• Business

    Endless EC: Κόντρα στις πολυεθνικές επεκτείνεται με δικό της brand στα απορρυπαντικά

    Γιώργος Τρακάκης, Διευθύνων Σύμβουλος Ευρωχαρτική


    Με δικό της brand απορρυπαντικών μπαίνει στα σούπερ μάρκετ η Endless (πρώην Ευρωχαρτική) στοχεύοντας από μεγάλος παραγωγός προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας να διεκδικήσει μερίδιο σε μια αγορά που κυριαρχούν οι πολυεθνικές.

    Η εταιρεία μετά από μια κοινή πορεία 40 χρόνων που είχαν οι ιδρυτές της Γιάννης Τρακάκης και Νίκος Χριστόπουλος, έχει μπει πλέον σε μια νέα εποχή μετά την αποεπένδυση του τελευταίου με την εξαγορά του 50% των μετοχών από την οικογένεια Τρακάκη.

    Ο μετοχικός μετασχηματισμός

    Μετασχηματισμός, ο οποίος ολοκληρώθηκε στο τέλος του έτους και ανέστειλε τα σχέδια για πιθανή είσοδο στο Χρηματιστήριο, που είχαν εκφραστεί δύο τρία χρόνια πριν.

    «Είμαστε σε περίοδο προσαρμογής στο νέο μετοχικό καθεστώς και δεν υπάρχουν σκέψεις για το Χρηματιστήριο» επεσήμανε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιώργος Τρακάκης σε δημοσιογραφική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε χθες με αφορμή το άνοιγμα της εταιρείας με το δικό της επώνυμο προϊόν στην αγορά του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.

    Τόνισε ότι δεν αποκλείεται τίποτα στο μέλλον ωστόσο, όπως είπε, σε αυτή τη φάση προέχει η ανάπτυξη των νέων προϊόντων που μπορεί να αλλάξει επίπεδο όλη την εταιρεία.

    Από το PL στο Good Mood

    Η εταιρεία είχε παρουσία στα απορρυπαντικά αλλά ήταν κυρίως μέσω συνεργασιών στο χονδρεμπόριο αλλά και σε μικρά καταστήματα γειτονιάς, πάντα με ιδιωτική ετικέτα αλλά και με Pl για όλα τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

    Πλέον αυτό αλλάζει και η Endless EC ξεκινά τον Ιούλιο μεγάλη καμπάνια προβολής των δικών της σημάτων στο χώρο των απορρυπαντικών.

    Υπό το brand “good mood” μπαίνει στην κατηγορία home care με υγρά γενικού καθαρισμού και μαλακτικά και στοχεύει με ανταγωνιστικές τιμές να κερδίσει μερίδιο από την ‘πίτα’.

    «Οι τιμές μας κινούνται λίγο πάνω από τις τιμές των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και κάτω από τις τιμές που έχουν τα brands των πολυεθνικών» σημειώνει ο κ. Τρακάκης τονίζοντας ότι ο στόχος για το τέλος του 2024 μερίδιο σταθμισμένης διανομής της τάξης του 50% και ήδη τοποθετεί τα νέα της προϊόντα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

    Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η σειρά Good Mood ξεκίνησε από τα χαρτικά το 2022 πριν επεκταθεί στα απορρυπαντικά και θα αποτελέσει την αιχμή του δόρατος στην προσπάθεια να αυξήσει τα μερίδιά της. Στο χώρο των σούπερ μάρκετ, η εταιρεία έχει μερίδιο αγοράς 3,1% στα ρολά υγείας και 3,3% στα ρολά κουζίνας.

    Ο τζίρος της Endless EC προέρχεται 70% από τα χαρτικά και 30% από τα απορρυπαντικά και πλέον, όπως τόνισε από την πλευρά της η κα Εύη Οικονόμου, commercial director της εταιρείας, το ισοζύγιο της εταιρείας είναι 65% με δικά της brand και 35% σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

    Διψήφιοι ρυθμοί ανάπτυξης

    Η Endless κινείται φέτος με διψήφιους ρυθμούς ανάπτυξης σε όγκο ενώ πέρυσι ο τζίρος της έκλεισε οριακά κάτω από τα 75 εκατ. ευρώ που ήταν οι πωλήσεις το 2022, λόγω σημαντικής μείωσης των τιμών. Αυτό φαίνεται να αλλάζει φέτος γιατί οι τιμές των πρώτων υλών είναι από τις αρχές του έτους αυξημένες κατά 35%.

    Κόστος που προς ώρας έχει απορροφηθεί από την εταιρεία, καθώς όπως επισημάνθηκε δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια ανατιμήσεων δεδομένου ότι είναι μια άκρως ανταγωνιστική κατηγορία προϊόντων, οπότε μειώνεται σημαντικά το περιθώριο κέρδους.

    Διαβάστε επίσης:

    Τέρνα Ενεργειακή: Big Deal με την Masdar στα 20 ευρώ ανά μετοχή

    Cape Shipping: Προσθέτει 4 νεότευκτα τάνκερ σε ένα στόλο 16 πλοίων

    Νότια Κορέα: Ενίσχυση με 10,75 δισ. δολάρια στα ναυπηγεία της χώρας



    ΣΧΟΛΙΑ