ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είπε η ανακαίνιση των κτηρίων και τα υπεράκτια αιολικά θα είναι οι δύο πρώτοι τομείς όπου θα εστιάσει ο ενεργειακός τομέας κατά την ανάκαμψη από την κρίση του κορωνοϊού, ενώ ο τρίτος θα είναι η ενεργειακή ολοκλήρωση στην οποία το υδρογόνο θα παίξει κεντρικό ρόλο.
Όπως τόνισε η Επίτροπος, συνδέοντας παραδοσιακά χωριστούς τομείς όπως η ηλεκτρική ενέργεια και το χαμηλού άνθρακα αέριο η Επιτροπή στοχεύει να δημιουργήσει συνέργειες που θα επιτρέψουν την ενσωμάτωση περισσότερων ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και πράσινων βιομηχανικών τομέων που σήμερα είναι στο περιθώριο.
Έτσι θα γίνει αποδοτικότερο το ενεργειακό σύστημα συνολικά, όταν για παράδειγμα χρησιμοποιηθεί η παραπάνω ηλεκτρική ενέργεια από ΑΠΕ που διαφορετικά θα έμενε ανεκμετάλλευτη, για να παραχθεί υδρογόνο το οποίο μπορεί να αποθηκευτεί για μελλοντική χρήση.
Εξηλεκτρισμός, αέρια χαμηλού άνθρακα, ψηφιοποίηση και αποθήκευση ενέργειας θα παίξουν το ρόλο τους ώστε να συμπληρωθεί η εικόνα να ενωθούν οι κουκίδες που σχηματίζουν ένα νέο ολοκληρωμένο ενεργειακό σύστημα. Και πρέπει να συμπληρώσουμε τα κομμάτια που λείπουν σήμερα ώστε να είναι πράγματι ολοκληρωμένο, συμπλήρωσε η Επίτροπος.
Το πάντρεμα της ηλεκτρικής ενέργειας με το αέριο
Κλειδί στην επίτευξη ενέργειας μηδενικού άνθρακα στην ΕΕ,θεωρεί η Επίτροπος το πάντρεμα της ηλεκτρικής ενέργειας με τα χαμηλού άνθρακα αέρια.
Καθώς η Ευρώπη κινείται προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές, οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής εξετάζουν όλες τις διαθέσιμες πηγές ενέργειας, συμπεριλαμβανομένων των νέων αερίων χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, όπως το υδρογόνο, για να πετύχουν και χαμηλό κόστος. Πρώτη προτεραιότητα για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή είναι η άμεση ηλεκτροδότηση – των μεταφορών, της βιομηχανίας και των κτιρίων -.
Χρησιμοποιώντας περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια σε τομείς που εξακολουθούν να εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από τα ορυκτά καύσιμα, όπως οι μεταφορές, η Ευρώπη θα μπορούσε «να αυξήσει τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας», εξήγησε η Simson, αναφερόμενος στο υψηλό μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Όμως η αύξηση της συμμετοχής των ΑΠΕ στο μείγμα ενέργειας δημιουργεί άλλα προβλήματα, λόγω της μεταβλητότητας της παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές και την ανάγκη που δημιουργούν για εξισορρόπηση της προσφοράς και της ζήτησης ανά πάσα στιγμή.
Η ολοκλήρωση του ενεργειακού συστήματος θα σημαίνει και ένα πιο ευέλικτο σύστημα ισχύος, θα συμπεριλαμβάνει την αποθήκευση και την ψηφιοποίηση, δήλωσε ο Επίτροπος. Και τα καύσιμα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα όπως το υδρογόνο θα μπορούσαν να αποτελέσουν ένα βασικό κομμάτι του παζλ.
«Κεντρικό ρόλο στην ολοκλήρωση του ενεργειακού μας συστήματος θα έχει η ένταξη νέων πηγών ενέργειας όπως το υδρογόνο στο σύστημα. Το υδρογόνο μπορεί να αποτελέσει “game changer” σημείωσε η Simson. «Θα μπορούσε να διευκολύνει να μειώσουν τις εκπομπές τομείς όπως η βαριά βιομηχανία και οι μεταφορές» τόνισε.
Να παράγουμε υδρογόνο από φυσικό αέριο
Το υδρογόνο σήμερα αντιπροσωπεύει μόνο λιγότερο από το 1% του ευρωπαϊκού ενεργειακού συστήματος, αλλά η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πιστεύει ότι θα μπορούσε να φέρει ένα νέο κύμα μείωσης των εκπομπών άνθρακα.
“Ενώ οι περιβαλλοντολόγοι προτιμούν το λεγόμενο «πράσινο» υδρογόνο που παράγεται από ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, το υδρογόνο χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μπορεί επίσης να παραχθεί από φυσικό αέριο, όταν χρησιμοποιείται σε συνδυασμό με τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης (CCS).
Αυτό αφήνει την πόρτα ανοιχτή για τη βιομηχανία φυσικού αερίου να συμβάλει στην αύξηση της παραγωγής υδρογόνου.
«Η Ευρώπη έχει τη δυνατότητα να επωφεληθεί από την τεχνολογία CCS γιατί συνδυάζει τις βιομηχανίες, την εκτεταμένη υποδομή αγωγών και τις φυσικές αποθήκες αερίου», λέει ο Διεθνής Οργανισμός Παραγωγών Πετρελαίου και Φυσικού Αερίου (IOGP).
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Βλαντίμιρ Πούτιν: Υπέγραψε διάταγμα για ευρύτερη χρήση των πυρηνικών όπλων από τη Ρωσία
- Χρηματιστήριο: Κοιτάζει τις 1.400 μονάδες – Σε Cener και τράπεζες τα βλέμματα
- Ριζικές αλλαγές στις αντικειμενικές αξίες – Τι συμβαίνει με υπόγεια, παλαιότητες και συντελεστές οικοπέδων
- Διαζύγιο μετά από 40 χρόνια της Hapag-Lloyd με τον όμιλο του Γκριμάλντι