Με τον αριθμό των ημερήσιων κρουσμάτων κορονοϊού να αυξάνεται ανησυχητικά και τα περιοριστικά μέτρα να επεκτείνονται σταδιακά σε περισσότερες περιοχές της χώρας, μικρότεροι και μεγαλύτεροι λιανέμποροι ρίχνουν όλο και περισσότερο βάρος στο ηλεκτρονικό εμπόριο, προκειμένου να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για online αγορές. Η επένδυση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις θεωρείται μονόδρομος και «όρος επιβίωσης» για τις επιχειρήσεις του λιανεμπορίου στις νέες συνθήκες που διαμορφώνει η υγειονομική κρίση, η οποία έφερε «τα πάνω κάτω» στην καταναλωτική συμπεριφορά.

«Αυτή τη στιγμή παρατηρείται ένας αναβρασμός στο λιανεμπόριο. Πέρα από τους μεγάλους παίκτες που προετοιμάζονται μεθοδικά, και οργανώνουν εσωτερικές δομές και logistics υπάρχουν αρκετές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που εκδηλώνουν έντονο ενδιαφέρον να δημιουργήσουν ηλεκτρονικά καταστήματα και γενικά να εμπλακούν στο ηλεκτρονικό επιχειρείν», σημειώνει στο mononews.gr ο πρώην πρόεδρος του GRECA και επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας, Eturn, Δημήτρης Θεοφάνους.

Όπως λέει ο κ. Θεοφάνους, όλοι προσπαθούν να προετοιμασθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο για την επόμενη μέρα, στη σκιά της έξαρσης που εμφανίζει ο κορονοϊός και στην αλλαγή της συμπεριφοράς των καταναλωτών, υπενθυμίζοντας πως στη διάρκεια του lockdown όπου καταγράφηκε πρωτοφανής αύξηση των online παραγγελιών, «όλες οι εταιρείες ανεξαρτήτως αντιμετώπισαν πολύ σημαντικά προβλήματα σε επίπεδο «last mile», παραδόσεις δηλαδή προϊόντων στον καταναλωτή λόγω προβλημάτων των courier αλλά και σε επίπεδο εσωτερικής οργάνωσης».

«Best seller» οι προστατευτικές μάσκες

Όλοι συμφωνούν πως το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι κάτι παροδικό, αλλά κάτι που «ήρθε για να μείνει». Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, έστω και με μικρότερους ρυθμούς σε σχέση με την περίοδο της καραντίνας.

Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση των online φαρμακείων, τα οποία σύμφωνα με πληροφορίες εξακολουθούν να «τρέχουν» με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης ενώ η ζήτηση ήταν ενισχυμένη ακόμη και μέσα στον Αύγουστο, με τις προστατευτικές μάσκες να αναδεικνύονται σε «best seller», την ώρα που μεγαλώνουν οι φόβοι για την πανδημία και κλιμακώνονται τα περιοριστικά μέτρα για την ανάσχεση του κορονοϊού.

Όλα αυτά συμβαίνουν την ώρα που στην αγορά μεγαλώνει η αγωνία για την πορεία της κατανάλωσης το κρίσιμο δίμηνο Σεπτεμβρίου – Οκτωβρίου. Η απαισιοδοξία είναι διάχυτη, με την πλειονότητα του εμπορικού κόσμου να κρατά πολύ… μικρό καλάθι λόγω της χειρότερης του αναμενόμενου τουριστικής κίνησης και των επιπτώσεων που θα υπάρξουν στα εισοδήματα ενός μεγάλου μέρους καταναλωτών. Όλοι πλέον περιμένουν τα νέα μέτρα που θα λάβει η κυβέρνηση για τη στήριξη του επιχειρηματικού κόσμου, προκειμένου να λάβουν τις αποφάσεις τους στη μάχη της επιβίωσης που δίνουν.