ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο ΣΕΕΝ ζητά να αξιοποιηθούν τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες, και να προγραμματιστεί ο σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίηση των έργων.
Εκατοντάδες ατέλειες, που ορισμένες φορές γίνονται ιδιαίτερα επικίνδυνες για τα πλοία της ακτοπλοίας, καταγράφουν οι Έλληνες πλοίαρχοι στα ελληνικά λιμάνια.
Σύμφωνα με επιστολή του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας προς τον γενικό γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής του ΥΝΑΝΠ, Ευάγγελο Κυριαζόπουλο, τα προβλήματα αυτά είναι διαχρονικά και συνήθως δεν αντιμετωπίζονται, ενώ υπάρχουν περιπτώσεις αστοχίας σχεδιασμών και έργων. Σημειώνεται ότι τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί δεκάδες ευρώ από πόρους του δημοσίου αλλά και κοινοτικούς πόρους, προκειμένου να αλλάξει η εικόνα των ελληνικών λιμανιών, κυρίως στους νησιωτικούς προορισμούς αλλά χωρίς μέχρι σήμερα ουσιαστικό αποτέλεσμα. Ο ΣΕΕΝ ζητά να αξιοποιηθούν τα λιμενικά τέλη που πληρώνουν οι εταιρείες, και να προγραμματιστεί ο σχεδιασμός και η σταδιακή υλοποίηση των έργων.
Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το λιμάνι της Σχοινούσας όπου ο ΣΕΕΝ υπογραμμίζει ότι το υπάρχον υποτυπώδες λιμάνι ειδικά σε νοτίους ανέμους κρίνεται ανασφαλές, και είναι επιτακτική ανάγκη επίσπευσης κατασκευής νέου λιμανιού. Άσχημη είναι η εικόνα και στην Αιγιάλη αφού χρειάζεται διαπλάτυνσης του προβλήτα και επισκευή του υπάρχοντος, στο σημείο όπου πατάει ο καταπέλτης του πλοίο, και εξέχουν τα σίδερα ενίσχυσης του προβλήτα, με αποτέλεσμα ο καταπέλτης να ολισθαίνει, με την ύπαρξη μικρού κυματισμού
Ούτε και στο μεγάλο λιμάνι της χώρας η κατάσταση θεωρείται τέλεια. Σύμφωνα με τον ΣΕΕΝ στον Πειραιά χρειάζεται η τοποθέτηση προστατευτικών στο στηθαίο, του κόκκινου φανού της εισόδου στο κεντρικό λιμάνι αλλά και προσκρουστήρων, καθώς και εκβάθυνση, καθαρισμός θαλάσσιου πυθμένα, στις θέσεις 108-119, επίσης στη λιμενολεκάνη περιοχής Λεμονάδικα. Στο Κερατσίνι επίσης υπάρχει ανάγκη επισκευής προβλήτας και αφαίρεση μπίντας καθ’ υπόδειξη πλοιάρχων.
Ακόμα και η Τήνος, που στο λιμάνι έγιναν έργα πριν από λίγα χρόνια οι Έλληνες πλοίαρχοι σημειώνουν: «Είναι επιτακτική ανάγκη να απομακρυνθούν άμεσα τα ημιβυθισμένα μπλόκια του υπό μελέτη/κατασκευή νέου κυματοθραύστη Με τους βόρειους ανέμους υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να παρασυρθεί το εκάστοτε πλοίο επάνω στα ημιβυθισμένα μπλόκια τα οποία δεν είναι ορατά και με τους νότιους άνεμους αντί να κοπάζει ο κυματισμός εντός λιμένα συμβαίνει το αντίθετο. Ως εκ τούτου κρίνεται απαραίτητη η επανεξέταση της μελέτης κατασκευής του νέου λιμενοβραχίονα, ο οποίος θα πρέπει να κατασκευαστεί νοτιότερα από τον υπάρχοντα ώστε να μεγαλώσει η λιμενολεκάνη. Σημ. έχουν κατατεθεί άπειρες προτάσεις για την κατασκευή ενός ασφαλούς λιμένα, χωρίς μέχρι τώρα να ληφθούν υπόψιν».
Στη Νάξο η θέση Νο 3 δεν χρησιμοποιείται λόγω ζημιάς (καθίζηση) της προβλήτας και το βάθος στη Νο 4 κυμαίνεται από 4,5-5,1 μ. με αποτέλεσμα ολόκληρη η νότια πλευρά να παραμένει εκτός λειτουργίας για τα μεγαλύτερα πλοία και είναι αναγκαία η επισκευή της μοναδικής προβλήτας η οποία χρησιμοποιείται από τα μεγαλύτερα πλοία.
Για την Σαντορίνη και στον Αθηνιό, ο ΣΕΕΝ στην επιστολή του σημειώνει ότι είναι επιτακτική ανάγκη, να εξευρεθεί μία εναλλακτική λύση σε περίπτωση αδυναμίας προσέγγισης των πλοίων, σε κάποια άλλη υπήνεμη από Δ-ΝΔ ανέμους, τοποθεσία, κατασκευάζοντας μια προβλήτα που θα μπορεί να εξυπηρετεί τα πλοία σε δυσμενείς καιρικές συνθήκες από τους ανωτέρω ανέμους.
Επίσης για τη Μύκονο χρειάζεται μεταξύ άλλων αποκατάσταση και συντήρηση προβλήτας Νο6,όπως επίσης συντήρηση όλων των προβλητών (Έχουν καταστραφεί οι ράγες και το τσιμέντο).
Αρκετές εργασίες χρειάζονται και στο λιμάνι της Ραφήνας, όπως παροχές νερού σε όλες τις προβλήτες, εκβάθυνση του λιμένα στις προβλήτες Νο3 – Νο4, αντικατάσταση – τοποθέτηση οπού χρειάζεται προσκρουστήρων (fender – λάστιχα), επιμήκυνση του ανεμοθώρακα έως τη γωνιά της Νο13 προβλήτας έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι λιμενεργάτες και τα πλοία για τη τοποθέτηση κάβων όταν πνέουν βόρειοι άνεμοι, αλλά και συντήρηση και υπερύψωση προβλητών όπως η προβλήτα Νο 6.
Τα υπόλοιπα λιμάνια
Σύμφωνα με την επιστολή του ΣΕΕΝ η εικόνα στα υπόλοιπα λιμάνια της χώρας είναι η εξής:
ΛΑΥΡΙΟ
Αύξηση φωτοβολίας φανών εισόδου
ΚΑΒΑΛΑ
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΓΑΥΡΙΟ (ΑΝΔΡΟΣ)
Αντικατάσταση και επανατοποθέτηση δεστρών (μπίντες).
Τοποθέτηση ειδικού σκυροδέματος στη βόρεια προβλήτα σύμφωνα με υποδείξεις πλοιάρχων.
Πρέπει να γίνει νέα τοποθέτηση ειδικού σκυροδέρματος σε όλη τη βορειά προβλήτα και ράγες στην άκρη της προβλήτας για να αποφεύγεται η φθορά της από τους καταπέλτες των πλοίων. Επίσης το νέο σκυρόδεμα πρέπει να πέσει σε τέτοιο ύψος ώστε να εξυπηρετεί την φόρτωση και εκφόρτωση των πλοίων.
Τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων (fender – λάστιχα) σε όλο το λιμάνι.
Tοποθέτηση πράσινου φανού στην είσοδο του λιμένα.
ΣΥΡΟΣ
Τοποθέτηση προσκρουστήρων νέου τύπου στις προβλήτες Νο 2,4,5
Επισκευή ράμπας θέση Νο 5
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης
Εκβάθυνση Θέσης (βλύχος), θα υπήρχε η δυνατότητα το πλοίο να παραμένει εκεί, σε περίπτωση διανυκτέρευσης ή απαγορευτικού
Να γνωστοποιηθεί η μελέτη κατασκευής του νέου χώρου πρόσδεσης, ώστε να ληφθούν υπόψη οι προτάσεις
ΠΑΡΟΣ
Ενίσχυση φωτοβολίας φανού Αγ. Φωκάς (χάνεται στα φώτα της πόλης)
Εκβάθυνση πλησίον θέσεων 6-7-8
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Δημιουργία μεγαλύτερου χερσαίου χώρου
Κατασκευή προβόλου για δυνατότητα πλαγιοδέτησης πλοίων διανυκτέρευσης
ΚΑΤΑΠΟΛΑ
Επισκευή προβλήτα από τα εξέχοντα σίδερα
ΗΡΑΚΛΕΙΑ
Απομάκρυνση εγκατάστασης αφαλάτωσης, η οποία δεν τέθηκε ποτέ σε λειτουργία και δυσχεραίνει τους χειρισμούς των πλοίων
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
ΦΟΛΕΓΑΝΔΡΟΣ
Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων (Roulioxeres-Δύο Αδέλφια και Ακ. Λατίνη)
Επέκταση προβλήτας προς Α
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Εκβάθυνση λιμενολεκάνης
ΣΙΚΙΝΟΣ
Προέκταση και διαπλάτυνση προβλήτας
Εκβάθυνση περιοχής πρόσδεσης
Φωτισμός προβλήτας
ΙΟΣ
Επέκταση διαπλάτυνση προβλήτας
Εκβάθυνση περιοχής προς ΒΑ
Τοποθέτηση σημαντήρων οριοθέτησης περιοχής λουομένων
ΔΥΤΙΚΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ
ΜΕΡΙΧΑ (ΚΥΘΝΟΣ)
Φωτοσήμανση βραχονησίδας Μέριχα
Εκβάθυνση εσωτερικού λιμένα
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Αύξηση εμβέλειας φανού εισόδου (ορ. Μαρτινάκι)
ΣΕΡΙΦΟΣ
Φωτοσήμανση εισόδου
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Προέκταση προβλήτα προς ανατολικά και διαπλάτυνση προβλήτα προς νότια
ΣΙΦΝΟΣ
Επέκταση προβλήτα και δημιουργία επαρκούς χερσαίου χώρου για την εξυπηρέτηση
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Στην υπάρχουσα μορφή του να γίνει υπερύψωση του προβλήτα στο “κεφάλι” περίπου 30 εκατοστά ώστε να υπάρχει δυνατότητα προσέγγισης πλοίου στο σημείο αυτό. Για τα πλοία με μικρό εκτόπισμα, υπάρχει ήδη χαμηλού ύψους θέση πρόσδεσης
ΚΙΜΩΛΟΣ
Απαραίτητη η φωτοσήμανση βραχονησίδων ΡΕΥΜΑΤΟΝΗΣΙΑ
Επέκταση προβλήτα προς Α
Κατασκευή λιμενοβραχίονα για προστασία από Ν-ΝΑ ανέμους
ΑΔΑΜΑΝΤΑΣ (ΜΗΛΟΥ)
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Διαπλάτυνση προβλήτας και κατασκευή προβόλου για πλαγιοδέτηση πλοίου
ΜΗΛΟΣ
Να παραχωρηθεί από το Λιμεναρχείο και 2η θέση πρόσδεσης στην Ανατολική ή Δυτική πλευρά του προβλήτα ώστε να αποφεύγονται οι αναμονές στις ταυτόχρονες αφίξεις πλοίων, αλλά και να υπάρχει εναλλακτική θέση πρόσδεσης σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΑ
ΚΩΣ
Μέχρι την ολοκλήρωση των έργων να δοθεί προς χρήση η μπίντα Ανατολικά
ΡΟΔΟΣ
Καθαρισμός βυθού περιοχής χειρισμών πλοίων.
ΘΕΣΗ ΔΩΡΙΕΥΣ – Άμεση αντικατάσταση προσκρουστήρων ,κατάλληλων για το μέγεθος των καταπλεόντων πλοίων
ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟ
Μετατόπιση προς αριστερά κολώνας φωτισμού, η οποία βρίσκεται πολύ κοντά στη ράμπα
ΛΕΙΨΟΙ
Αποκατάσταση λειτουργίας φανού Βρ. Γάτου (από τον Σεπτέμβρη είναι εκτός λειτουργίας, με εξαίρεση διάστημα 1 εβδομάδος)
Φωτοσήμανση του υπάρχοντος σημαντήρα
Να εξετασθεί η φωτοσήμανση Ακ. ΤΡΑΧΗΛΙ
Εκβάθυνση λιμένος και βυθομέτρηση περιοχής, πλησίον της πλώρης του πλοίου
Αντικατάσταση προσκρουστήρων
ΚΑΛΥΜΝΟΣ
Επισκευή βόρειου και νότιου προβλήτα
ΝΙΣΥΡΟΣ
Επισκευή προβλήτα
ΚΑΣΟΣ
Επισκευή προβλήτα
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
ΚΑΡΠΑΘΟΣ
Υπερύψωση ράμπας, ασφαλτόστρωση χερσαίου χώρου και ενίσχυση φωτισμού όλης της περιοχής
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
ΙΚΑΡΙΑ-ΣΑΜΟΣ
ΕΥΔΗΛΟΣ
Χρήζει άμεσης επισκευής ,το κατεστραμμένο τμήμα του προβλήτα, δυσχεραίνει τους χειρισμούς κατά την είσοδο διότι υπάρχουν γερανοί και άλλα βοηθητικά σκάφη εργασιών.
Υπάρχουν προσχώσεις και αβαθή στη θέση του νέου προβλήτα, που καθιστούν αδύνατη τη χρήση του από το πλοίο. Επίσης δυσχεραίνονται οι χειρισμοί κατά την έξοδο από το λιμένα
ΑΓ. ΚΗΡΥΚΟΣ
Εκβάθυνση και δια πλάτυνση του μικρού προβλήτα (μολαράκι) ώστε να είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί εναλλακτικά, για ασφαλή πρόσδεση, σε περίπτωση δυσμενών καιρικών συνθηκών
ΦΟΥΡΝΟΙ
Η κατασκευή του νέου λιμενοβραχίονα καθιστά την προσέγγιση του πλοίου επισφαλή, κρίνεται αναγκαία η επιτάχυνση αποπεράτωσης των έργων
Να μελετηθεί η καταλληλόλητα, για χρήση από τα πλοία, του υπάρχοντος προβλήτα στη θέση Παλιόμυλος
ΒΑΘΥ
Ο προβλήτας πρόσδεσης στη περιοχή ΜΑΛΑΓΑΡΙ, παρουσιάζει καθίζηση σε αρκετά σημεία, χρήζει άμεσης επισκευής
Εγκατάσταση φωτισμού στο προβλήτα ,η προσέγγιση του πλοίου κατά τη διάρκεια της νύχτας, πραγματοποιείται με τη βοήθεια φώτων αυτοκινήτων
ΚΑΡΛΟΒΑΣΙ
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Β. ΣΠΟΡΑΔΕΣ
ΣΚΙΑΘΟΣ
Διαχωρισμός επιβατικού λιμένος, από το χώρο πρόσδεσης σκαφών αναψυχής.
Προτείνεται η απομάκρυνση βράχων της νότιας πλευράς του λιμένος για δημιουργία θέσεων πρυμνοδέτησης πλοίων, ούτως ώστε να διευκολύνονται τα πλοία της ακτοπλοΐας, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Κατ’ αυτό το τρόπο η εσωτερική λεκάνη θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί επιβατηγά ταχύπλοα και σκάφη αναψυχής
ΣΚΟΠΕΛΟΣ
Αφαίρεση ερυθρού σημαντήρα στην είσοδο του λιμένος ,εκβάθυνση της περιοχής καθώς και όλης της λιμενολεκάνης
ΑΛΟΝΝΗΣΟΣ
Να τοποθετηθούν προσκρουστήρες εντός του εξωτερικού λιμένος (Π) τύπου Yokohama και ειδικά λόγω μικρού μήκους του προβλήτα να τοποθετηθεί και γωνιακός προσκρουστήρας, για αποφυγή ζημίας από επαφή του πλοίου
ΓΛΩΣΣΑ
Να γίνει εκβάθυνση λιμενολεκάνης
Να εξεταστεί η μετατόπιση της υπάρχουσας κατά τούς καλοκαιρινούς μήνες πλωτής προβλήτας πρόσδεσης σκαφών αναψυχής
Ενίσχυση φωτοβολίας Φανών εισόδου λιμένος
ΑΓΝΩΝΤΑΣ
Αποκατάσταση του προβλήτα λόγω καθίζησης, καθώς και τοποθέτηση προσκρουστήρων στις θέσεις πρόσδεσης πλοίων
Β.Α ΑΙΓΑΙΟ
ΧΙΟΣ
Αύξηση φωτοβολίας πρασίνου φανού εισόδου
Εκβάθυνση Νότιου τμήματος λιμενολεκάνης
Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων
ΟΙΝΟΥΣΣΕΣ
Τοποθέτηση μπαλονιών στην άκρη του προβόλου, στον οποίον υπάρχει ο κόκκινος φανός
Εκβάθυνση της περιοχής αβαθών στην αριστερή πλευρά
Λανθασμένος προσανατολισμός προβλήτας ,να εξεταστεί προέκτασή του προς Ν.Α κατεύθυνση με ταυτόχρονη εκβάθυνση
ΨΑΡΑ
Μετακίνηση κόκκινου φανού προς το μέσον του προβλήτα η βορειότερα.
Διαμόρφωση/γέμισμα της κεκλιμένης ράμπας
ΜΥΤΙΛΗΝΗ
Αντικατάσταση και τοποθέτηση νέων προσκρουστήρων σε όλες τις θέσεις λειτουργίας των πλοίων.
Διαμόρφωση κλίσης στις ράμπες ώστε να μειωθεί το κεκλιμένο
ΜΥΡΙΝΑ (ΛΗΜΝΟΥ)
Τοποθέτηση κατάλληλων προσκρουστήρων
ΑΡΓΟΣΑΡΩΝΙΚΟΣ
ΠΟΡΟΣ
Επανασχεδιασμό σημείων πρόσδεσης σε συνεννόηση με τους πλοιάρχους
ΥΔΡΑ
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
ΕΡΜΙΟΝΗ
Αύξηση φωτοβολίας φανών εισόδου (χάνονται στα φώτα της πόλης)
ΠΟΡΤΟ ΧΕΛΙ
Ανεπαρκής φωτοβολία φάρου ΧΙΝΙΤΣΑ, κατά την είσοδο στον προλιμένα
Τοποθέτηση προσκρουστήρων
Εγκατάσταση λήψης παροχής νερού
ΑΓΚΙΣΤΡΙ
Εκβάθυνση θαλάσσιας περιοχής χειρισμών ταχυπλόων”.
Αντιπαράθεση ΕΕΚΦΝ – ΣΕΕΝ για τις επιτροπές κρουαζιέρας
Ναυτιλία: Σε ρότα επανένωσης ΣΕΕΝ και ΕΕΚΔΝ
Κάτω από τα 10 εκατ. η κίνηση επιβατών σε Αιγαίο και Αδριατική το 2020 – Κρίσιμη η στήριξη της ακτοπλοΐας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike