ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το 2025-2026 θα αλλάξουν τις ισορροπίες στο χώρο των αυτοκινήτων και θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα ακριβούς και κατά συνέπεια τα συμβατικά αυτοκίνητα ακριβότερα.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επενδύουν στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς κάθε μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και μπορούν μέσα από τις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας να βγάλουν υπεραξίες.
Βλέποντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στο παιχνίδι της ενεργειακής κάλυψης ετοιμάζονται να μπουν και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους τα βενζινάδικα.
Η British Petroleum (BP) σχεδιάζει πολύ σύντομα στα περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού να βάλει ταχυφορτιστές. Αν και η εταιρεία στα πλάνα της μέχρι το 2025 δεν βλέπει κερδοφορίες, εντούτοις η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026 και έπειτα. «Αν αντιπαραθέσω ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, θεωρώ ότι μια επιχείρηση θα θελήσει τη γρήγορη φόρτιση», δηλώνει μεταξύ άλλων η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Για παράδειγμα, η BP ισχυρίζεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BP στοχεύει να επεκτείνει σε μεγάλο βαθμό το δίκτυό της.
Σήμερα υπάρχουν περίπου 11.000 φορτιστές και αυτοί θα αυξηθούν σε 70.000 έως το 2030.
Στόχος είναι η δημιουργία μεγάλων ταχυφορτιστών
Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της BP, η Shell, θέλει να αυξήσει τα σημεία φόρτισης, στοχεύοντας να γίνει ηγέτιδα δύναμη στον χώρο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στοχεύει να δημιουργήσει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως μέχρι το 2025.
Πρόσφατα εγκαινίασε τον πρώτο μεγάλο ταχυφορτιστή στο Λονδίνο ο οποίος μπορεί να γεμίσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.
Το ζητούμενο είναι οι ταχυφορτιστές που σήμερα τοποθετούνται στα διάφορα σημεία φόρτισης να είναι μεγάλοι. Οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν φορτιστές μέχρι 22ΚW και λίγους 50KW.
Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και οι φορτιστές των 50KW είναι πλέον μικροί και ασύμφοροι χρονικά, αφού μια μπαταρία 77 KWh θα χρειαστεί για να γεμίσει στο 80% πάνω από μία ώρα.
Όλα αυτά όταν οι μπαταρίες πολύ σύντομα θα αυξήσουν την χωρητικότητά τους, θα πρέπει να φορτίζονται σε γρήγορο ταχυφορτιστή για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος φόρτισης.
Γιατί στο μέλλον είναι σημαντικό μέσα σε ένα 10λεπτο ή 15λεπτο να φορτίζεται μια μπαταρία μέχρι το 80% από γρήγορους ταχυφορτιστές, ώστε να μπορέσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ολοκληρώσει συντομότερα ένα μακρινό ταξίδι, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να περιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σημείο φόρτισης.
Διαβάστε επίσης:
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Cenergy Holdings: Εξαιρετικά θετικές οι αντιδράσεις των αναλυτών στα ισχυρά αποτελέσματα γ΄ τριμήνου και εννεαμήνου
- Η Περιβαλλοντική Κοινωνική Διακυβέρνηση της Star Bulk του Πέτρου Παππά
- To Mini Cabrio επέστρεψε στην Οξφόρδη!
- Alumil: Eπενδύσεις €87 εκατ. τα τελευταία 6 χρόνια χωρίς τραπεζικό δανεισμό