Οι ενεργοβόρες εταιρείες της Γαλλίας επιταχύνουν τα σχέδια έκτακτης ανάγκης και μετατρέπουν τους λέβητες φυσικού αερίου σε αντίσοιχους πετρελαίου, καθώς προσπαθούν να αποφύγουν τις διακοπές σε περίπτωση που οποιαδήποτε περαιτέρω μείωση των ρωσικών προμηθειών φυσικού αερίου οδηγήσει σε διακοπές ρεύματος, μεταδίδει το Reuters.

Σε ένα συνέδριο επιχειρήσεων και οικονομίας στη νότια Γαλλία, αρκετά κορυφαία στελέχη δήλωσαν ότι προετοιμάζονται για πιθανές διακοπές ρεύματος.

1

“Αυτό που κάναμε είναι ότι μετατρέψαμε τους λέβητές μας, ώστε να είναι σε θέση να λειτουργούν με φυσικό αέριο ή πετρέλαιο, και μπορούμε ακόμη και να στραφούμε στον άνθρακα αν χρειαστεί”, δήλωσε ο Florent Menegaux, επικεφαλής της Michelin, μιας από τις κορυφαίες εταιρείες κατασκευής ελαστικών στον κόσμο.

“Ο στόχος είναι να αποφύγουμε το κλείσιμο ενός εργοστασίου σε περίπτωση που αντιμετωπίσουμε έλλειψη”, πρόσθεσε, λέγοντας ότι ενώ η έλλειψη φυσικού αερίου στην Ευρώπη είναι πιθανή, το πετρέλαιο θα εξακολουθεί να είναι διαθέσιμο ως εναλλακτική λύση.

Χρειάζονται ημέρες για να ξεκινήσει η παραγωγή ελαστικών σε ένα εργοστάσιο παραγωγής, δήλωσε ο Menegaux, γεγονός που καθιστά απαραίτητη τη διατήρηση ενός σταθερού ενεργειακού εφοδιασμού.

Η Ρωσία μείωσε τον Ιούνιο τις ροές μέσω του αγωγού Nord Stream 1, της κύριας οδού μεταφοράς φυσικού αερίου στη δυτική Ευρώπη, στο 40% της δυναμικότητας. Οι πολιτικοί και η βιομηχανίες ανησυχούν ότι θα υπάρξουν περαιτέρω περιορισμοί στον εφοδιασμό που συνδέονται με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, την οποία η Μόσχα περιγράφει ως “ειδική στρατιωτική επιχείρηση”.

Σε ολόκληρη την Ευρώπη, η βιομηχανία καταφεύγει σε πιο ρυπογόνα καύσιμα από το φυσικό αέριο, καθώς δίνει προτεραιότητα στην αντιμετώπιση του κόστους για την οικονομία από τη διακοπή της λειτουργίας των επιχειρήσεων και την εκτίναξη των τιμών της ενέργειας, παρά στους μακροπρόθεσμους στόχους για τη μετάβαση σε καύσιμα μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire δήλωσε στα κορυφαία στελέχη επιχειρήσεων που συμμετείχαν στο συνέδριο ότι θα ήταν ανεύθυνο να μην προετοιμαστούν για τις ελλείψεις.

“Ας προετοιμαστούμε για τη διακοπή του ρωσικού φυσικού αερίου”, τους είπε. “Σήμερα είναι το πιο πιθανό σενάριο”.

Η Γαλλία, βασίζεται στην πυρηνική ενέργεια για περίπου το 70% της ηλεκτρικής της ενέργειας, πράγμα που σημαίνει ότι εξαρτάται πολύ λιγότερο άμεσα από το ρωσικό φυσικό αέριο από ό,τι η γειτονική Γερμανία.

Ωστόσο, ο ελεγχόμενος από το κράτος παραγωγός ηλεκτρικής ενέργειας EDF αγωνίζεται να καλύψει τις ανάγκες της Γαλλίας λόγω των διακοπών στους γερασμένους σταθμούς ηλεκτροπαραγωγής της, αυξάνοντας την πίεση στον υπόλοιπο ενεργειακό τομέα.

Η παραγωγή ενέργειας σε 29 από τους 56 πυρηνικούς αντιδραστήρες της έχει διακοπεί λόγω επιθεωρήσεων και επισκευών.

Η γαλλική κυβέρνηση ελέγχει εταιρεία προς εταιρεία ποιες από αυτές εξαρτώνται από την αδιάλειπτη παροχή ενέργειας.

Έχει επίσης προσπαθήσει να μειώσει τις επιπτώσεις της αύξησης των τιμών της ενέργειας με το να περιορίσει τις λιανικές τιμές του φυσικού αερίου και της ηλεκτρικής ενέργειας μέχρι το τέλος του έτους, γεγονός που συνέβαλε στο να διατηρηθεί ο γαλλικός πληθωρισμός μεταξύ των χαμηλότερων στην Ευρώπη.

Ένας πρόεδρος μιας άλλης μεγάλης βιομηχανικής εταιρείας, ο οποίος ζήτησε να μην κατονομαστεί, δήλωσε στο Reuters στο περιθώριο του συνεδρίου ότι πιστεύει πως όλες οι μεγάλες επιχειρήσεις εξετάζουν τη στροφή προς το πετρέλαιο.

Η αυτοκινητοβιομηχανία Stellantis σταθμίζει τις επιλογές για την παραγωγή δικής της ενέργειας σε περίπτωση ενεργειακής κρίσης, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares σε ένα γαλλικό εργοστάσιο τον περασμένο μήνα.

Αυτές περιλαμβάνουν την κατασκευή της δικής της μονάδας παραγωγής ενέργειας ή την επένδυση σε μια υπάρχουσα για να εξασφαλίσει μέρος της παραγωγής.

Ο πρώην υπουργός Ενέργειας της Πολωνίας Michal Kurtyka, η χώρα του οποίου βασίζεται στον άνθρακα για το 70% της ενέργειάς της, δήλωσε στα στελέχη του συνεδρίου ότι η Ευρώπη οδεύει προς μια “τέλεια καταιγίδα” αυτόν τον χειμώνα.

 Διαβάστε επίσης

Πετρέλαιο: Σταθεροποίηση κοντά στα 100 δολάρια μετά τη βουτιά