Εβδομάδα υπογραφών σημαντικών οδικών έργων ήταν αυτή που μας πέρασε καθώς υπεγράφησαν δύο έργα-σημαίες του υπουργείου υποδομών και μεταφορών, η συνολική αξία των οποίων ξεπέρασε τα 670 εκατ. ευρώ.

Πρόκειται για τις συμπράξεις δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για τα οδικά έργα Καλαμάτα-Μεθώνη και το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη που υπεγράφησαν την περασμένη Παρασκευή και χθες αντίστοιχα παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη μέσω της οποίας υπερθεματίστηκε η σημασία των projects που μπαίνουν πλέον σε τροχιά υλοποίησης με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Πιο συγκεκριμένα, την Παρασκευή 21 Απριλίου υπεγράφη το οδικό έργο Καλαμάτα-Μεθώνη συνολικής αξίας 312 εκατ. Ευρώ με ανάδοχο την κοινοπραξία Ελλάκτωρ-Intrakat. Στην τελετή υπογραφής τους μαζί με τον υφυπουργό υποδομών, Γιώργο Καραγιάννη, βρέθηκαν στην Καλαμάτα ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Γιώργος Συριανός και ο αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Intrakat, Αλέξανδρος Εξάρχου.

Οι δύο ισχυροί άνδρες έπρεπε να πακετάρουν ξανά τις βαλίτσες τους καθώς βρέθηκαν χθες στο Ηράκλειο της Κρήτης για την υπογραφή του Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ αξίας 360 εκατ. Ευρώ και στην ομάδα των αναδόχων προστέθηκε η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η οποία εκπροσωπήθηκε από το γενικό διευθυντή επιχειρηματικής ανάπτυξης του Ομίλου Μ. Μουστάκα.

Καλαμάτα-Μεθώνη

Το Καλαμάτα- Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη δημοπρατήθηκε μαζί με το flyover Θεσσαλονίκης και πλέον μπαίνουν σε τροχιά κατασκευής με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2027.

Ο σχετικός διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2019 και τότε είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα εξής σχήματα: Intrakat, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, και η κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll.

Χρειάστηκε να φτάσουμε στον Ιανουάριο του 2022 για να υποβληθούν οι τελικές δεσμευτικές και οι συμμαχίες που συνέχισαν στο διαγωνισμό ήταν αυτές των Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και ΑΒΑΞ – Mytilineos. Τελικά η συμμαχία Intrakat – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις ανακηρύχθηκε και επίσημα ανάδοχος τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς.

Η διάρκεια του έργου ανέρχεται στα 30 έτη από την ημερομηνία της υπογραφής. Τα πρώτα τέσσερα εξ αυτών αφορούν στην κατασκευή του έργου και τα υπόλοιπα 26 στη συντήρηση και τη λειτουργία του.

Κυριάκος Μητσοτάκης (Πρωθυπουργός), Γιώργος Καραγιάννης (Υφυπουργός Υποδομών), Αλέξανδρος Εξάρχου (Intrakat), Γιώργος Συριανός (ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις)

Ο οδικός άξονας Καλαμάτα-Μεθώνη είναι μήκους 49 χιλιομέτρων και έχει χαρακτηριστεί από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ως τμήμα του Δευτερεύοντος Εθνικού Δικτύου της χώρας και τα έργα που θα γίνουν αναμένεται να αναβαθμίσουν τον υφιστάμενο άξονα σε ταχείας κυκλοφορίας αυξάνοντας τα επίπεδα οδικής ασφάλειας, μειώνοντας τους απαιτούμενους χρόνους και θα βοηθήσουν στην περαιτέρω ανάπτυξη της περιοχής.

Τα τρία τμήματα που αναμένεται να αναβαθμιστούν από τις εταιρίες Intrakat και ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις αυτά είναι τα εξής: Καλαμάτα-Ριζόμυλος (16,4 χλμ), Ριζόμυλος-Πύλος (24,4 χλμ) και Πύλος-Μεθώνη (7,9 χλμ).

Χερσόνησος-Νεάπολη

Το οδικό ΣΔΙΤ Χερσόνησος-Νεάπολη ανήκει στο Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης και αποτελεί τη δεύτερη από τις τρεις εργολαβίες ενός κολοσσιαίου οδικού έργου στη Μεγαλόνησο (σ.σ. οι άλλες δύο είναι το Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος με ανάδοχο τον Ελλάκτωρ, και το Χερσόνησος – Χανιά που δημοπρατείται).

Δημοπρατήθηκε τον Ιανουάριο του 2022 και τα σχήματα που διεκδικούσαν το έργο ήταν η Κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat καθώς το κοινό σχήμα ΑΒΑΞ-Mytilineos. Αναλυτικότερα, στα αρχικά στάδια του σχετικού διαγωνισμού είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον τα παρακάτω σχήματα:

  • ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,
  • Κοινοπραξία Mytilineos-Intertoll Europe ZRt,
  • ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (θυγατρική του Ομίλου της Ελλάκτωρ), κα
  • η Κοινοπραξία «Ένωση Προσώπων Αριάδνη» που αποτελείται από τον Όμιλο της ΑΒΑΞ και το Fund Marguerite).
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου (CEO Intrakat) στο βήμα κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης για την υπογραφή της σύμβασης κατασκευής για το τμήμα του ΒΟΑΚ

Εν τέλει δόθηκε μόνο μία προσφορά και αυτή ήταν από το κοινό μπλοκ των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Ελλάκτωρ-Intrakat. Αυτή έγινε δεκτή και αποσφραγίστηκε στα τέλη του περασμένου Μαΐου.

Όσον αφορά το υπό υλοποίηση πλέον έργο θα κατασκευαστεί ένας οδικός άξονας μήκους 22,5 χιλιομέτρων και η διάρκεια της σύμβασης ανέρχεται στα 30 έτη με τα τέσσερα πρώτα να αφορούν το κατασκευαστικό τμήμα και τα υπόλοιπα 26 τη λειτουργία και τη συντήρηση του οδικού άξονα.

Διαβάστε επίσης

Ηράκλειο: Υπογράφηκε παρουσία Μητσοτάκη η σύμβαση για το τμήμα Χερσόνησος-Νεάπολη του ΒΟΑΚ