ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
«Αν δεν φτάσουμε στα μεγάλα κέντρα κατανάλωσης της Ευρώπης, δεν θα καταφέρουμε να εξάγουμε την ενέργεια που παράγουμε», τόνισε ο Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής Τεχνολογίας, Ανάπτυξης Συστήματος και Στρατηγικής του ΑΔΜΗΕ, Ιωάννης Μάργαρης, κατά την τοποθέτησή του στο 6ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών.
Ο κ. Μάργαρης εξήγησε ότι η πράσινη ενέργεια που ήδη παράγεται στην Ελλάδα είναι πολλαπλάσια των ποσοτήτων που διακινούνται μέσω των υφιστάμενων διασυνδέσεων, δεδομένης της συμφόρησης που παρατηρείται στα δίκτυα των γειτονικών βαλκανικών χωρών, δημιουργώντας την ανάγκη για την ανάπτυξη νέων και μεγαλύτερων διεθνών ενεργειακών διαδρόμων προς τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης.
Υπογράμμισε ότι η Ελλάδα σήμερα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι αναφορικά με το ενεργειακό της μείγμα καθώς το πράσινο παραγωγικό της δυναμικό υπερβαίνει κατά πολύ την εγχώρια ζήτηση.
Όπως είπε, η εγκατεστημένη ισχύς των μονάδων ΑΠΕ όλων των τεχνολογιών πλησιάζει πλέον τα 12 GW, ο Διαχειριστής έχει χορηγήσει Προσφορές Σύνδεσης για επιπλέον 15 GW πράσινων έργων ενώ στον μελλοντικό σχεδιασμό περιλαμβάνεται η ενσωμάτωση πρόσθετης ισχύος και από υπεράκτια αιολικά πάρκα.
Ο κ. Μάργαρης αναφέρθηκε στις βασικές προκλήσεις για την ταχεία ωρίμανση και υλοποίηση των διεθνών διασυνδέσεων όπως η ανάγκη συντονισμού μεταξύ πολλών εμπλεκόμενων φορέων (κράτη, Διαχειριστές, Ρυθμιστικές Αρχές), η χρηματοδότηση των έργων αλλά και οι αδειοδοτήσεις οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν ιδιαίτερα χρονοβόρες, παραθέτοντας το παράδειγμα της Γερμανίας η οποία καθυστέρησε επί μία δεκαετία να αδειοδοτήσει τον νέο εγχώριο ηλεκτρικό άξονα μεταξύ της Βόρειας Θάλασσας με το νότιο τμήμα της χώρας.
Ερωτηθείς για τη διασύνδεση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ, ο Αντιπρόεδρος του ΑΔΜΗΕ δήλωσε ότι η υλοποίηση του έργου «είναι πιο κοντά από πότε».
Υπενθύμισε ότι ο ΑΔΜΗΕ συνδράμει επί αρκετά χρόνια το έργο σε τεχνικό επίπεδο ενώ τον τελευταίο χρόνο έχει καταθέσει προσφορά και για τη μετοχική συμμετοχή του στον φορέα υλοποίησης EuroAsia Interconnector, σε ποσοστό από 25% έως 33%.
Πρόσθεσε επίσης ότι ο ΑΔΜΗΕ πρόσφατα προχώρησε σε αναζήτηση επιπλέον επενδυτών, μεταξύ των οποίων και ισραηλινό επενδυτικό fund, τονίζοντας το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έχει εκφράσει το Ισραήλ, ελλείψει ηλεκτρικών διασυνδέσεών του με γειτονικά κράτη στη Μέση Ανατολή.
Ο κ. Μάργαρης ανέφερε ακόμη ότι προχωρούν οι μελέτες για τον σχεδιασμό του εξοπλισμού που θα πρέπει να εγκατασταθεί στην Κύπρο, αναλύοντας τα απαιτητικά τεχνικά χαρακτηριστικά της διασύνδεσης, όπως το μήκος και τα μεγάλα βάθη πόντισης των καλωδίων, που σε κάποια σημεία ξεπερνούν ακόμη και τα 2.500 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας.
Αναφερόμενος στις δυσκολίες των έργων, είπε ότι τόσο το έργο της διασύνδεσης Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ όσο και η διασύνδεση Ελλάδας-Αιγύπτου συνιστούν προκλήσεις σε επίπεδο σχεδιασμού αλλά και για τους κατασκευαστές υπογραμμίζοντας για μία ακόμη φορά ότι τα μεγάλα αυτά έργα δεν θα έχουν ουσιαστική προστιθέμενη αξία αν δεν καταφέρουμε να εξάγουμε την πράσινη ενέργεια που παράγεται στον Νότο προς τον Βορρά.
Διαβάστε επίσης:
ΕΥΔΑΠ: Αναλαμβάνει τις μελέτες για την ενίσχυση του υδραγωγείου Βόλου
Βόμβα από Μασκ: Ανοικτό το ενδεχόμενο επιβολής μηνιαίας συνδρομής για χρήση του «Χ»
Frigoglass: Εγκαίνια νέου εργοστασίου επαγγελματικών ψυγείων στη Ρουμανία
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike