ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Συνολικά 2,8 δισ. ευρώ, δαπάνησαν οι καταναλωτές για αγορές ενδυμάτων στη χώρα μας το πρώτο 10μηνο φέτος (Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2024), ποσό μεγαλύτερο κατά 3,7% έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, ενώ την ίδια περίοδο, εξαγωγές και εισαγωγές της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας ακολούθησαν φθίνουσα πορεία, όπως επισημαίνει σε σημερινή του ανακοίνωση ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Πλεκτικής και Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδας (ΣΕΠΕΕ).
Ειδικά για τον μήνα Οκτώβριο, καταγράφηκε σημαντική αύξηση κατά 14,4% των λιανικών πωλήσεων ενδυμάτων στην Ελλάδα, ενώ στον αντίποδα οι εξαγωγές σημείωσαν πτώση κατά 9,5%, λόγω της συνεχιζόμενης μειωμένης ζήτησης στις διεθνείς αγορές.
«Η συνολική αξία των εξαγωγών της αλυσίδας ένδυσης – κλωστοϋφαντουργίας στο πρώτο δεκάμηνο του 2024 ανήλθε σε 1,36 δισ. ευρώ, έναντι 1,56 δισ. ευρώ το 2023, με μείωση κατά 12,9%», σημειώνει χαρακτηριστικά στην ανακοίνωσή του ο ΣΕΠΕΕ και προσθέτει ότι οι εξαγωγές ενδυμάτων υποχώρησαν κατά 13,2%, της κλωστοϋφαντουργίας κατά 18,7% και του βαμβακιού κατά 5,1%.
Σε πτωτική πορεία κινήθηκαν και οι εισαγωγές της αλυσίδας, υποχωρώντας κατά 3,3% στο πρώτο 10μηνο φέτος και έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος, έχοντας διαμορφωθεί σε 2,76 δισ. ευρώ, από 2,87 δισ. ευρώ αντίστοιχα.
Οπως διευκρινίζει ο ΣΕΠΕΕ στην ανακοίνωσή του, η μείωση των εισαγωγών στην ένδυση ανήλθε σε 0,3% και στην κλωστοϋφαντουργία σε 11,5%.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Λ. Βιλδιρίδη – ΤΕΠ: Παρακολούθηση των εφημεριών σε real time από τον Ιανουάριο του ‘25
- GrePort 2024 (Γιώργος Βαγγέλας και Θάνος Πάλλης): Οι 13 Οργανισμοί Λιμένων είχαν τζίρο 361 εκατ. ευρώ και κέρδη 192 εκατ. ευρώ
- Υπερταμείο: Η «μάχη» Δημητριάδη – Πολίτη και οι 4 ακόμη υποψήφιοι CEO
- Ηλεκτρικό ρεύμα: Ανταγωνισμός για τα σταθερά πελατολόγια- Γιατί το ακριβό πράσινο “πληρώνει” τα μπλε