ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η Εντεταλμένη Σύμβουλος του Enterprise Greece, Μπέτυ Αλεξανδροπούλου μίλησε για ένα νέο ξεκίνημα στο εξαγωγικό εμπόριο της χώρας μας, τονίζοντας πως η αξιοποίηση των ψηφιακών εργαλείων θα βοηθήσει τις ελληνικές επιχειρήσεις να αυξήσουν την παραγωγικότητά τους και να βελτιώσουν τις οικονομικές τους επιδόσεις. Η κα Αλεξανδροπούλου υπογράμμισε πως η πρωτοβουλία του Οργανισμού είναι απόλυτα ευθυγραμμισμένη με την προσπάθεια της κυβέρνησης να προωθήσει τη ψηφιακή μετάβαση σε όλα τα επίπεδα, ενώ προανήγγειλε νέες δράσεις για την στήριξη των Ελλήνων Εξαγωγέων.
Σε ανάλογο μήκος κύματος και ο διευθυντής του τομέα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις του Enterprise Greece, Αντώνης Γραβάνης, ο οποίος σημείωσε τις δυνατότητες που υπάρχουν στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Επεσήμανε πως η πανδημία ενίσχυσε την στροφή των καταναλωτών στις online αγορές, δημιουργώντας νέες προοπτικές ενώ τόνισε πως υπάρχουν πολλά οφέλη από την ένταξη στην πλατφόρμα του eBay, το οποίο απευθύνεται σε περισσότερους από 180 εκατομμύρια αγοραστές σε όλο τον κόσμο (190 χώρες).
Ανέφερε πως το Enterprise Greece φιλοδοξεί να βοηθήσει τις ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διευρύνουν το αποτύπωμά τους στις διεθνείς αγορές, ενώ τόνισε πως όσοι αποφασίσουν να ενταχθούν στην πλατφόρμα μέσα από το πρόγραμμα του Οργανισμού θα έχουν ειδικά προνόμια και χρεώσεις (π.χ. δικαίωμα πώλησης περισσότερων προϊόντων καθώς και δωρεάν παρουσία για τρεις μήνες) ενώ παράλληλα θα έχουν πλήρη στήριξη στα πρώτα τους βήματα από εξειδικευμένη ομάδα.
Για τα οφέλη που συνεπάγεται η είσοδος στην πλατφόρμα της eBay μίλησε ο Ilya Kretov, General Manager, Global Emerging Markets at eBay, τονίζοντας πως αυτή τη στιγμή περίπου 11.000 ελληνικές επιχειρήσεις διαθέτουν τα προϊόντα τους μέσω του eBay σε αγοραστές απ’ όλο τον κόσμο. Η ελληνική αγορά, σημείωσε ο κ. Kretov είναι πολύ σημαντική για τη δημοφιλή πλατφόρμα και συμπλήρωσε πως υπάρχει έντονο ενδιαφέρον στις διεθνείς αγορές για τα ελληνικά προϊόντα. «Μόνο πέρυσι», είπε, «πουλήθηκαν περίπου 1 εκατομμύριο προϊόντα από την Ελλάδα». Αναφέρθηκε σε διεθνή παραδείγματα εταιρειών που πέτυχαν σημαντική ανάπτυξη μέσω του eBay, έσπευσε ωστόσο να ξεκαθαρίσει πως δεν ήρθαν τυχαία και χωρίς κόπο, αλλά χρειάστηκε δουλειά και προσπάθεια.
Υπομονή και επιμονή
Η Head of Business Development του eBay για την Ανατολική Ευρώπη, την Ρωσία, το Ισραήλ και την Αφρική, Anna Pelkin δίνοντας περισσότερες λεπτομέρειες και στοιχεία για τα οφέλη της eBay ανέφερε πως μια εταιρεία κατά μέσο όρο ήδη από τον πρώτο χρόνο εξάγει σε 13 χώρες και από τον δεύτερο χρόνο σε 15 χώρες. Όσον αφορά στην ελληνική παρουσία, η κα. Pelkin ανέφερε πως οι αγορές των ΗΠΑ, του Ηνωμένο Βασίλειο, της Γερμανίας, του Καναδά, της Αυστραλίας και της Ελλάδας απορροφούν τα περισσότερα ελληνικά προϊόντα μέσω του eBay, προσθέτοντας πως αυτή την χρονιά ξεχωρίζουν τα γραμματόσημα (45.000 τεμάχια), τα αξεσουάρ των κινητών τηλεφώνων (22.000) και τα προϊόντα περιποίησης δέρματος (17.000).
Ιδιαίτερη μνεία έκανε στο πρώτο προϊόν από την Ελλάδα που πουλήθηκε μέσω eBay, το οποίο ήταν ένα CD του Sonny Rollins (The Bridge) αλλά και στο πιο ακριβό, μια τουρμπίνα ελικοπτέρου, η οποία διατέθηκε έναντι του ποσού των 23.000 δολαρίων. Κλείνοντας επανέλαβε τις σημαντικές δυνατότητες που προσφέρονται, ωστόσο επεσήμανε πως χρειάζεται οι συμμετέχοντες να αφιερώσουν χρόνο για να πετύχουν πράγματα.
Την εμπειρία από την συμμετοχή στην πλατφόρμα και τις προοπτικές που δημιουργήθηκαν μετά την ένταξη στην πλατφόρμα του eBay κατέθεσαν δυο νέοι Έλληνες επιχειρηματίες, ο Μιχάλης Τοκατλίδης της εταιρείας ένδυσης Michelle Fashion House και ο Κωνσταντίνος Σπιλιάδης της εταιρείας πώλησης βοτάνων Youherbit. Και οι δυο συμβούλεψαν όποιον θέλει να εμπλακεί στο ηλεκτρονικό εμπόριο να έχει υπομονή και επιμονή, λέγοντας πως το κλειδί της επιτυχίας βρίσκεται στη διαφοροποίηση.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση