Συνάντηση με τη γενική διευθύντρια Ενέργειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ντίτε Γιόρκενσεν θα έχει σήμερα ο ΥΠΕΝ Κώστας Σκρέκας, με θέμα τα έργα του Repower και τα έργα  διασυνδεσιμότητας του φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, που είναι και βασικός τομέας αρμοδιότητάς της.
Ο υπουργός είχε δείπνο προετοιμασίας με την κυρία Joergensen χθες το βράδυ Δευτέρας 13/6.

Στην ατζέντα  εκτός από τα έργα του RepowerEU, είναι και o Kανονισμός Αποθήκευσης Φυσικού Αερίου, κυρίως όμως η διασυνδεσιμότητα του φυσικού αερίου στα Βαλκάνια, όπου κομβικό ρόλο έχει ο IGB που σε δύο εβδομάδες θα μπορεί να λειτουργήσει κανονικά.

Στα έργα φυσικού αερίου, που επιδιώκει η ελληνική κυβέρνηση να εντάξει στο νέο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ  είναι και η μόνιμη λύση για την εγκατάσταση πλωτού σταθμού στον τερματικό σταθμό της Ρεβυθούσας, -η μακροχρόνια λύση, που θα ακολουθήσει μετά τη 12μηνη ενοικίαση FSU που έχει ήδη δρομολογηθεί-.

Επίσης, στα έργα του REPower EU περιλαμβάνεται το σχέδιο κατασκευής ενός δεύτερου κεντρικού αγωγού στο ΕΣΦΑ συνολικού μήκους 650 χιλιομέτρων από την Κομοτηνή έως την Ελευσίνα, ο οποίος θα είναι έτοιμος και για να υποδεχθεί υδρογόνο.

Ιδιαίτερης σημασίας έργο στον κατάλογο για το Repower είναι και η υποθαλάσσια αποθήκη φυσικού αερίου στη Ν. Καβάλα, με στόχο τη χρηματοδότηση των επενδύσεων που θα χρειαστούν, ώστε το έργο να είναι βιώσιμο και να προσελκύσει επενδυτικό ενδιαφέρον. Υπενθυμίζεται ότι ο διαγωνισμός για την παραχώρησή του είναι σε εξέλιξη, ωστόσο ο Κανονισμός Τιμολόγησης που έχει εκδώσει η ΡΑΕ σύμφωνα με πληροφορίες, δεν εξασφαλίζει τη βιωσιμότητά του.

Τέλος περιλαμβάνει το FSRU της «Διώρυγα Gas» στην Κόρινθο, τα project υδρογόνου BLUE MED και Green HiPo, την αναβάθμιση δυναμικότητας των αγωγών IGB και TAP, το δεύτερο FSRU της Gastrade στην Αλεξανδρούπολη, καθώς επίσης οι ηλεκτρικές διασυνδέσεις Ελλάδας-Αιγύπτου και Ελλάδας-Βουλγαρίας.

Συνολικά η ελληνική πρόταση για το Repower περιλαμβάνει 14 έργα και μία δέσμη μέτρων και δράσεων για την ενεργειακή εξοικονόμηση, με τα συνολικά προς άντληση κεφάλαια να φτάνουν περί τα 7- 8 δισεκατομμύρια ευρώ.