Συντονισμένη και ενιαία αντίδραση για  το φόρο παικτών  έχουν οι στοιχηματικές εταιρείες διαδικτύου, συντάσσοντας επιστολή με τις απόψεις τους, σχετικά με τα φημολογούμενα σχέδια της κυβέρνησης να αλλάξει τον τρόπο υπολογισμού του και τις συνέπειές τους.

Στην επιστολή  ζητούν να μην αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του φόρου παίκτη και να εξετασθούν και να εφαρμοστούν μέτρα που θα συμβάλουν στην μεγέθυνση της νόμιμης αγοράς και κατά συνέπεια στην αύξηση δημοσίων εσόδων από το νόμιμο και υπεύθυνο παιχνίδι, χωρίς να ενισχύουν τον παράνομο τζόγο και να θέτουν σε κίνδυνο την εν εξελίξει αδειοδοτική διαδικασία.

Το κείμενο με τις θέσεις τους, αναμένεται εκπρόσωποί τους να παραδώσουν σε συναντήσεις που θα έχουν την επόμενη εβδομάδα στα υπουργεία Οικονομικών, Επικρατείας και Ανάπτυξης, με στόχο να επιχειρήσουν να αλλάξουν τους φημολογούμενους κυβερνητικούς σχεδιασμούς. Την Επιστολή συνυπογράφουν η υπό Σύσταση Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας και 9 στοιχηματικές: οι Kaizen Gaming International Ltd. / Stoiximan, Lucky Stream / bet365 Logflex Ltd., Winmasters, Sportingbet, Bwin,Interwetten Gaming Ltd.,Diamondlink, Rebels Gaming Ltd., Love2celebrate Ltd. / NetBet.gr.

Στο μικροσκόπιο ο φόρος παίκτη-Το πρόβλημα και η άσκηση του υπουργείου

Σύμφωνα με πληροφορίες, το επιτελείο του υπουργείου Οικονομικών, πρόσφατα διαπίστωσε ότι τα συνολικά έσοδα από το φόρο παίκτη όπως υπολογίζεται σήμερα ….δεν ξεπερνάνε τα 28 εκατ. ευρώ,  παρότι έχουν υψηλό συντελεστή φορολόγησης 15% για πάνω από 100 ευρώ και 20% για πάνω από 500. Κι αυτό γιατί ο τρόπος υπολογισμού τους, ανά στήλη και όχι ανά δελτίο, επιτρέπει να εμφανίζεται η πλειοψηφία των κερδών των παικτών ως κάτω των 100 ευρώ που είναι αφορολόγητα.

Για να αντιμετωπιστεί αυτό το πρόβλημα, το υπουργείο εξετάζει πρόταση με φορολόγηση των κερδών ανά δελτίο και όχι ανά στήλη. Μάλιστα διαπιστώθηκε, αν τα κέρδη φορολογούνται ανά δελτίο, ακόμη και αν οι συντελεστές μειωθούν στο μισό τα έσοδα από το φόρο παίκτη θα είναι πολλαπλάσια.

Ειδικότερα, σύμφωνα με την άσκηση του υπουργείου, αν η φορολόγηση γινόταν ανά δελτίο, με αφορολόγητα ως 100 ευρώ, και φόρο 2,5% από 100 ευρώ μέχρι 200 ευρώ, 5% από 200-500 ευρώ και 7,5% για πάνω από 500 ευρώ τα έσοδα θα ήταν 69 εκατ. ευρώ από 28 εκατ. σήμερα.

Τα επιχειρήματα των στοιχηματικών

Το κύριο επιχείρημα των στοιχηματικών, είναι ότι μια ενδεχόμενη διεύρυνση της φορολογικής βάσης των παικτών, μπορεί να έφερνε μεγαλύτερα δημόσια έσοδα από το φόρο παίκτη, παρά τη μείωση του φόρου στο  (2,5 -5 -7,5% από 15% -20% που ισχύει σήμερα), αλλά θα μείωνε τα δημόσια έσοδα από το φόρο τυχερών παιχνιδιών που αποτελεί το 35% του μικτού κέρδους των εταιρειών, μειώνοντας εν τέλει τα δημόσια έσοδα.

Θυμίζουν δε ότι τα μικτά έσοδα (GGR) του κλάδου, από 287 εκατομμύρια ευρώ το 2017, αυξήθηκαν σε 435 εκατομμύρια ευρώ το 2019 ενώ το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκ ευρώ, αποδίδοντας στο Δημόσιο 175 εκατ. ευρώ από το φόρων παιγνίων. Θυμίζουν επίσης ότι  σύμφωνα με τον νόμο 4002/2011 (Άρθρο 50.6) τουλάχιστον το 20% των εσόδων του φόρου παιγνίων πρέπει να χρησιμοποιείται για την χρηματοδότηση δράσεων του αθλητισμού και του πολιτισμού. Και ότι ο κλάδος του διαδικτύου συμμετέχει με πλέον των 70 εκ ευρώ ετησίως σε χορηγικά προγράμματα.

Για τα σχέδια της κυβέρνησης να ενισχύσουν τις αθλητικές ομάδες από την αύξηση των εσόδων του φόρου παίκτη, σημειώνουν ότι με τον τρόπο αυτό οι Π.Α.Ε. και Κ.Α.Ε. διεκδικούν ενίσχυση όχι μόνο από τα παιχνίδια στα οποία συμμετέχουν αυτές οι ομάδες – που αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των εσόδων τους – αλλά από όλο το αθλητικό στοίχημα, δηλαδή τα παιχνίδια στις διεθνείς διοργανώσεις, στην Αγγλία, στην Ισπανία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία, στο ΝΒΑ, στο τένις, κ.ο.κ., τονίζοντας ότι για  το ζήτημα αυτό υπάρχουν ήδη σειρά αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που έχουν κρίνει ότι δεν είναι νόμιμος  ένας τέτοιος σχεδιασμός.

Επίσης οι στοιχηματικές θέτουν θέμα, για το όριο πονταρίσματος 2 ευρώ στα διαδικτυακά παιχνίδια γεννήτριας τυχαίων αριθμών) RNG στο διαδίκτυο, όταν στα φυσικά καζίνο δεν υπάρχει όριο στο ποντάρισμα και ο φόρος   παιγνίων είναι 20% επί του GGR.

Θυμίζουν ότι είναι σε εξέλιξη η αδειοδοτική διαδικασία για τις μόνιμες άδειες  και οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές βλέπουν μια αιφνιδιαστική αλλαγή των όρων του παιχνιδιού λίγο πριν την ολοκλήρωσή της.

Ολόκληρη η Επιστολή:

“Tα τελευταία χρόνια έχει γίνει μια συστηματική προσπάθεια από την Κυβέρνηση σας με τη συμβολή και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την οριστική ρύθμιση της αγοράς τυχερών παιγνίων στο διαδίκτυο με την έκδοση μονίμων αδειών, ρύθμιση η οποία σύμφωνα με όλες τις μελέτες και προβλέψεις που έχουν εκπονηθεί αναμένεται να συνδράμει σημαντικά στην ανάπτυξη της αγοράς αλλά και να αποφέρει επιπρόσθετα έσοδα στο Δημόσιο ήδη από την έναρξη εφαρμογής της στις αρχές του 2021.

Το 2020 η συνολική αγορά τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα (επίγεια και διαδικτυακή) υπολογίζεται να ξεπεράσει σε μέγεθος τα 2.5 δισ ευρώ (σε μεικτά έσοδα GGR) και να αποδώσει στο Ελληνικό Δημόσιο πλέον του 1 δισ ευρώ σε έσοδα από φόρους (έμμεσους και άμεσους)

Ο κλάδος των διαδικτυακών παιγνίων έχει αυξήσει σημαντικά τη συμβολή του στα προαναφερόμενα φορολογικά έσοδα, σαν αποτέλεσμα της εφαρμογής του μεταβατικού καθεστώτος του Νόμου 4002/2011, που οδήγησε στην μεγέθυνση της διαδικτυακής αγοράς τυχερών παιγνίων και στην παράλληλη καταπολέμηση του παράνομου τζόγου.

Ενδεικτικά τα μικτά έσοδα (GGR) του κλάδου, από 287 εκατομμύρια ευρώ το 2017, αυξήθηκαν σε 435 εκατομμύρια ευρώ το 2019 ενώ το 2020 αναμένεται να ξεπεράσουν τα 500 εκ ευρώ.

Αυτό συμβαίνει ενώ η φορολόγηση των τυχερών παιγνίων στην Ελλάδα με κλίμακα 35% στα μικτά έσοδα (GGR) είναι από τις υψηλότερες στην Ευρώπη. Από αυτά τα έσοδα σύμφωνα με τον νόμο 4002/2011 (Άρθρο 50.6) τουλάχιστον το 20% πρέπει να χρησιμοποιείται για την χρηματοδότηση δράσεων του αθλητισμού και του πολιτισμού.

Να προσθέσουμε εδώ ότι το κόστος για τις 2 άδειες στο διαδίκτυο όπως προβλέπει ο Νόμος, ανέρχεται σε ποσό 5 εκ ευρώ για διάρκεια 7 χρόνων, που είναι μακράν το υψηλότερο σε όλη την ΕΕ. Πέραν της φορολογικής συνεισφοράς του ο κλάδος του διαδικτύου συμμετέχει με πλέον των 70 εκ ευρώ ετησίως σε χορηγικά προγράμματα (κυρίως στον αθλητισμό – επαγγελματικό και ερασιτεχνικό) και σε διαφήμιση στα ΜΜΕ, σε μία περίοδο που ο
διαφημιστικός κλάδος γνωρίζει σημαντική ύφεση.

Πέραν της φορολογικής συνεισφοράς του ο κλάδος του διαδικτύου συμμετέχει με πλέον των 70 εκ ευρώ ετησίως σε χορηγικά προγράμματα (κυρίως στον αθλητισμό – επαγγελματικό και ερασιτεχνικό) και σε διαφήμιση στα ΜΜΕ, σε μία περίοδο που ο διαφημιστικός κλάδος γνωρίζει σημαντική ύφεση. Αναφέραμε τα παραπάνω καθότι υπάρχουν δύο θέματα που μας προκαλούν έντονη ανησυχία:

1. Ο συζητούμενος σχεδιασμός για επιβολή αυξημένου και διευρυμένου φόρου στα κέρδη παικτών.

2. Εφαρμογή του ορίου πονταρίσματος 2 ευρώ στα διαδικτυακά παιχνίδια γεννήτριας τυχαίων αριθμών) RNG στο διαδίκτυο.

Οι σχεδιαζόμενες αλλαγές αυτές έρχονται την ίδια στιγμή που η αντίστοιχη φορολόγηση στα καζίνο παραμένει 20% επί του GGR χωρίς την ύπαρξη ορίου στο ποντάρισμα.

Σημειωτέον ότι ο φόρος επί των κερδών των παικτών ανά στήλη που ήδη εφαρμόζεται στην Ελλάδα σε όλα τα τυχερά παίγνια – και πλέον συζητείται να υπολογιστεί ανά δελτίο – αποτελεί μια ελληνική πρωτοτυπία καθώς δεν υφίσταται αντίστοιχη φορολόγηση σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο νέος σχεδιαζόμενος φόρος (2,5 -5 -7,5%) παικτών παρότι χαμηλότερος από τον ισχύοντα (15-20%), προορίζεται σε μία πολύ  πιο διευρυμένη βάση παικτών με την προσδοκία της περαιτέρω αύξησης των δημόσιων εσόδων.

Πρακτικά όμως το όποιο ποσό προκύψει από μια τέτοια φορολόγηση θα αφαιρείται από το GGR και άρα από τον φόρο 35% που αντιστοιχεί σε αυτό, ενώ ταυτόχρονα ενυπάρχει ο μεγάλος κίνδυνος όχι μόνο αναστροφής του ρυθμού μείωσης της παράνομης αγοράς αλλά ενίσχυσης της, καθώς δημιουργεί σοβαρό κίνητρο σε μεγάλο αριθμό παικτών να αποφύγουν την φορολόγηση των δικών τους κερδών, μειώνοντας εν τέλει τα δημόσια έσοδα.

Παράλληλα η επιβολή ορίου πονταρίσματος στα διαδικτυακά RNG παίγνια casino θα είναι μια ακόμη “διεθνής” πρωτοτυπία για όλη την Ευρώπη, με μοναδική εξαίρεση την Τσεχία όπου το όριο πονταρίσματος στο για τα αντίστοιχα παίγνια στο διαδίκτυο υπάρχει μεν αλλά αντιστοιχεί σε 15πλάσιο από το προτεινόμενο στην Ελλάδα ποσό, ήτοι σε 30 ευρώ.

Οι δύο αυτές ρυθμίσεις θα δημιουργήσουν σοβαρά προβλήματα σε μια αγορά που παρότι υπερφολογημένη σε σύγκριση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, αναπτύσσεται συνεχώς, αυξάνοντας αντίστοιχα και τα δημόσια έσοδα.

Ταυτόχρονα θα λειτουργήσουν αποτρεπτικά στην προσέλκυση νέων ξένων άμεσων επενδύσεων από εταιρείες που ενδιαφέρονται να συμμετέχουν στην αδειοδοτική διαδικασία και βλέπουν μια αιφνιδιαστική αλλαγή των όρων του παιχνιδιού λίγο πριν την ολοκλήρωσή της. Ακούγεται ότι αυτή η φορολόγηση αποσκοπεί στην ενίσχυση του Αθλητισμού αλλά και ειδικά των Π.Α.Ε. και Κ.Α.Ε. που διεκδικούν ενίσχυση όχι μόνο από τα παιχνίδια στα οποία συμμετέχουν αυτές οι ομάδες – που αποτελούν ένα μικρό ποσοστό των εσόδων μας – αλλά από όλο το αθλητικό στοίχημα, δηλαδή τα παιχνίδια στις διεθνείς διοργανώσεις, στην Αγγλία, στην Ισπανία, στη Γερμανία, στην Ιταλία, στη Γαλλία, στο ΝΒΑ, στο τένις, κ.ο.κ.! Για το ζήτημα αυτό υπάρχουν ήδη σειρά αποφάσεων του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου ως προς τη νομιμότητα ενός τέτοιου σχεδιασμού..

Θα πρέπει ωστόσο να σημειωθεί ότι οι περισσότερες εκ των ομάδων αυτών ήδη χορηγούνται από τις εταιρείες τυχερών παιγνίων, όπως και τα πρωταθλήματα ποδοσφαίρου και μπάσκετ στα οποία συμμετέχουν. Το ίδιο ισχύει και για τον κλασσικό αθλητισμό μέσα από το πρόγραμμα χορηγιών προς ομοσπονδίες αλλά και ατομικά αθλητών μέσα από το πρόγραμμα “υιοθετείστε έναν αθλητή” της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής.

Συμπερασματικά προτείνουμε:

Να εξετασθούν και να εφαρμοστούν μέτρα που θα συμβάλουν στην μεγέθυνση της νόμιμης αγοράς και κατά συνέπεια στην αύξηση δημοσίων εσόδων από το νόμιμο και υπεύθυνο παιχνίδι, χωρίς να ενισχύουν τον παράνομο τζόγο και να θέτουν σε κίνδυνο την εν εξελίξει αδειοδοτική διαδικασία.

Ειδικότερα:

– Να παραμείνει αμετάβλητος ο τρόπος και τα ποσοστά φορολόγησης στα κέρδη παικτών. Στα παιχνίδια RNG καζίνο ειδικά (στο διαδίκτυο αλλά και στο επίγειο δίκτυο VLTs) να εφαρμοστεί η προβλεπόμενη φορολογία κερδών
παικτών σε διαστημα συνεδρίας 24 ωρών αντί της συνεδρίας που ισχύσει σήμερα.

– Να αυξηθεί το όριο πονταρίσματος στα παιχνίδια καζίνο RNG από τα 2 ευρώ που ορίζει σήμερα ο κανονισμός και προβλέπεται να εφαρμοστεί μετά την έκδοση των αδειών, στο υψηλότερο ποσό των 20 ευρώ έτσι ώστε να βρίσκεται σε ευθεία αντιστοιχία με το όριο κερδών 70.000 ευρώ ανά ποντάρισμα (όριο που επίσης ορίζεται στον κανονισμό παιγνίων) για όλα τα παίγνια RNG Casino τόσο στο επίγειο δίκτυο όσο και στο διαδίκτυο.

– Να εκδοθούν νέες άδειες για νέα παίγνια που έως σήμερα δεν προσφέρονται στο διαδίκτυο που θα δημιουργήσουν μια νέα αγορά και συνεπακόλουθα αύξηση των εσόδων για το Ελληνικό Δημόσιο.

Με την ολοκλήρωση της αδειοδότησης και την είσοδο νέων εταιρειών στην Ελλάδα αλλά και μέσα από τον σωστό έλεγχο για εφαρμογή των κανόνων “Υπεύθυνου παιχνιδιού”, την καταπολέμηση του παράνομου τζόγου διαμορφώνονται οι συνθήκες για σημαντική μεγέθυνση της αγοράς τυχερών παιγνίων και κατά συνέπεια των δημοσίων εσόδων.

Μετά τιμής,

Η Υπό Σύσταση Ένωση Εταιρειών Διαδικτυακών Παιγνίων Ελλάδας
Kaizen Gaming International Ltd. /
Stoiximan
Lucky Stream / bet365
Logflex Ltd.
Winmasters
Sportingbet
Bwin
Interwetten Gaming Ltd.
Diamondlink
Rebels Gaming Ltd.
Love2celebrate Ltd. / NetBet.gr”

Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση