Με εκατοντάδες έξυπνα προϊόντα από τα 250 σημεία της αλυσίδας Γερμανός και τα 116 καταστήματα Cosmote και τις υπηρεσίες smart home, η COSMOTE φέρνει πιο κοντά το έξυπνο σπίτι στο πελατολόγιό της, και παρέχει ένα πλήρες σετ εξειδικευμένων εργασιών εντός του σπιτιού σου, οι οποίες προσαρμόζονται ανάλογα με τις εξειδικευμένες ανάγκες του κάθε χώρου.

Με την κίνηση αυτή επιδιώκει να ενισχύσει τις πωλήσεις των έξυπνων συσκευών, μια αγορά που αυξάνεται και την ίδια στιγμή να συσφίξει τη σχέση με το πελατολόγιό της και τις πηγές εσόδων της. Μπαίνει έτσι πιο δυναμικά σε μια αγορά υπηρεσιών προς τον πελάτη της λιανικής, που μέχρι σήμερα το έκανε μόνο η Κωτσόβολος.

1

Η επέκταση στις υπηρεσίες, είναι σταθερά στόχος τόσο για τις εταιρείες κοινής ωφέλειας (ενέργειας- τηλεπικοινωνιών) όσο και για τις εταιρείες λιανικής καθώς έχουν σημαντικά περιθώρια κέρδους και αυξάνουν το loyalty των πελατών τους.

Το Smart Home δίνει τη δυνατότητα στον καταναλωτή να ελέγχει εξ αποστάσεως τις συσκευές του, μέσα από το smartphone ή το tablet του, για περισσότερη άνεση, ασφάλεια και εξοικονόμηση στην καθημερινότητά του. Ταυτόχρονα, αποτελεί τη βάση για τη δημιουργία νέων πηγών εσόδων για τις εταιρείες που θα κατέχουν και θα αξιοποιούν τα δεδομένα καταναλώσεων, και θα μπορούν να παρέχουν νέες υπηρεσίες με βάση αυτά.

Ειδικότερα, η Cosmote-Γερμανός, προσφέρει στους πελάτες που θέλουν να τοποθετήσουν έξυπνες συσκευές στους πελάτες της που θέλουν να μετατρέψουν το σπίτι τους σε smart, μελέτη του χώρου και τοποθέτηση των συσκευών αλλά και τη σύνδεσή τους με τις εφαρμογές τους, ώστε να μπορεί ο κάτοχός τους να τις ελέγχει από μακριά. Το κόστος της υπηρεσίας είναι 55-70 ευρώ.

Σημειώνεται ότι τα έξυπνα προϊόντα ανήκουν σε δεκάδες διαφορετικούς κατασκευαστές, και δεν συνδέονται σε ενιαία πλατφόρμα, αλλά από τις διαφορετικές πλατφόρμες του κάθε κατασκευαστή. Η Cosomote κατατάσσει τα προϊόντα της σε 3 κατηγορίες, άνεση-ευκολία, εξοικονόμηση ενέργειας και ασφάλεια.

Όπως αναφέρουν πηγές από την Cosmote, πριν 4-5 χρόνια, η εταιρεία είχε προσπαθήσει να αναπτυχθεί στο smart home με ενιαία πλατφόρμα και κάποια δικά της προϊόντα.

«Ωστόσο η πληθώρα έξυπνων προϊόντων και η γρήγορη εξέλιξή τους, απέδειξε ότι χρειάζεται διαφορετικός τρόπος προσέγγισης. Έτσι πλέον η εταιρεία, προωθεί όλα τα έξυπνα προϊόντα που επιλέγουν οι καταναλωτές και δίνει έμφαση στην ενημέρωση και τεχνική υποστήριξη του καταναλωτή για να τα εγκαταστήσει και να τα λειτουργήσει».

Η νέα στρατηγική της εταιρείας είναι να προωθεί τα έξυπνα προϊόντα όλων των εταιρειών με τις δικές τους πλατφόρμες.

ΔΕΗ-Κωτσόβολος: Η βάση για το νέο πελατοκεντρικό μοντέλο

Η ΔΕΗ -πέραν του δικού της δικτύου με την εξαγορά της Κωτσόβολος αποκτά παρουσία σε 95 σημεία σε όλη την Ελλάδα, όσα είναι και τα καταστήματα της Κωτσόβολος.

Η Κωτσόβολος, εκτός από προϊόντα, έχει εξελίξει και μια σειρά υπηρεσιών προστιθέμενης αξίας που ταιριάζουν με τη νέα εποχή της ενέργειας, οι οποίες περιλαμβάνουν ασφαλιστικές υπηρεσίες, προϊόντα επέκτασης εγγύησης καθώς και χρηματοδοτικές λύσεις σε συνεργασία με χρηματοπιστωτικά ιδρύματα.

Στόχος της ΔΕΗ είναι να δημιουργήσει ένα πελατοκεντρικό μοντέλο, δίνοντας έμφαση στις υπηρεσίες.

Στόχος να αξιοποιήσει την τάση energy as a service ώστε να περάσει από την πώληση  ενέργειας στην προσφορά ολιστικών ενεργειακών λύσεων και αποτελεσμάτων προωθώντας λύσεις που μειώνουν το κόστος μέσω πιο αποδοτικής κατανάλωσης.

Αυτά τα μοντέλα ενισχύουν την παραγωγή ενέργειας μέσω ανανεώσιμων πηγών χωρίς σημαντικές επενδύσεις από τους τελικούς καταναλωτές.

Στο μέλλον, οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις δεν θα πληρώνουν μόνο τους λογαριασμούς τους για θέρμανση και φωτισμό των σπιτιών και των εγκαταστάσεων τους αλλά και για τις υπηρεσίες που θα τους προσφέρονται για την καλύτερη χρήση της ενέργειας, τη μείωση της κατανάλωσης κλπ

Η Κωτσόβολος εκτός από τα προϊόντα smart home που διαθέτει παρέχει και  τεχνικής υποστήριξης για τη συνδεσιμότητα των διαφορετικών έξυπνων  συσκευών.

Από την εταιρεία τονίζεται, ότι εφόσον ο πελάτης το χρειάζεται, η εταιρεία, προσφέρει υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης για την επέκταση του σήματος του wifi σε όλο το σπίτι, τη σύνδεση των συσκευών και τον έλεγχό τους από τις διαφορετικές εφαρμογές των κατασκευαστών. Όσο για την ανάπτυξη ενιαίας πλατφόρμας, όπως σημειώνεται, είναι ένα θέμα που ενδεχομένως θα αναπτυχθεί μελλοντικά.

Τα σχέδια των NRG και Protergia

Η ανάπτυξη του smart home ενδιαφέρει ιδιαίτερα, τις εταιρείες ενέργειας, τόσο για να αυξήσουν τις ροές εσόδων τους, όσο και για να αποκτήσουν στενότερη σχέση με τα πελατολόγιά τους και τα δεδομένα για τις καταναλώσεις τους, ώστε να προσφέρουν υπηρεσίες βελτιστοποίησης, που μπορούν να αποτελέσουν νέες πηγές εσόδων για τις εταιρείες.

Για τις εταιρείες ενέργειας, η πρόσβαση στα δεδομένα, έχει ιδιαίτερη αξία καθώς μπορεί να αξιοποιηθεί μελλοντικά και για αυτό  δίνουν έμφαση στο μοντέλο ανάπτυξης του smart home με δική τους πλατφόρμα.

Η NRG από τα καταστήματά της προωθεί την πώληση έξυπνων προϊόντων, τα οποία όμως συνδέονται στην πλατφόρμα της NRG από την  οποία ο καταναλωτής, ενεργοποιεί και παρακολουθεί τις καταναλώσεις των συσκευών του.

Όπως τονίζεται από την εταιρεία, προς το παρόν είναι ένα niche market που ενδιαφέρει κυρίως τους νεότερους καταναλωτές, έχει όμως σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης, καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται και αυξάνεται συνέχει η γκάμα των προϊόντων.

Ταυτόχρονα, η NRG αυξάνει και τον αριθμό των καταστημάτων της, που σήμερα είναι 4 και θα φτάσουν τα 10 στο τέλος του έτους. Σήμερα διαθέτει δύο καταστήματα σε Αθήνα και 2 σε Θεσσαλονίκη, ενώ στο επόμενο δίμηνο θα φτάσει τα 7 προσθέτοντας ακόμη 3 στην Αττική και ακολούθως ένα στη Θεσσαλονίκη και 2 σε δύο ακόμη μεγάλες πόλεις.

Η Protergia από την πλευρά της, που διαθέτει 85 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, προς το παρόν δεν έχει μπει στην πώληση συσκευών. Ετοιμάζει λύσεις για το smart home και την εξοικονόμηση ενέργειας, δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη της πλατφόρμας της.

Στα σχέδια της εταιρείας είναι να διανείμει δωρεάν ψηφιακούς μετρητές, 1500 σε πρώτη φάση και περισσότερους αργότερα. Στόχος της εταιρείας είναι η πρόσβαση στα δεδομένα των καταναλώσεων, μέσα από τη χρήση των μετρητών.

Διαβάστε επίσης:

ΔΕΗ: Μείωση 30% και μπόνους στα μπλε τιμολόγια για νέους πελάτες – Η χρέωση στα «πράσινα τιμολόγια» για τον Απρίλιο

Τηλεπικοινωνίες: Η μάχη των τεσσάρων για το δίκτυο οπτικών ινών

Euroxx για ΔΕΗ: Επιθετική ανάκαμψη και υψηλά περιθώρια ανόδου