ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ επισκέφθηκαν σήμερα στο λιμάνι του Πειραιά το νεότευκτο πλοίο της εταιρείας Nexans Aurora που έχει αναλάβει το έργο της πόντισης, πλοίο που έχει χαρακτηριστικά τα οποία επιτρέπουν την ταχύτερη ολοκλήρωση των εργασιών σε μεγάλα θαλάσσια βάθη, όπως αυτά που απαντώνται στην περιοχή του Αιγαίου όπου το καλώδιο θα ποντιστεί σε βάθος μέχρι 1.200 μέτρων.
Η διασύνδεση Ηράκλειο- Αττική είναι το πρώτο έργο που αναλαμβάνει το Aurora το οποίο στην συνέχεια θα μεταβεί στην Σκωτία για να διασυνδέσει το θαλάσσιο αιολικό πάρκο Seagreen.
Σύμφωνα με τον νεώτερο προγραμματισμό η μεγάλη διασύνδεση της Κρήτης θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2024 αντί στα τέλη του 2023 με την καθυστέρηση να αποδίδεται στα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία στην εφοδιαστική αλυσίδα, κυρίως στην προμήθεια και εγκατάσταση των σταθμών μετατροπής.
Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ το υποβρύχιο καλώδιο συνεχούς ρεύματος έχει μήκος 335 χιλιόμετρα και αποτελεί μέρος της ηλεκτρικής διασύνδεσης που θα αποδεσμεύσει οριστικά την Κρήτη από τη ρυπογόνο τοπική ηλεκτροπαραγωγή το 2023 που αναμένεται να ολοκληρωθεί. Τα οφέλη για τους κατοίκους και όλους τους πολίτες της χώρας είναι σημαντικά, αφού οι ρύποι CO2 για την παραγωγή ενέργειας στο νησί θα μηδενιστούν και τα οικονομικά οφέλη θα ξεπεράσουν τα 550 εκατ. ευρώ τη χρονιά της πλήρους λειτουργίας της διπλής ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης που υλοποιεί ο ΑΔΜΗΕ.
Διαβάστε επίσης:
Φυσικό αέριο: Νέα μείωση για τις τιμές μετά από παρέμβαση της Ρωσίας
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Κυβέρνηση σε Κομισιόν για ηλεκτρικό ρεύμα: Δώστε λύση τώρα ή θα το λύσουμε μόνοι μας -Επιτρέψτε Μηχανισμό Υπερεσόδων
- Καραβίας (Eurobank): Ζητάμε πολιτική σταθερότητα, κίνητρα για επενδύσεις, περισσότερες μεταρρυθμίσεις
- Ελλάκτωρ: Με ακίνητα αξίας 80 εκατ. του Χόλτερμαν εξασφαλίζει ρευστότητα η Reds
- Μάχη για το έργο κυβερνοασφάλειας των συστημάτων του δημοσίου αξίας €100 εκατ. – Ποιοι το διεκδικούν