Η φρενίτιδα αγοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από την Ευρώπη σημαίνει ότι υπάρχουν προοπτικές να έχει αρκετό καύσιμο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας αυτόν τον χειμώνα για να αντισταθμίσει τις προμήθειες από τη Ρωσία, σύμφωνα με το BloombergNEF.

Η περιοχή ενδέχεται να εισάγει σχεδόν 40% περισσότερο LNG τον ερχόμενο χειμώνα από ό,τι τον προηγούμενο χρόνο, ενώ μπορεί να αυξήσει τις αγορές το επόμενο καλοκαίρι κατά περίπου 14% για να ξαναχτίσει τα χαμένα αποθέματα, ανέφερε η BNEF σε έκθεση που δημοσιεύθηκε την Τρίτη. Σε συνδυασμό με τη μείωση της ζήτησης λόγω των υψηλότερων τιμών ενέργειας, αυτές οι εισαγωγές είναι αρκετές για να καλύψουν την πλήρη διακοπή των ροών από τους ρωσικούς αγωγούς από την 1η Οκτωβρίου, ανέφερε.

Για να προμηθευτούν το επιπλέον καύσιμο, οι ευρωπαίοι αγοραστές θα χρειαστεί να αγοράσουν 90% περισσότερο LNG στην spot αγορά από ό,τι έχουν εξασφαλίσει με μακροπρόθεσμα συμβόλαια, ενισχύοντας περαιτέρω τον ανταγωνισμό με την Ασία. Αυτό θα στηρίξει τις παγκόσμιες τιμές του φυσικού αερίου που έχουν εκτοξευθεί από τότε που η Ευρώπη προσπάθησε να μειώσει την εξάρτησή της από τη Ρωσία μετά την εισβολή του μεγαλύτερου προμηθευτή της στην Ουκρανία στα τέλη Φεβρουαρίου.

Europe's LNG imports are twice as high as last Sept.
Οι εισαγωγές LNG στην Ευρώπη είναι δύο φορές υψηλότερες από τον περασμένο Σεπτέμβριο

«Οι αυξημένες τιμές spot του LNG πρόκειται να διατηρηθούν καθώς η Ευρώπη πρέπει να συνεχίσει να απορροφά όλη τη διαθέσιμη προσφορά LNG, αφήνοντας πολύ λίγο για την Ασία», δήλωσε το BNEF. Η Κίνα και οι αναδυόμενες ασιατικές αγορές είναι πιθανό να δουν χαμηλότερες εισαγωγές, πρόσθεσε.

Σύμφωνα με το κεντρικό σενάριο του BloombergNEF, το οποίο υποθέτει ότι οι καιρικές συνθήκες θα διαμορφωθούν σύμφωνα με τον μέσο όρο των τελευταίων 10 ετών και δεν θα υπάρχει καμία ροή ρωσικού φυσικού αερίου, η Ευρώπη φαίνεται να εισάγει 40 εκατομμύρια τόνους LNG αυτό το χειμώνα και οριακά περισσότερους το καλοκαίρι για την αναπλήρωση των αποθεμάτων. Αυτό θα αφήσει 12 εκατομμύρια τόνους spot όγκου για την Ασία κατά τη διάρκεια της περιόδου, η οποία φαίνεται ότι χρειάζεται μόνο 8 εκατομμύρια τόνους περισσότερους από την συμβατική προμήθεια της.

Ωστόσο, ένας κρύος χειμώνας στη Βόρεια Ασία θα εκτρέψει 5,6 εκατομμύρια τόνους μακριά από την Ευρώπη, κυρίως για να τροφοδοτήσει τη ζήτηση της Ιαπωνίας και αν ακολουθήσει ένα ζεστό καλοκαίρι ο αριθμός αυτός θα αυξηθεί στα 6,9 εκατομμύρια τόνους τους επόμενους 12 μήνες, σύμφωνα με την έκθεση. Αυτό το σενάριο πιθανότατα θα οδηγήσει σε αυξημένο ανταγωνισμό τιμών.

Εν τω μεταξύ, περισσότερο ρωσικό LNG θα κατευθυνθεί στην Κίνα, όπου η χειμερινή ζήτηση αναμένεται να μειωθεί κατά 16% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Η κατανάλωση της Ιαπωνίας προβλέπεται να μειωθεί κατά 8% το τέταρτο τρίμηνο σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2021, καθώς η χώρα ενεργοποιεί μονάδες με καύση άνθρακα, ενώ η ζήτηση της Νότιας Κορέας θα μπορούσε να αυξηθεί κατά 10% από έτος σε έτος λόγω των αποθεμάτων, σύμφωνα με το report.

Η προσφορά είναι πιθανό να αυξηθεί οριακά μόνο αυτό το χειμώνα, φέρνοντας μικρή ανακούφιση στη σφιχτή αγορά, ανέφερε η BNEF. Οι κίνδυνοι για την παραγωγή περιλαμβάνουν καθυστερήσεις στην επανεκκίνηση του έργου Freeport LNG στις ΗΠΑ και ζητήματα εφοδιασμού στην Αίγυπτο και τη Νιγηρία.

Διαβάστε ακόμη:

Συμβούλιο υπουργών Ενέργειας: Αντίστροφη μέτρηση για τη μάχη του πλαφόν στο φυσικό αέριο και τις περικοπές ενέργειας

Πλαφόν στο φυσικό αέριο ζητούν Ελλάδα, Ιταλία, Βέλγιο και Πολωνία – Επιστολή στην Κομισιόν