ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Περιεχόμενα
Στο “κόκκινο” παραμένει στάσιμος ο υδράργυρος σε πολλές χώρες τις Ευρώπης, με τους ειδικούς να προειδοποιούν ότι εάν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, ορισμένα διυλιστήρια πετρελαίου θα αναγκαστούν να μειώσουν σημαντικά την παραγωγή τους.
Αυτό θα γινόταν για να αποφύγουν την υπερφόρτωση στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει στην ξαφνική διακοπή λειτουργίας ολόκληρων σταθμών.
Σε δημοσίευμά του το Bloomberg αναφέρει ότι η Ελλάδα “μάχεται” με τις πυρκαγιές οι οποίες ανεβάζουν τη θερμοκρασία ακόμη περισσότερο. Μάλιστα επισημαίνει ότι στην Αθήνα θα σημειωθούν θερμοκρασίες πάνω από 40 βαθμούς Κελσίου τις επόμενες εβδομάδες.
Στην Πολωνία, η θερμότητα μπορεί σύντομα να φτάσει και ξεπεράσει το σημείο στο οποίο ο κορυφαίος προμηθευτής καυσίμων της χώρας δύναται να λειτουργεί κανονικά τα διυλιστήρια του.
Ο όμιλος Macquarie εκτιμά ότι η αναστάτωση που σχετίζεται με τη θερμότητα στις ευρωπαϊκές μονάδες, έφτασε περίπου το 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα πέρσι, σχεδόν το 10% αυτού που συνήθως διαχειρίζονται.
“Κλιμακώνεται” η κλιματική αλλαγή
Οι θερμοκρασίες στην Ευρώπη έχουν ξεπεράσει τα όρια και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει σύντομα, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Σε βάθος χρόνου, το μεγαλύτερο διυλιστήριο της Σουηδίας τονίζει ότι η κλιματική αλλαγή δυσχεραίνει την παραγωγή καυσίμων.
“Τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια σχεδιάστηκαν τη δεκαετία του ’60 και του ’70”, δηλώνει ο Alan Gelder, αντιπρόεδρος στην εταιρεία συμβούλων Wood Mackenzie.
“Ο κόσμος έγινε πιο ζεστός από τότε”, προσθέτει.
Οι προκλήσεις του κλάδου είναι πολλές. Ωστόσο, τα διυλιστήρια προσαρμόζονται προσθέτοντας εξοπλισμό όπου χρειάζεται, προκειμένου να συνεχίσουν να επωφελούνται.
Τα διυλιστήρια σε περιοχές που είναι πιο συνηθισμένες στις πολύ υψηλές θερμοκρασίες, όπως η Μέση Ανατολή, είναι ειδικά σχεδιασμένα για να αντέχουν.
Στην ακτή του Κόλπου, όπου βρίσκονται οι μεγαλύτερες μονάδες της χώρας, διαθέτουν περισσότερους και μεγαλύτερους πύργους ψύξης και αποθηκευτικούς χώρους για ψύξη του νερού, επιτρέποντάς τους να αντέχουν καλύτερα τις υψηλές θερμοκρασίες.
Κατασκευή για χαμηλές θερμοκρασίες
Όμως, στην Ευρώπη είναι κατασκευασμένα για να αντέχουν σε χαμηλότερες θερμοκρασίες και όχι τόσο υψηλές, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Η αλλαγή στους τύπους αργού πετρελαίου στις εγκαταστάσεις της της Γηραιάς Ηπείρου μετά τον πόλεμο της Ρωσίας στην Ουκρανία ενέτεινε το ζήτημα, ωστόσο, αυτό δείχνει σημάδια βελτίωσης.
Τα ευρωπαϊκά εργοστάσια, τα οποία στράφηκαν σε άφθονες προμήθειες ελαφρού αμερικανικού πετρελαίου, επεξεργάζονται βαρύτερες ποιότητες – που μπορούν να τους βοηθήσουν να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα – σύμφωνα με στοιχεία της Kpler.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα διυλιστήρια της Ευρώπης δεν είναι τα μόνα που βρίσκονται αντιμέτωπα με τους καύσωνες.
Στις ΗΠΑ, οι περιοχές της Ανατολικής Ακτής και οι Μεσοδυτικές Πολιτείες, ενδέχεται να πληγούν περισσότερο, διότι οι μονάδες εκεί έχουν σχεδιαστεί για να αντιμετωπίζουν το κρύο του χειμώνα και όχι τους θερινούς καύσωνες.
Το περασμένο καλοκαίρι δε, το διυλιστήριο της Valero Energy στο Τέξας, έκλεισε απρογραμμάτιστα τη βασική καταλυτική πυρόλυση υγρού παραγωγής βενζίνης εν μέσω υψηλών θερμοκρασιών.
Επίσης, το διυλιστήριο της Exxon Mobil στο Baytown έχασε την ισχύ του, αφού ένας λέβητας “έσκασε” από την έντονη ζέστη.
Οι μεταβλητοί παράγοντες
Οι προβλέψεις για το πόσο μπορεί να χρειαστεί τα διυλιστήρια να περιορίσουν τους συνολικούς ρυθμούς παραγωγής, είναι σχεδόν άγνωστες επειδή υπάρχουν τόσοι πολλοί μεταβλητοί παράγοντες που επηρεάζουν.
Οι άγνωστες αλλαγές του καιρού, αλλά και ο σχεδιασμός κάθε μονάδας που διαφοροποιεί τις αποδόσεις της είναι κάποιοι από τους κρίσιμους παράγοντες.
Όπως υποστηρίζουν οι ειδικοί, οι υψηλές θερμοκρασίες μπορούν να υποβαθμίσουν την απόδοση, έτσι ώστε οι μονάδες διεργασίας να λειτουργούν λιγότερο αποτελεσματικά και τα διυλιστήρια μπορεί να χρειαστεί να μειώσουν τους ρυθμούς λειτουργίας.
Ένα σενάριο ακραίας θερμότητας, θα μπορούσε να αναγκάσει ένα διυλιστήριο να μειώσει τις εργασίες του έως και 15% σε μια περίοδο 24 ωρών, δηλώνει ο Steve Sawyer, πρώην διευθυντής στην FGE.
Περικοπές και αντοχές
Η Μεσόγειος αναγκάστηκε να μειώσει τη διακίνηση κατά σχεδόν το ένα τρίτο αυτής κατά το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με την Bank of America.
Για να αντιμετωπίσει τις υψηλές θερμοκρασίες, ένα διυλιστήριο μπορεί να κάνει τη μεγαλύτερη μείωση της απόδοσης του την ημέρα και να αρχίσει να αντιστρέφει αυτή τη μείωση κατά τη διάρκεια της νύχτας όταν είναι πιο δροσερό το περιβάλλον.
Τα διυλιστήρια στη Μέση Ανατολή έχουν ρυθμιστεί να λειτουργούν σε υψηλότερη πίεση λειτουργίας, γεγονός που σημαίνει ότι μπορούν να λειτουργήσουν αποτελεσματικά σε υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος.
Αλλά και στην Ισπανία, η Repsol σημειώνει ότι ορισμένα τμήματα των διυλιστηρίων της μπορεί να έχουν περιορισμούς λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, όμως έχουν σχεδιαστεί για να τους χειρίζονται.
Επίσης, η πολωνική κρατική Orlen, επισημαίνει ότι τα διυλιστήρια της στο Γκντανσκ και στο Plock λειτουργούν κανονικά από περίπου -25 έως +36 βαθμούς Κελσίου.
Διαβάστε επίσης:
Συνέδριο για την κλιματική αλλαγή: Υπάρχει ελπίδα για τον πλανήτη;
Πετρέλαιο: Επανάκαμψη για WTI και Brent μετά από τρεις αρνητικές συνεδριάσεις
BP: Ανεβάζει τον πήχη για τη ζήτηση πετρελαίου και αερίου – Η πρόβλεψη για τα επόμενα 15 χρόνια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα