ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Επίσης από την πλευρά του ο Πρόεδρος της Volkswagen τόνισε ότι η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στους κατοίκους θα γίνεται σε τιμές κόστους. Η επένδυση συνολικά από την πλευρά της Volkswagen θα ξεκινήσει από 3 εκατ. ευρώ και θα φτάσει μέχρι 10 εκατ. ευρώ, ενώ άλλα 10 εκατ. ευρώ θα είναι και η επένδυση που θα γίνει από την Ελληνική Πολιτεία. Το project θα είναι ανοιχτό ώστε να συμμετέχει όποιος θέλει, και με την ολοκλήρωση του θεσμικού πλαισίου θα πραγματοποιηθούν διαγωνισμοί για την υλοποίησή του.
Λίγο νωρίτερα, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναφέρθηκε στο repositioning της χώρας που πραγματοποιείται πλέον, και στην ελκυστικότητα της χώρας ως επενδυτικό προορισμό, που αποδεικνύει η στάση των διεθνών εταιρειών.
“Η επιλογή της Volskwagen για αυτό το πρότζεκτ ήταν η Ελλάδα και αυτό αναδεικνύει τη σημασία της χώρας και την αναπτυξιακή της προοπτική. Και δεν είναι μόνο η Volskwagen, προηγήθηκε η Microsoft, η Pfizer, η απόκτηση της Lamda Helix από αμερικάνικη εταιρεία (Digital Realty). Οι συνεργασίες αυτές αποδεικνύουν ότι συμβαίνει ένα repositioning της Ελλάδας στον κόσμο. Η στρατηγική παρέχει ευκαιρίες που αφορούν όλη τη χώρα, όχι μόνο την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη αλλά και μικρότερες πόλεις, την περιφέρεια.
Η εγκατάσταση του δικτύου φόρτισης και η επιδότηση των αυτοκινήτων αλλά και η τεχνογνωσία που θα παρέχει η Volskwagen αποτελεί την επένδυσή της, που ξεκινάει από 3 εκατ. ευρώ και μπορεί να φτάσει ως τα 10 εκατ. ευρώ. Από την πλευρά της η ελληνική κυβέρνηση θα επενδύσει επίσης 10 εκατ. ευρώ, που θα χρηματοδοτήσει από διάφορα προγράμματα.
Ο Δρ Herbert Diess, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen AG, εξέφρασε τον ενθουσιασμό του για το προτζεκτ αποκαλύπτοντας ότι η πρόταση προήλθε από την ελληνική κυβέρνηση. H εμπειρία αυτή θα είναι πολύ σημαντική για την Ελλάδα και την Ευρώπη, σημείωσε, ότι δεν θέλουμε να γίνει η Αστυπάλαια ένα νησί της Volkswagen AG. Θέλουμε να συμβάλουμε και να μοιραστούμε τα αποτελέσματα αυτής της προσπάθειας.
Θα διαθέσουμε πόρους και η αρχική επένδυση θα είναι 3 εκ. ενώ συνολικά θα διαθέσουμε 10 εκ. για το συνολικό πρότζεκτ. Η Αστυπάλαια είναι το μέρος όπου πρώτη φορά θα γίνει ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα, το οποίο θα μπορέσει να αναπαραχθεί και σε άλλα μέρη της Ευρώπης. Υπολογίζουμε αύξηση 15% στις σημερινές ανάγκες ενέργειας ενώ τα ηλεκτρικά οχήματα, μπορούν να βοηθήσουν στη σταθεροποίηση του συστήματος ενέργειας, αφού η μπαταρίες των αυτοκινήτων τις ώρες που δεν χρησιμοποιούνται μπορεί να χρησιμοποιηθεί για άλλες χρήσεις.
Δεν είναι μόνο τα ηλεκτρικά οχήματα, αλλά η δημιουργία ενός ολόκληρου οικοσυστήματος, φιλικού στο περιβάλλον.
Θαυμάζω τις προσπάθειες του πρωθυπουργού για να προσελκύσει πράσινες επενδύσεις. Είμαστε ανοιχτή να εξετάσουμε και άλλες προτάσεις. Το επόμενο βήμα αφορά την αυτόνομη οδήγηση και σε αυτό μπορούμε να δημιουργήσουμε νέες συνεργασίες.
Ο κ. Κώστας Φραγκογιάννης, υφυπουργός Εξωτερικών τόνισε ότι η πολιτική σταθερότητα, η προσήλωση στην ανάπτυξη και η συνοχή που δείχνει η Ελλάδα στους ξένους επενδυτές, έχουν αλλάξει το κλίμα.
“Έχουμε εγκρίνει επενδύσεις 4,2 δισ. επενδύσεις στον τομέα ΑΠΕ και σήμερα θα εγκρίνουμε νέες επενδύσεις 500 εκατ. στις ΑΠΕ. Αν δεν ήταν η πανδημία τα πράγματα θα ήταν πολύ πιο εύκολα.
Σχετικά με το πρότζεκτ, σημείωσε ότι “υπάρχει ενδιαφέρον για το νησί, για την εγκατάσταση υβριδικών συστημάτων για να αντικαταστήσουν τις σημερινές γεννήτριες πετρελαίου. Είναι ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο, το οποίο θα αλλάξει την καθημερινότητα των ανθρώπων. Ξεκινάμε χτίζοντας μια στενή σχέση με τη Volkswagen με στόχο να γίνει η Αστυπάλαια το νησί πρότυπο. Η συμφωνία θα είναι προς όφελος της Ελλάδας και του κόσμου και θα δείξουμε πώς μπορούν να συνδυαστούν οι Ανανεώσιμες Πηγές ενέργειας με την ηλεκτροκίνηση. Δεν υπάρχει αποκλειστικότητα της σε οποιοδήποτε επίπεδο”, σημείωσε.
Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, σημείωσε, ότι το νησί έχε σήμερα 1500 οχήματα, ιδιωτικά, δημοτικά και νοικιαζόμενα και θα αντικατασταθούν από 900 ηλεκτρικά οχήματα. Με το διαμοιρασμό τα μειωθούν τα συνολικά οχήματα. Το προτζεκτ θα εξοικονομήσει 6,5 ΚΤ διοξειδίου του άνθρακα.
“Η υλοποίηση του πρότζεκτ βασίζεται σε καινοτόμο τεχνολογία, σχεδιάζουμε να μετατρέψουμε το ηλεκτρικό σύστημα του νησιού σε ένα έξυπνο και καινοτόμο σύστημα. Έχουμε ζητήσει από το Διαχειριστή να ολοκληρώσει μια μελέτη για το νησί και τα αρχικά δεδομένα δείχνουν ότι είναι βιώσιμο ένα μικρό υβριδικό σύστημα που θα καλύψει τις ανάγκες και των πρόσθετων αναγκών ηλεκτρισμού. Δουλεύουμε πάνω στην υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί ειδικά για την Αστυπάλαια προβλέποντας fast track διαδικασίες ανοιχτές σε όποιον θέλει να συμμετάσχει”.
Όπως εξήγησε, η Αστυπάλαια είναι ιδανική λόγω του μεγέθους τους και το υπουργείο Εnέργειας, δουλεύει για τη διαμόρφωση των κινήτρων με το πρόγραμμα e-Astypalaia με το οποίο θα ενθαρρύνουμε τους κατοίκους να αντικαταστήσουν τα οχήματά τους δίνοντας τη διπλάσια επιδότηση, από ότι για την υπόλοιπη χώρα.
“Η επιδότηση θα φτάνει τα 12.000 ευρώ ενώ η Volkswagen θα δίνει τα οχήματα σε τιμές κόστους, ενώ θα δίνονται κίνητρα και για την εγκατάσταση σταθμών φόρτισης” τόνισε.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Ευρωαγορές: Άλμα 1,18% για τον Stoxx 600 – Βούλιαξαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες
- Στυλιανίδης – Ουράλογλου: Επιβεβαίωσαν τη στενή συνεργασία των δύο χωρών στον τομέα της ναυτιλίας
- ΝΑΤΟ: Ο Ρούτε επισκέπτεται την Ελλάδα στις 26 Νοεμβρίου
- Γαλλία: Κάθειρξη 20 ετών σε πατέρα που βίαζε και προσέφερε την κόρη του σε άλλους άνδρες