λόγους που αναλυτικά περιγράφονται σε αυτήν.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, η CC 3E για την περίοδο 2015-2020, χρησιμοποίησε ποικίλες πρακτικές, προβαίνοντας, ενδεικτικά, σε παροχή ποικίλων παροχών και οικονομικών ανταλλαγμάτων προς τελικά σημεία πώλησης αναψυκτικών, υπό τους όρους αποκλειστικότητας ή/ και εκτοπισμού συγκεκριμένων ανταγωνιστών (και ειδικότερα προϊόντων ή/ και ψυγείων ή/ και σημάτων των ανταγωνιστών της), σε σύναψη προφορικών (de facto) συμφωνιών αποκλειστικότητας, σε απειλές και τιμωρητική συμπεριφορά σε περίπτωση συνεργασίας με ανταγωνιστικό προμηθευτή, και σε άλλες πρακτικές ισοδύναμου αποτελέσματος με επιβολή αποκλειστικότητας/ αποκλεισμού που αντίκεινται στα άρθρα 2 του ν. 3959/2011 και 102 ΣΛΕΕ.

Οι υποχρεώσεις αποκλειστικής συνεργασίας αποτελούν σημαντικό εμπόδιο πρόσβασης των ανταγωνιστών στην αγορά και στερούν από τους καταναλωτές τη δυνατότητα να ικανοποιήσουν ένα μέρος των αναγκών του από ανταγωνιστές της δεσπόζουσας επιχείρησης κατά παράβαση των ως άνω άρθρων. Συνέπεια αυτών είναι η αύξηση της παρουσίας της CC 3E στα τελικά σημεία πώλησης με καταχρηστικά μέσα, εκτοπίζοντας τους ανταγωνιστές της και αποστερώντας την ευκαιρία πρόσβασης σε υφιστάμενους ή/και νέους πελάτες στις αγορές αναψυκτικών τύπου cola και λοιπών αναψυκτικών τύπου non cola για επιτόπια κατανάλωση.

Σύμφωνα με την Εισήγηση, υπό το πλέγμα του συνόλου των εμπορικών πρακτικών που εφαρμόζει η CC 3E, προκύπτει σαφώς σχέδιο εκτοπισμού των ανταγωνιστών της, προκειμένου να επιτύχει την αποκλειστικότητα σε όσο το δυνατόν περισσότερα σημεία λιανικής διάθεσης επιτόπιας κατανάλωσης.

Η στρατηγική εκτοπισμού των ανταγωνιστών έχει άλλοτε ως αποτέλεσμα τoν αποκλεισμό των ανταγωνιστών και την περαιτέρω διείσδυση της CC 3E στα τελικά σημεία της κρύας αγοράς και άλλοτε μαρτυρά την αδιαμφισβήτητη πρόθεση της δεσπόζουσας να εξαλείψει τον ανταγωνισμό από τα σημεία.

Διαβάστε επίσης:

Στην εταιρεία Βενέτη οι χώροι εστίασης της Εθνικής Πινακοθήκης

Ανοιχτά τα καταστήματα την Κυριακή 11 Ιουλίου – Τα ωράρια λειτουργίας

Jeff Bezos: Αποχαιρετά από την Ελλάδα την Amazon – Ο Andy Jassy στο τιμόνι