ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Περισσεύει η ικανοποίηση στον εμπορικό κόσμο για την κίνηση κατά την χθεσινή πρώτη μέρα επανεκκίνησης της αγοράς μετά την άρση του lockdown.
Ύστερα από σχεδόν τρεις μήνες με κλειστά καταστήματα, οι καταναλωτές κατέκλυσαν τους εμπορικούς δρόμους και τα μεγάλα malls για να πραγματοποιήσουν αγορές, εκμεταλλευόμενοι τις «γενναίες προσφορές» της χειμερινής εκπτωτικής περιόδου, δίνοντας «βαθιά ανάσα» ρευστότητας στις χειμαζόμενες επιχειρήσεις και γεμίζοντας ελπίδες για τη συνέχεια.
Υψηλή προσέλευση παρατηρήθηκε στα καταστήματα ένδυσης και υπόδησης, μια κατηγορία που επλήγη σημαντικά στη διάρκεια της καραντίνας, με αποτέλεσμα να σχηματισθούν… ουρές αρκετών μέτρων κυρίως έξω από τις μεγάλες διεθνείς αλυσίδες μόδας και λιγότερα στις μεμονωμένες μπουτίκ. Ωστόσο, χάρη στην πιστή τήρηση των μέτρων προστασίας αποφεύχθηκαν φαινόμενα συνωστισμού, τα οποία θα υπονόμευσαν τη συνολικά θετική εικόνα που εξέπεμψε χθες το λιανεμπόριο.
Ανάμεσα στους «μεγάλους κερδισμένους» της πρώτης μέρας ήταν γνωστά ονόματα του εγχώριου λιανεμπορίου, τα οποία συγκέντρωσαν την προτίμηση του καταναλωτικού χάρη στην ανταγωνιστική πρότασή τους. Συγκεκριμένα, τα πολυκαταστήματα «Attica» των επιχειρηματιών Κωνσταντίνου Λαμπρόπουλου, Κωνσταντίνου Τσουβελεκάκη και Αλέξανδρου Σγουμπόπουλου πέτυχαν αύξηση πωλήσεων 50%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη ημέρα πέρυσι, νούμερο που κρίνεται ως ιδιαίτερα ικανοποιητικό ενώ εξίσου ισχυρές επιδόσεις κατέγραψε και o όμιλος Notos Com της οικογένειας Παπαέλληνα, καταγράφοντας άνοδο κατά μέσο όρο περίπου 40%.
Μεγάλη αύξηση που προσέγγισε το 100% εμφάνισε ο όμιλος του επιχειρηματία Σάμι Φάις, στην ομπρέλα του οποίου ανήκουν διάσημα brands μόδας όπως Καλογήρου, Haralas, Ander Armur, Puma, Kiko Milano, DKNY, κα.). Πολύ θετικό ήταν το πρόσημο και για τον όμιλο Fourlis, της οικογένειας Φουρλή που διαχειρίζεται τα καταστήματα IKEA και Intersport σε Ελλάδα και κάποιες χώρες των Βαλκανίων, ο οποίος «είδε» τις πωλήσεις του να ενισχύονται κατά 25%.
Τα βλέμματα τώρα στρέφονται στη πορεία της κίνησης τις επόμενες μέρες, και στον τρόπο που θα αντιδράσουν οι καταναλωτές. Αν και είναι νωρίς για συμπεράσματα, η αίσθηση που κυριαρχεί είναι πως και οι επόμενες μέρες των χειμερινών εκπτώσεων θα κυλήσουν εξίσου καλά, δίνοντας την ευκαιρία στην αγορά να καλύψει ικανό μέρος των απωλειών που υπέστη στη διάρκεια του lockdown. Μόνο, ο τζίρος που χάθηκε από την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων υπολογίζεται σε περίπου 2,5 δισ. ευρώ.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- ΤΑΙΠΕΔ: 9,5 εκατ. ευρώ στην ΤΕΚΑΛ για την αποκατάσταση του Λιμένα Βόλου μετά τις κακοκαιρίες Daniel και Elias
- ΔΕΠΑ Εμπορίας: Κομβικός Πυλώνας της Πράσινης Μετάβασης
- Έρευνα ProRata: Οι καταναλωτές λένε «ναι» στις κλασσικές εκπτώσεις και γυρίζουν πλάτη στην Black Friday – Περίμεναν τα Χριστούγεννα
- Tράπεζα Πειραιώς: Τα κέρδη στις αγορές φέρνει άνοδο στις τιμές των αγροτικών προϊόντων