Αίτηση για τη χορήγηση Άδειας Ανεξάρτητου Συστήματος Φυσικού Αερίου (ΑΣΦΑ) κατέθεσε στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) η ELPEDISON.

Το νέο έργο, «Thessaloniki FSRU», θα αποτελείται από μία Πλωτή Μονάδα Αποθήκευσης & Αεριοποίησης Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (FSRU), θα αναπτυχθεί στον Θερμαϊκό Κόλπο, ανοικτά της Θεσσαλονίκης και αναμένεται να λειτουργεί εντός του 2025.

Το FSRU θα έχει ικανότητα αποθήκευσης 170.000 κ.μ. Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) και θα μπορεί να παραδώσει έως και 20 εκ. κ.μ. φυσικού αερίου ημερησίως.

Το έργο θα περιλαμβάνει επίσης ένα σύστημα χερσαίων και υποθαλάσσιων αγωγών που θα συνδέει το FSRU με τις μονάδες ηλεκτροπαραγωγής της ELPEDISON  στη Θεσσαλονίκη (μία υφιστάμενη και μία υπό σχεδιασμό), καθώς και με τους υφιστάμενους αγωγούς μεταφοράς του ΕΣΦΑ στην περιοχή.

Η κατασκευή του «Thessaloniki FSRU» θα ενισχύσει την ασφάλεια εφοδιασμού, θα επιτρέψει διευρυμένη πρόσβαση στις αγορές φυσικού αερίου και θα συμβάλλει στην αποσυμφόρηση του Εθνικού Συστήματος Μεταφοράς Φυσικού Αερίου. Παράλληλα, θα αποτελέσει σημείο εφοδιασμού πλοίων  με καύσιμο LNG για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

Η λειτουργία του FSRU θα προσδώσει στην ELPEDISON μεγαλύτερη ευελιξία στη δραστηριότητα εισαγωγής και διαχείρισης φυσικού αερίου, ιδιαίτερα σε περιόδους αιχμής. Αποτελεί μέσο για αύξηση των δυνατοτήτων εμπορίας στην Ελλάδα και το εξωτερικό καθώς και για βελτιστοποίηση της διαχείρισης και λειτουργίας των μονάδων ηλεκτροπαραγωγής.

Συγκεκριμένα, θα επιτρέψει την αποδοτικότερη λειτουργία της εφοδιαστικής αλυσίδας, μέσω αξιοποίησης ευκαιριών στις αγορές, συμπεριλαμβανομένης της ευελιξίας στη διαχείριση φορτίων και στη βελτιστοποίηση της αποθήκευσης LNG, συμβάλλοντας στη συνολική αύξηση των διακινούμενων ποσοτήτων φυσικού αερίου και, εν τέλει, στην ασφάλεια εφοδιασμού της χώρας.

Διαβάστε επίσης:

Αντίστροφη μέτρηση για τα κοιτάσματα: Το 2025 η πρώτη γεώτρηση, το 2027 η εκμετάλλευση – Τι θα ανακοινώσει ο Πρωθυπουργός

Ενεργειακό κόστος: Υπάρχουν λύσεις; Τι είπαν στο Φόρουμ των Δελφών