Επένδυση 200 εκ. ευρώ πραγματοποιεί ο TAP για να αυξήσει τη δυναμικότητά του κατά 1,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) ετησίως.

Το πράσινο φως για τη δυνατότητα επέκτασης της δυναμικότητας του TAP δόθηκε από τα market test που ολοκληρώθηκαν στις αρχές του 2023 δήλωσε στο mononews,  επικεφαλής του TAP  στην Ελλάδα Ιωάννης Μαρής στο περιθώριο του Athens Energy Summit που πραγματοποιήθηκε χθες, και όπως είπε σταδιακά θα γίνουν και επόμενα market test για να επιβεβαιωθεί κατά πόσο η δυναμικότητα του TAP μπορεί να επεκταθεί σταδιακά φτάνοντας τα 20 bcm ετησίως.

Ήδη ο TAP έχει ενεργοποιήσει, το πρώτο επίπεδο επέκτασης της δυναμικότητας του αγωγού και θα διαθέσει 1,2 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) ετησίως, μέσω μακροπρόθεσμων συμβάσεων, ξεκινώντας από το 2026.

Μια δεύτερη δεσμευτική φάση αναμένεται κατά τη διάρκεια του 2023 και οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να υποβάλουν τις προσφορές τους. Καθώς αυτές οι περίοδοι εκδήλωσης ενδιαφέροντος που διοργανώνονται  είναι δομημένες ώστε να εξετάζουν τις απαιτήσεις της αγοράς σε τακτά χρονικά διαστήματα , ο TAP στοχεύει στον διπλασιασμό της δυναμικότητας του αγωγού έως το 2027.

Μιλώντας στο  TAP Athens Energy Summit, ο κ. Μαρής  είπε ότι από την έναρξη της λειτουργίας του, ο TAP έχει μεταφέρει 24,5 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα (bcm) αξιοποιώντας την πλήρη δυναμικότητά του τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα μετά την κρίση στην Ουκρανία. Από την 1η Οκτωβρίου το 2022 συνδέθηκε και με τον ελληνοβουλγαρικό αγωγό IGB και έτσι η Βουλγαρία προμηθεύεται αζέρικο φυσικό αέριο μέσω του  TAP .

Μεταφορά υδρογόνου μαζί με το φυσικό αέριο

Σχετικά με την ενεργειακή μετάβαση, ο κ. Μαρής σημείωσε ότι το φυσικό αέριο είναι μεταβατικό καύσιμο και θα παραμένει μέρος του ενεργειακού μας μίγματος για πολλά χρόνια.

Σε συνδυασμό με τις νέες τεχνολογίες δέσμευσης άνθρακα, το φυσικό αέριο μπορεί να συμβάλει σημαντικά σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών. Ο TAP σημείωσε ο κ. Μαρής στηρίζει την ενεργειακή μετάβαση και σήμερα εξετάζει τη δυνατότητα μεταφοράς φυσικού αερίου μαζί με υδρογόνο.

Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει σχετική έρευνα, ώστε σε ένα χρόνο να είναι σε θέση να γνωρίζει τί είδος μίγμα φυσικού αερίου και υδρογόνου μπορεί ο αγωγός να μεταφέρει με ασφάλεια.