ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε αλλαγές του πτητικού τους προγράμματος προχωρούν οι αεροπορικές εταιρείες, προκειμένου να περιορίσουν την έκθεσή τους στον ουκρανικό εναέριο χώρο, ενώ συνεχίζουν τις πτήσεις προς και από τη χώρα, καθώς εντείνεται η ανησυχία για τα ρωσικά στρατεύματα που συγκεντρώνονται στα σύνορα.
Η Ryanair, ο μεγαλύτερος αερομεταφορέας χαμηλού κόστους στην Ευρώπη, έχει ήδη μειώσει, σύμφωνα με εκπρόσωπο της εταιρείας, τον αριθμό των πτήσεων που πραγματοποιεί από και προς την Ουκρανία.
«Η ασφάλεια των επιβατών και του πληρώματος είναι η πρώτη προτεραιότητά μας και θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε τα προγράμματά μας και να τα προσαρμόζουμε ανάλογα», ανέφερε σε δήλωσή του, που εστάλη μέσω email, την Πέμπτη ο ιρλανδικός αερομεταφορέας.
Η Deutsche Lufthansa και οι ελβετικοί και αυστριακοί κλάδοι της άλλαξαν ορισμένες πτήσεις προς το Κίεβο από βράδυ σε πρωί για λόγους ασφαλείας, δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.
Η ολλανδική αεροπορική εταιρεία KLM ανέφερε και αυτή ότι τα πληρώματά της δεν διανυκτερεύουν στην ουκρανική πρωτεύουσα.
Η πτήση MH17
Οι αερομεταφορείς γενικά αποφεύγουν να πετούν πάνω από την Ουκρανία από τότε που ένα αεροσκάφος της Malaysia Airlines καταρρίφθηκε πάνω από εδάφη που ελέγχονται από αυτονομιστές στο ανατολικό τμήμα της χώρας, το 2014. Οι εμπορικές πτήσεις εξακολουθούν να απαγορεύονται πάνω από την ανατολική Ουκρανία και την Κριμαία.
Διεθνείς ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πτήση 17 της Malaysia, που εκτελούσε το δρομολόγιο Άμστερνταμ-Κουάλα Λουμπούρ, καταρρίφθηκε από πύραυλο εδάφους-αέρος ρωσικής κατασκευής. Ο Ρώσος πρόεδρος, Βλαντιμίρ Πούτιν, είχε απορρίψει ωστόσο τους ισχυρισμούς ότι πίσω από την ενέργεια ήταν η Ρωσία.
Διπλωματικός πυρετός για να μην κλιμακωθεί η κρίση
Με τη μαζική συρροή, όμως, ρωσικών στρατευμάτων στα ουκρανικά σύνορα, αυτήν τη στιγμή επικρατεί και πάλι διπλωματικός πυρετός ώστε να αποτραπεί περαιτέρω κλιμάκωση της κατάστασης. Την Πέμπτη, ο Αμερικανός πρόεδρος, Τζο Μπάιντεν, προειδοποίησε μία ακόμη φορά ότι η Ρωσία είναι πιθανό να εισβάλει στην Ουκρανία τον επόμενο μήνα. Η Ρωσία αρνείται, από την πλευρά της, ότι σχεδιάζει εισβολή.
Στις 19 Ιανουαρίου, ωστόσο, οι καναδικές αεροπορικές ενημερώθηκαν να μην πετούν πάνω από τη νότια και ανατολική Ουκρανία «λόγω του πιθανού κινδύνου από την αυξημένη στρατιωτική δραστηριότητα και τον εξειδικευμένο αντιαεροπορικό οπλισμό στην ανατολική Ουκρανία».
Απευθείας πτήσεις
Ορισμένοι αερομεταφορείς, όπως η LOT Polish Airlines και η ουγγρική Wizz Air, συνεχίζουν τις απευθείας πτήσεις προς την Ουκρανία, αλλά είναι έτοιμοι να αλλάξουν σχέδια εάν χρειαστεί.
«Συνεχίζουμε να παρακολουθούμε στενά την κατάσταση στην Ουκρανία, αλλά δεν έχουμε κάνει καμία αλλαγή στο πρόγραμμά μας», ανέφερε η Wizz.
Σε περίπτωση οποιουδήποτε κινδύνου θα ενεργοποιηθούν τα πρωτόκολλα ασφαλείας, ανέφερε σε email η LOT. «Οποιεσδήποτε αποφάσεις σχετικά με την ακύρωση πτήσεων προς το Κίεβο, το Λβιβ ή την Οδησσό θα ληφθούν με βάση τις συστάσεις των ρυθμιστικών αρχών της αεροπορίας», ανέφερε η εταιρεία.
Η KLM αποφασίζει εάν θα πετάξει πάνω από μια χώρα μέσω ανάλυσης ασφαλείας που ενσωματώνει πληροφορίες από υπηρεσίες πληροφοριών, πηγές της αντιτρομοκρατικής κλπ., ανέφερε η Air France-KLM.
Ο Οργανισμός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την Αεροπορική Ασφάλεια (EASA) ανέφερε ότι παρακολουθεί τις εξελίξεις σε συντονισμό με τον κλάδο των αεροπορικών και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, δήλωσε εκπρόσωπος.
Ο Willie Walsh, γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αερομεταφορών (IATA), δήλωσε ότι η Ένωση συνεργάζεται με τη Eurocontrol, η οποία επιβλέπει τον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, για να διασφαλίσει ότι η κυκλοφορία που πρέπει να εισέλθει στην Ουκρανία και στην περιοχή γύρω από αυτήν μπορεί να αποφύγει περιοχές πιθανής σύγκρουσης.
«Αυτή είναι μια περιοχή του κόσμου που είχε προβλήματα και στο παρελθόν», ανέφερε ο Walsh σε ενημέρωση στις 25 Ιανουαρίου. «Οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες έχουν μειώσει σημαντικά τον όγκο της κίνησης που διέρχεται από τον εναέριο χώρο και αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια», τόνισε.
Διαβάστε επίσης:
Λαβρόφ: Η Μόσχα δεν θέλει πόλεμο με την Ουκρανία, λέει ο Ρώσος υπουργός Εξωτερικών
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike