ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Σε σημερινή συνέντευξη του ΣΕΕΠΕ, o πρόεδρος Γιάννης Αληγιζάκης έκανε αναγωγή των τιμών πετρελαίου και φυσικού αερίου ανά kwh.
Ο πρόεδρος του ΣΕΕΠΕ τόνισε πως μια kwh ενέργειας από πετρέλαιο κοστίζει 0,955 και από φυσικό αέριο κοστίζει 0,974 του ευρώ. Ενδεικτικό της πολύ μεγάλης αύξησης που έχει το φυσικό αέριο τους τελευταίους μήνες. Συνοψίζει δε η συγκεκριμένη πρόταση το μεγάλο πρόβλημα όλων όσοι επένδυσαν στο φυσικό αέριο τα προηγούμενα χρόνια. Ο ΣΕΕΠΕ έδωσε στη δημοσιότητα στοιχεία για την κίνηση της ελληνικής αγοράς: Το 2020, οι πωλήσεις υποχώρησαν κατά 8% σε σχέση με το 2019, με τη βενζίνη να υποχωρεί κατά 17% και το πετρέλαιο κίνησης κατά 9%. Την ίδια περίοδο οι πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης σημείωσαν υψηλές επιδόσεις, εξαιτίας της χαμηλής τιμής του, καταγράφοντας αύξηση κατά 15%.
Το 2021 η εσωτερική αγορά κινήθηκε αντιστρόφως ανάλογα με το 2020, με τις πωλήσεις καυσίμων κίνησης να ανακάμπτουν και τις πωλήσεις πετρελαίου θέρμανσης να σημειώνουν ελεύθερη πτώση. Τους πρώτους 8 μήνες του 2021, οι πωλήσεις βενζίνης κινούνται αυξητικά κατά 2% και οι πωλήσεις πετρελαίου κίνησης αυξάνονται κατά 6%. Η ακριβή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης και η μεγάλη αποθεματοποίησή του, έφερε μείωση στις πωλήσεις που αγγίζει το 41% το πρώτο 8μηνο του 2021. Για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά η αγορά καυσίμων κινείται πτωτικά, στο -7% (8μηνο 2021). Οι πωλήσεις της διεθνούς αγοράς σημείωσαν μείωση 43% το 2020 και αύξηση 18% το 2021 (8μηνο).
Όσον αφορά στο λαθρεμπόριο ο ΣΕΕΠΕ υπολογίζει πως τα ταμεία του κράτους χάνουν 100-150 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο από το λαθρεμπόριο και τη νόθευση. Στο πλαίσιο αυτό ο ΣΕΕΠΕ υπέγραψε πρόσφατα Μνημόνιο Συνεργασίας με την ΑΑΔΕ, αναλαμβάνοντας συνολικά το κόστος υλοποίησης του συστήματος Εισροών – Εκροών. Πρόκειται για μια συμφωνία που εγκαινιάζει τη συμμαχία μεταξύ συνεργασία ιδιωτικού τομέα και Πολιτείας, για την επίλυση ενός σημαντικού οικονομικού και κοινωνικού προβλήματος.
Εκκρεμούν: Η ψήφιση εκκρεμών ΚΥΑ που αφορούν την εγκατάσταση συστήματος Εισροών – Εκροών και σε άλλα σημεία, π.χ. δεξαμενές ΚΤΕΛ, εργοτάξια. Ουσιαστικά σε όλους τους αποθηκευτικούς χώρους όλων των κατόχων του Ν. 3054.
Η ενίσχυση του στελεχιακού δυναμικού της ΑΑΔΕ, Ελεγκτικών Υπηρεσιών και Γενικού Χημείου του Κράτους. Η επίσπευση δικαστικών υποθέσεων. Η τροποποίηση της νομοθεσίας, ώστε να σφραγίζονται τα πρατήρια που ελέγχονται για παραβατικότητα. Η υπογραφή του Μνημονίου με την ΑΑΔΕ αποτελεί ορόσημο στην μάχη κατά της παραβατικότητας, ωστόσο από μόνη της δεν είναι αρκετή. Απαιτείται η πιστή εφαρμογή ενός ενιαίου σχεδίου, καθώς και η τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων από όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
ΣΤΟΧΟΣ «FIT FOR 55»
Στις 14 Ιουλίου 2021, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη δέσμη μέτρων της ΕΕ «Fit for 55» για τον μετασχηματισμό της ευρωπαϊκής οικονομίας. Στόχος είναι η μείωση των καθαρών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 1990. Η δέσμη μέτρων περιλαμβάνει πρόβλεψη για μείωση κατά 55% των εκπομπών από τα αυτοκίνητα έως το 2030 και 100% μείωση των εκπομπών για τα νέα αυτοκίνητα έως το 2035, η οποία θα ισοδυναμούσε με απαγόρευση πωλήσεων νέων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Διαβάστε επίσης:
Μητσοτάκης: Ελλάδα και Ιταλία ζητούν κοινή αγορά φυσικού αερίου εκ μέρους της ΕΕ
ΙΟΒΕ: Ανάπτυξη 8% – 8,5% φέτος – Το δυσμενές σενάριο για το 2022
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Πάτρα: Σε ποια σημεία του οδικού δικτύου των Καλαβρύτων, της Αιτωλοακαρνανίας και της Κορινθίας εντοπίζονται προβλήματα
- Αζερμπαϊτζάν: Το αεροσκάφος που συνετρίβη στο Καζακστάν καταρρίφθηκε από τη ρωσική αεράμυνα
- Φινλανδία: Δεξαμενόπλοιο από τη Ρωσία ερευνάται για τη “σοβαρή δολιοφθορά” στο καλώδιο Estilink 2
- Ρωσία: Έκλεισαν προσωρινά και τα τέσσερα αεροδρόμια της Μόσχας