ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Σήμερα οικοδομείται μια νέα παγκόσμια τάξη πραγμάτων και η Ρωσία πλησιάζει όλο και πιο κοντά στην Κίνα και την Ινδία. Άλλωστε, αν το σκεφτούμε περισσότερο, το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού του πλανήτη κατοικεί σε χώρες που δεν επιβάλλουν κυρώσεις κατά της Μόσχας. Θα χρειαστεί χρόνος και θυσίες για να προσαρμοστούν, ειδικά για εκείνους που, όπως η Ιταλία ή η Γερμανία, εξαρτήθηκαν πολύ από τη Ρωσία.
Όταν στα κεντρικά γραφεία του ΝΑΤΟ αποφασίστηκε να ακολουθήσουν τον δρόμο των κυρώσεων στο τραπέζι, υπήρχαν πολύ διαφορετικές χώρες: ορισμένες, όπως οι ΗΠΑ και η Νορβηγία, έχουν μόνο να κερδίσουν από ορισμένες στρατηγικές, ενώ άλλες χάνουν πολλά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας ενέργειας της Eni.
«Αυτό που θα συμβεί σήμερα ήταν προβλέψιμο: πώς θα μπορούσε να αντιδράσει η Ρωσία μπροστά σε πολύ βαριές κυρώσεις, αν όχι εκβιάζοντάς μας για φυσικό αέριο; Τώρα ανοίγει μια νέα αντιπαράθεση στο G7, σχετικά με το πετρέλαιο. Η διάταξη για το ανώτατο όριο τιμών δεν έχει ακόμη εγκριθεί και η ΕΕ πρέπει να αντιμετωπίσει ξανά μια δύσκολη διαδικασία διαπραγματεύσεων για να ενταχθεί, γιατί χρειάζεται ομοφωνία».
Ο Πάολο Σκαρόνι συνέχισε: «Όπως και να είναι αυτό, για άλλη μια φορά πρόκειται για αποφάσεις που λαμβάνονται σε τραπέζια στα οποία κάθονται χώρες με διαφορετικά συμφέροντα. Οι ΗΠΑ που εξάγουν μεγάλες ποσότητες πετρελαίου δεν βρίσκονται στην ίδια θέση με την ΕΕ ή την Ιαπωνία, οι οποίες μάλιστα εισάγουν σχεδόν τα πάντα.
Οι θέσεις των G7 θα πρέπει να μετριαστούν με μορφές αποζημίωσης: ανταλλαγές, βοήθεια, αλληλεγγύη. Και τέλος πάντων, αναρωτιέμαι πού σκοπεύουμε να πάμε με αυτή την κλιμάκωση των κυρώσεων. Ποια αποτελέσματα θέλουμε να επιτύχουμε από τη Ρωσία; Προς το παρόν φοβάμαι ότι αυξάνουμε μόνο το επίπεδο της κρίσης».
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Χατζηθεοδοσίου: Σοκ και δέος – Να το δούμε να γίνεται πράξη
- ΥΠΑ: H επιβατική κίνηση στο 10μηνο του 2024 ξεπέρασε αυτή ολόκληρου του 2023
- Eurobank: Οι λόγοι πίσω από το διαχρονικά «φουσκωμένο» ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών
- Χαρδαλιάς από τη Δυτική Αττική: «Χαράσσουμε δρόμους που σώζουν ζωές και μας φέρνουν στο αύριο»