ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα ερωτήματα για υποτιμητική κερδοσκοπία σε Πειραιώς και Εθνική, η δυνατή ΔΕΗ, τα ανέκδοτα με τις πρόωρες εκλογές, ο Σαμαράς και το μήνυμα Μητσοτάκη, οι οργισμένοι βιομήχανοι και ο παραλογισμός με το σπίτι του γιατρού στη Φιλοθέη
Ως νικήτρια κοινοπραξία αναδείχθηκε αυτή του βελγικού ομίλου Tractebel, στην οποία συμμετέχουν επίσης θυγατρικές της Tractebel, η αυστριακή Intber και δύο βουλγαρικές εταιρείες. Η προσφορά της κοινοπραξίας, ύψους 5,67 εκατ. ευρώ, ήταν η υψηλότερη μεταξύ των υποβληθεισών, σύμφωνα με την ανακοίνωση της ICGB.
Ωστόσο μεγάλης σημασίας είναι το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών -που αναμένεται από μέρα σε μέρα- για την κατασκευή του αγωγού, ένα σημαντικό έργο προϋπολογισμού 145 εκατ. ευρώ.
Το έργο διεκδικούν 5 σχήματα διεθνών κατασκευαστικών εταιρειών και μεταξύ αυτών τρεις ελληνικές: η ΤΕΡΝΑ, η ΑΚΤΩΡ και η J&P ΑΒΑΞ.
Συνολικά οι πέντε εταιρείες που αναμένουν το άνοιγμα των προσφορών είναι:
-Κοινοπραξία μεταξύ δυο βουλγαρικών κατασκευαστικών εταιρειών και της ιταλικής Bonatti,
-Κοινοπραξία μεταξύ της γερμανικής Max Streicher και της ελληνικής Τέρνα
-Κοινοπραξία μεταξύ της γαλλικής Spiecapag –μονάδα της Vinci- και της βουλγαρικής Thrace Group
-Η J&P ΑΒΑΞ
-Κοινοπραξία μεταξύ της China Petroleum Pipeline Engineering και της ελληνικής Άκτωρ.
Το χρονοδιάγραμμα
Υπενθυμίζεται ότι η ICGB ελέγχεται κατά 50% από τη Βουλγαρία ενώ τις υπόλοιπες μετοχές διατηρούν η ελληνική ΔΕΠΑ και η ιταλική Edison.
Η έναρξη κατασκευής των 182 χιλιομέτρων του αγωγού προγραμματίζεται για τον Ιούλιο ώστε να μπορεί να μπει σε λειτουργία το 2020.
Ο αγωγός, συνολικού μήκους 240 χιλιομέτρων, θα έχει ετήσια χωρητικότητα 3 δισ. κυβικών μέτρων φυσικού αερίου και θα δέχεται αζέρικο φυσικό αέριο τερματίζοντας την σχεδόν πλήρη εξάρτηση της χώρας από την Ρωσία.