ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η απόφαση, που λήφθηκε σε διαδικτυακή συνάντηση, γράφουν οι Financial Times, αναμενόταν με ευρύτερο ενδιαφέρον αφού η Σαουδική Αραβία είχε εισηγηθεί περαιτέρω αύξηση της παραγωγής για τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.
Ωστόσο, τα περισσότερα μέλη δεν μπορούν να αυξήσουν την παραγωγή. Τους τελευταίους μήνες, γράφει το Bloomberg, ο οργανισμός έχει προσθέσει σημαντικά λιγότερο πετρέλαιο στην αγορά απ’ ό,τι είχε υποσχεθεί, κάνοντας ελάχιστα για να κατευνάσει τις τιμές του αργού.
Ο 23μελής OPEC+ έχει δεχτεί πιέσεις από τις ΗΠΑ να αυξήσει την παραγωγή, καθώς οι τιμές του πετρελαίου έχουν αυξηθεί στο υψηλότερο επίπεδο της τρέχουσας δεκαετίας.
Μέχρι τα τέλη Αυγούστου θα έχουν αποκατασταθεί οι στόχοι στην παραγωγή που είχαν υποχωρήσει στις αρχές της πανδημίας του Covid, σημειώνουν οι Financial Times, ωστόσο η συνολική παραγωγή συχνά μένει πίσω καθώς τα ασθενέστερα μέλη, όπως η Νιγηρία και η Αγκόλα, έπρεπε να «τρέξουν» περισσότερο εξαιτίας χρόνιας ανεπάρκειας στις σχετικές επενδύσεις.
Η αγορά θα παρακολουθεί στενά τι θα αποφασίσει ο OPEC+ μετά τον Αύγουστο, παρόλο που η υπάρχουσα συμφωνία παραγωγής δεν λήγει επίσημα μέχρι το τέλος του έτους.
Η Σαουδική Αραβία είναι επιφυλακτική όσον αφορά την πολύ γρήγορη αύξηση της παραγωγής, καθώς έχει περιορισμένη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, γύρω στα 1 εκατ. βαρέλια την ημέρα.
Πηγές της χώρας εκφράζουν φόβους ότι, εάν η παραγωγή της Ρωσίας μειωθεί απότομα λόγω των δυτικών κυρώσεων, τότε η Σαουδική Αραβία πρέπει να έχει την εφεδρική ικανότητα ώστε να απελευθερώσει την παραγωγή την κατάλληλη στιγμή.
Διαβάστε επίσης:
JP Morgan: Η ελευθερία από το ρωσικό πετρέλαιο κοστίζει… 400 δισ. δολάρια
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!