Ένας στόλος πλοίων που μεταφέρει ντίζελ, κατευθύνεται προς τις ευρωπαϊκές αγορές, των οποίων η ενεργειακή ασφάλεια απειλείται από τις υψηλές θερμοκρασίες, την εκτίναξη των τιμών του φυσικού αερίου και τη ρωσική μείωση των προμηθειών, αναφέρει το bloomberg.

Πέντε πλοία που μεταφέρουν σχεδόν 3 εκατομμύρια βαρέλια ντίζελ πρόκειται να σαλπάρουν από την Ασία με προορισμό την Ευρώπη τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της Vortexa. Οι μεταφορές από τη Μέση Ανατολή προς την Ευρώπη πρόκειται επίσης να αυξηθούν.

Drawing Ships of Diesel | Asian refiners are set to send a flurry of diesel shipments to energy-starved Europe
Τα ασιατικά διυλιστήρια πρόκειται να στείλουν μεγάλο αριθμό αποστολών ντίζελ στην Ευρώπη που αναζητά απεγνωσμένα ενέργεια

Οι αυξανόμενες ροές ντίζελ — που χρησιμοποιείται στις βιομηχανίες, τις μεταφορές και την ηλεκτρική ενέργεια — προς την Ευρώπη είναι αποτέλεσμα της μετατόπισης της αγοράς που προκαλούν οι υψηλότερες τιμές στον κόμβο του Άμστερνταμ, του Ρότερνταμ και της Αμβέρσας (ARA) σε σχέση με την Ασία, ανέφεραν οι έμποροι. Η ευάλωτη οικονομία της Κίνας και η εποχιακή χαλάρωση της ζήτησης στην Ινδία συνέβαλαν επίσης στην υπερπροσφορά της Ασίας, πρόσθεσαν.

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια ιστορική ξηρασία που έχει μειώσει δραματικά τη στάθμη του νερού στον ποταμό Ρήνο. Η πλωτή οδός που συνδέει τις δεξαμενές πετρελαίου στον κόμβο ARA με τους καταναλωτές στην ενδοχώρα της Ευρώπης είναι επί του παρόντος αδιάβατη για τις περισσότερες φορτηγίδες, δημιουργώντας εμπόδια στον ανεφοδιασμό πριν τον χειμώνα.

Χώρες όπως η Σουηδία και η Γερμανία έχουν προειδοποιήσει για αύξηση της κατανάλωσης πετρελαίου σε μια προσπάθεια να αντικαταστήσουν το ακριβό φυσικό αέριο, ενώ η περιοχή αγοράζει περισσότερο άνθρακα από όλο τον κόσμο. Δεν είναι ακόμη σαφές, ωστόσο, πόσο ισχυρά θα ανακάμψει η ζήτηση στην Ευρώπη στο τέλος του τρέχοντος έτους λόγω της επιβράδυνσης της οικονομίας της περιοχής.

Arbitrage από Ανατολή προς Δύση

Το ντίζελ που θα φορτωθεί από την Ινδία και τη Βόρεια Ασία τον Αύγουστο χρειάζεται σχεδόν ένα μήνα για να φτάσει στην Ευρώπη, που σημαίνει ότι θα βρίσκεται στον προορισμό του όταν τελειώνει το καλοκαίρι. Ορισμένα από τα πλοία στη λεγόμενη διαδρομή arbitrage προς την Ευρώπη περιλαμβάνουν μεγαλύτερα πλοία όπως τα Suezmaxes που μπορούν να μεταφέρουν έως και 1 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.

«Οι έμποροι εκμεταλλεύονται τις οικονομίες κλίμακας για να κάνουν το arbitrage Ανατολής – Δύσης λειτουργικό, φορτώνοντας τα φορτία τους σε αυτά τα μεγαλύτερα δεξαμενόπλοια», δήλωσε η Serena Huang της Vortexa στην Ασία.

Η μετάβαση από το φυσικό αέριο στο πετρέλαιο προβλέπεται να αυξηθεί φέτος, με τον Διεθνή Οργανισμό Ενέργειας (IEA) να προβλέπει αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου κατά 380.000 βαρέλια ημερησίως, με την προσδοκία ότι η βιομηχανία και οι ηλεκτροπαραγωγοί θα αλλάξουν καύσιμα.

Στην Ευρώπη, οι τιμές του φυσικού αερίου έχουν εκτοξευθεί, καθώς η περιοχή αντιμετωπίζει μια ιστορική ενεργειακή κρίση εν μέσω περιορισμών των εξαγωγών από τη Ρωσία, απροσδόκητων διακοπών και ενός καύσωνα που έχει αυξήσει τη ζήτηση. Οι κυβερνήσεις σε όλη την ήπειρο σπεύδουν να δημιουργήσουν αποθέματα ενόψει του χειμώνα.

Επιπλέον, ο κίνδυνος διακοπής του ρωσικού εφοδιασμού με φυσικό αέριο και οι ανησυχίες για την ενεργειακή ασφάλεια αναμένεται να οδηγήσουν στη συγκέντρωση περισσότερων αποθεμάτων ντίζελ. Το σημείο αναφοράς της Ευρώπης για το φυσικό αέριο έχει σχεδόν τριπλασιαστεί φέτος, ξεπερνώντας την άνοδο κατά 18% των τιμών του πετρελαίου την ίδια περίοδο.

Στο μεταξύ, τα ασιατικά διυλιστήρια αναμένεται να παράγουν 215.000 βαρέλια ντίζελ την ημέρα περισσότερο από ό,τι απαιτεί η περιοχή, ενώ οι προμήθειες από τη Μέση Ανατολή επίσης αυξάνονται, σύμφωνα με τον JY Lim, αναλυτή της S&P Global Commodity Insights.

Διαβάστε ακόμη:

Φον ντερ Λάιεν: «Χαμηλώστε τη θέρμανση κατά 1°C και θα εξοικονομήσουμε 7% ενέργεια»

Γερμανία: Φυσικό αέριο για λιγότερο από τρεις μήνες εάν η Ρωσία διακόψει τις προμήθειες