ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το ράλι της ΤΙΤΑΝ, το νέο Βατερλώ της Απαλαγάκη, το κινεζικό μαρτύριο για τον Μάνο, τα υπερόπλα Πιτσιλή, η αλήθεια για τη Μιράντα Πατέρα και ο γάτος Dollar, ο αεικίνητος Πιέρ και ο θαρραλέος πολιτικός με την κομμώτρια
Για τη υλοποίηση του το έργο χρηματοδοτήθηκε με 3,16 εκατ. ευρώ από ΕΣΠΑ,ΕΠΑΝΕΚ και Poseidon Med.
Πρόκειται για μια υποδομή για τη διείσδυση μικρής κλίμακας LNG μια ευέλικτη λύση για την τροφοδοσία μη διασυνδεδεμένων καταναλωτών συμβάλλοντας στη μείωση των ρύπων αφού αντικαθιστά το πετρέλαιο. Με τη λειτουργία του θα αυξήσει τη διείσδυση του εναλλακτικού καυσίμου σε βιομηχανίες, μεταφορές και καταναλωτές, κάνοντας προσιτό ένα πιο φιλικό στο περιβάλλον καύσιμο.
Η Ελλάδα που δεν έχει ανεπτυγμένο δίκτυο μεταφοράς και έχει πολλά νησιά χρειάζεται τέτοιου είδους υποδομές που δίνουν τη δυνατότητα αύξησης της διείσδυσης ενός εναλλακτικού καυσίμου όπως το LNG.
Επίσης σχεδιάζεται και δεύτερο έργο για τη δημιουργία μιας προβλήτας για την τροφοδοσία πλοίων με LNG.
Στο σημαντικό ρόλο της Ρεβυθούσας στην ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, αναφέρθηκε η κυρία Μαρία Ρίτα Γκάλι Διευθυνουσα Σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, τονίζοντας ότι το Σεπτέμβριο εξυπηρέτησε 60 φορτία φθάνοντας στο 40%των συνολικών εισαγωγών της χώρας. Όπως είπε τα φορτία αυτά απευθύνονται τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στις γειτονικές χώρες που πλήττονται από την ενεργειακή κρίση.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε σήμερα, ενδιαφέρον για προμήθεια αερίου μέσω της Ρεβυθούσας έχει εκδηλώσει μεταξύ άλλων χωρών της περιοχής και η Ουκρανία.
Οι πρώτοι πελάτες όπως αναφέρθηκε κατά την τελετή των εγκαινίων θα είναι η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοβιομηχανία Κολιός στο Κιλκίς όπου ήδη κατασκευάζονται εγκαταστάσεις αποθήκευσης και αεριοποίησης του ΥΦΑ ενώ θα ακολουθήσει ως το τέλος του 2023 η Δυτική Μακεδονία έως ότου ολοκληρωθεί ο αγωγός τροφοδοσίας της περιοχής. Δυνητικά τα φορτία ΥΦΑ θα μπορούν να προορίζονται και για εξαγωγές σε γειτονικές χώρες.
Η διευθύνουσα σύμβουλος του ΔΕΣΦΑ, Μαρία Ρίτα Γκάλι, ανέφερε ότι μέχρι το Σεπτέμβριο είχαν έλθει στη Ρεβυθούσα 60 φορτία ΥΦΑ, μέγεθος – ρεκόρ όλων των εποχών, που αντιπροσωπεύουν άνω του 40 % των συνολικών εισαγωγών ενώ εξυπηρέτησαν και τη ζήτηση από γειτονικές χώρες. Τις επόμενες δύο εβδομάδες, πρόσθεσε, θα γεμίσουν προληπτικά οι δεξαμενές της νέας πλωτής δεξαμενής (FSU) στη Ρεβυθούσα προκειμένου να καλυφθούν οι ανάγκες της χώρας.
Όπως αναφέρθηκε στην εκδήλωση η εγχώρια κατανάλωση φυσικού αερίου σε ετήσια βάση μειώθηκε κατά 15 %, ωστόσο η χρήση των εγκαταστάσεων της Ρεβυθούσας είναι αυξημένη για την κάλυψη των αναγκών των γειτονικών χωρών. Ενδιαφέρον για προμήθεια φυσικού αερίου μέσω της Ρεβυθούσας έχουν εκδηλώσει ως τώρα η Βουλγαρία (που ήδη προμηθεύεται), Ρουμανία, Μολδαβία και Ουκρανία.
Μιλώντας στην τελετή των εγκαινίων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης ανέφερε ότι η επένδυση θα καλύψει μελλοντικές ανάγκες της ναυτιλίας και των νησιών ενώ θα δώσει τη δυνατότητα χρήσης του φυσικού αερίου σε νέες εφαρμογές. “Η χώρα μας, τόνισε, είναι σε πολύ καλύτερο σημείο από άλλες χώρες σε επίπεδο ενεργειακής ασφάλειας. Και ο ρόλος της Ελλάδας στη μεταφορά και αποθήκευση ΥΦΑ είναι πρωταγωνιστικός καθώς χάρη στη διορατικότητα της πλοιοκτησίας η ελληνική ναυτιλία ελέγχει το 25 % του στόλου των LNG carriers”.
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Γιάννης Τσακίρης έκανε λόγο για ένα έργο που ενώ είναι σχετικά μικρό (επένδυση 7,5 εκατ. ευρώ), είναι κρίσιμο για την αλυσίδα logistics του ΥΦΑ. Ο εκπρόσωπος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (DG Regio) Carsten Rasmussen συνεχάρη την Ελλάδα για τη στρατηγική ενεργειακής ασφάλειας που εφήρμοσε πολλά χρόνια πριν ενώ επεσήμανε το ρόλο της χώρας μας ως βασικού προμηθευτή ενέργειας για την ευρύτερη περιοχή μέσω της Ρεβυθούσας αλλά και των νέων υποδομών ΥΦΑ που κατασκευάζονται.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Μιχάλης Σιαμίδης στο mononews: Κάθε επιχείρηση πρέπει να χτίσει το δικό της επιχειρηματικό μοντέλο
- Τι θα εισφέρει η Μπάρμπα Στάθης στην Ideal Holdings
- OΠΑΠ: Γιατί η αγορά περιμένει ότι θα σπάσει το φράγμα των 770 εκατ. ευρώ EBITDA φέτος
- Αρ. Παντελιάδης (ΕΣΕ): Οι τιμές στα σούπερ μάρκετ δεν θα επιστρέψουν ποτέ στα προ 3ετίας επίπεδα