ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Αποφασισμένο είναι το Μέγαρο Μαξίμου να δώσει παράταση στο διαγωνισμό για την υπόγεια αποθήκη αερίου της Καβάλας.
Η καταληκτική ημερομηνία ήταν σήμερα, αλλά η απόφαση παράτασης ελήφθη το Σαββατοκύριακο.
Ο λόγος; Τόσο ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ που τρέχει το διαγωνισμό, ο Δημήτρης Πολίτης, όσο και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος Παναγιώτης Σταμπουλίδης, που έχει τις αρμοδιότητες για τα «ειδικά προγράμματα», προειδοποίησαν την κυβέρνηση για τον υπαρκτό κίνδυνο να μην υπάρξει καμία συμμετοχή τελικά.
Ο ΥΠΕΝ Κώστας Σκρέκας που ήταν ο αποδέκτης της προειδοποίησης «ναυαγίου» τη μετέφερε στο Μαξίμου οπότε η ηγεσία της κυβέρνησης πήρε αυτή την απόφαση τις δύο προηγούμενες ημέρες.
Οι υποψήφιοι αρχικά ήταν δύο: η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΔΕΣΦΑ και η Energean.
Στο ΤΑΙΠΕΔ έμαθαν όμως την προηγούμενη εβδομάδα ότι κανείς από τους μνηστήρες δεν πρόκειται να συμμετάσχει στην τελική φάση του διαγωνισμού.
Μπροστά στον κίνδυνο της αποτυχίας θα δοθεί παράταση «ίσως και λίγων μηνών» όπως είπε στο mononews ανώτατη κυβερνητική πηγή.
Θυμίζουμε πως σύμφωνα με τους συμμετέχοντες, το βασικό πρόβλημα του διαγωνισμού είναι ο Θανάσης Δαγούμας, πρόεδρος της ΡΑΕ. Η Ρυθμιστική Αρχή στον Κανονισμό Τιμολόγησης, έβαλε πλαφόν στα 160 εκατ. ευρώ για το Απαιτούμενο Έσοδο το οποίο είναι εγγυημένο ως συνολικό ποσό προς ανάκτηση για όλα τα έτη λειτουργίας της ΥΑΦΑ.
Το πλαφόν υπολογίσθηκε από την Αρχή με οικονομικά στοιχεία του 2020.
Σε αυτό συνυπολογίζονται μόλις 47-60 εκατ. ευρώ για το μη αντλήσιμο αέριο (cushion gas), τη στιγμή που σήμερα η τιμή του καυσίμου είναι πολλαπλάσια από ό,τι πριν από μία διετία. Επομένως, το ανώτατο αυτό όριο στην πράξη δεν αντιστοιχεί στο 50% της επένδυσης για την ανάπτυξη της υποδομής.
Οι δύο μνηστήρες μας είπαν πως «το πλαίσιο της ΡΑΕ καθιστά εντελώς ασύμφορη τη διεκδίκηση της αποθήκης και πρέπει να αλλάξει».
Ο Θανάσης Δαγούμας επιμένει και ο διαγωνισμός παίρνει παράταση. Απλά πράγματα!
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike