Ανάμεσα σε βαριά σφυριά εκατομμυρίων και επώνυμα ακίνητα δεν περνά απαρατήρητο ένα πολυτελές ιστιοπλοϊκό σκάφος.

Πρόκειται για το «GRIT» της «Mariposa Grit Limited» με Ολλανδική καταγωγή και σημαία Μάλτας, το οποίο βρίσκεται στις λίστες των πλειστηριασμών με τιμή εκκίνησης το 1 εκατ. ευρώ.

1

Συγκεκριμένα, το σφυρί έχει προγραμματιστεί για τον νέο χρόνο και ειδικότερα για τις 8 Ιανουαρίου του 2025 με οφειλέτρια εταιρεία την «Mariposa Grit Limited», που εδρεύει στη Βαλέτα της Μάλτας και στην οποία εμφανίζεται ως εκπρόσωπος ο Γεώργιος Πέτρος Μολυβιάτης, κάτοικος Μονακό.

Επισπεύδουσα είναι τα «ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΧΑΛΚΙΤΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΝΑΥΠΗΓΙΚΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΚΕΥΑΣΤΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ», με την κατάσχεση να έχει επιβληθεί για το ποσό των 113.380 ευρώ.

Πρόκειται για ένα από τα πρώτα σκάφη με ιστιοφορία τύπου sloop performance και με κατάρτι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα που κατασκευάστηκαν με το όνομα CAMELIA από το ναυπηγείο Vitters Shipyards στην Ολλανδία.

Το ναυπηγείο Vitters Shipyards θεωρείται ένα από τα καλύτερα ναυπηγεία στην Ολλανδία και γενικά παγκοσμίως στην κατασκευή μεγάλων ιστιοπλοϊκών σκαφών.

Το GRIT έλαβε το Βραβείο Σχεδιασμού Show Boats το 1994 για το καλύτερο ιστιοπλοϊκό σκάφος κάτω των 35 μέτρων, καθώς αυτή η κλάση των 29 μέτρων (95 πόδια) έχει κομψές και κλασικές γραμμές.

Η σχεδίαση του σκάφους συγκεκριμένα έγινε από τη Dubois Naval Architects και η σχεδίαση των εσωτερικών χώρων από τον Mark Whiteley.

Η εσωτερική διάταξη αποτελείται από μια ευρύχωρη καμπίνα του ιδιοκτήτη και δύο καμπίνες επιβατών φινιρισμένες με ανοιχτόχρωμη ξύλινη επένδυση και δύο καμπίνες για το πλήρωμα.

Ο ιστός είναι κατασκευασμένος από ανθρακονήματα ενώ η ιστιοφορία που φέρει του επιτρέπει υψηλές επιδόσεις με περιορισμένο αριθμό πληρώματος.

Επίσης, φέρει μηχανή εσωτερικής καύσεως μάρκας ΜΑΝ με πετρελαιομηχανή συνδεδεμένη ισχύος 190 KW.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της κατάσχεσης μαζί με το πλοίο κατάσχονται και όλα τα απαραίτητα συστατικά και παραρτήματα του, απαραίτητα για το αξιόπλοο αυτού.

Κατά τη διάρκεια της επιθεώρησης διαπιστώθηκε ότι το σκάφος βρίσκεται στο χώρο των Ναυπηγείων Χαλκίτη τοποθετημένο επάνω σε καταλλήλως τοποθετημένα βάζα.

Το σκάφος παραμένει στη συγκεκριμένη θέση για περισσότερο από 5 χρόνια και στο διάστημα αυτό έχουν εκτελεστεί διάφορες εργασίες όπως η ολική βαφή του, συντήρηση του εξαρτισμού του, εκτεταμένη συντήρηση στις γεννήτριες και στο αξονικό σύστημα. Η γάστρα του σκάφους είναι σε καλή κατάσταση με πολύ λίγα σημεία της να εμφανίζουν σημάδια διάβρωσης.

Στην κατασχετήρια έκθεση επισημαίνεται πως παράγοντες που συμβάλουν σημαντικά στην μείωση της αξίας του σκάφους είναι ακριβώς η ακινησία του για μεγάλο χρονικό διάστημα (άνω των 5 ετών), η απώλεια ισχύος πιστοποιητικών και άλλων εγγράφων και αδειών, η μη λειτουργία του μηχανολογικού εξοπλισμού επί μακρό και η μείωση της αξίας την οποία υφίσταται ένα σκάφος λόγω της ηλικίας του.

Τελευταίο και σημαντικότερο, η δαπάνη προκειμένου να επισκευαστούν οι ξύλινες επενδύσεις στο εσωτερικό του οι οποίες έχουν υποστεί σημαντικές ζημιές.

Επίσης, το σκάφος δεν είναι σκεπασμένο με αποτέλεσμα να παρουσιάζει συσσώρευση σκόνης κα άλλων ρύπων επάνω στις επιφάνειες του.

Τμήματα της οροφής έχουν χάσει τη στήριξή τους κι έχουν αποσπαστεί ενώ και η κατάσταση των ταπετσαριών έχει υποβαθμιστεί.

Επιπλέον, δεν κατέστη δυνατό να επιβεβαιωθεί η λειτουργική κατάσταση του μηχανολογικού και του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού, ωστόσο στο κατάστρωμα και στον εξαρτισμό δε διαπιστώθηκαν ζημιές ή έλλειψη συντήρησης.

Η φήμη του ναυπηγείου κατασκευής του σκάφους, θεωρείται υψηλού επιπέδου και είναι διεθνώς αναγνωρισμένο στην κατασκευή ιστιοπλοϊκών σκαφών υψηλών προδιαγραφών.

Ο σχετικά μικρός αριθμός των σκαφών τα οποία ευρίσκονται στην αγορά λόγω του μικρού γενικά αριθμού που έχει κατασκευάσει το συγκεκριμένο ναυπηγείο, τα κάνει περισσότερο δυσεύρετα και περιζήτητα για τους δυνάμει αγοραστές και λάτρεις της ιστιοπλοΐας.

Η ποιότητα υλικών και εξοπλισμού του είναι υψηλή, όπως εν γένει συμβαίνει με τα Ολλανδικά ναυπηγεία.

Ωστόσο, μέρος του εξοπλισμού και των επενδύσεων χρήζει αναβαθμίσεων, παρότι ο μηχανολογικός και ο ηλεκτρολογικός εξοπλισμός είναι σε φαινομενικά ικανοποιητική κατάσταση και το γεγονός ότι το σκάφος φέρει δύο γεννήτριες.

Διαβάστε επίσης:

Εβδομάδα πλειστηριασμών με Κορασίδη, οικογένεια Τσαντίλη και το φωτογραφικό αρχείο της «Ελευθεροτυπίας»

Πλειστηριασμοί: Ποια γνωστά βιομηχανικά ακίνητα έμειναν στα αζήτητα

Πλειστηριασμοί: Τα «νέα» ξενοδοχεία που βγαίνουν στο σφυρί τον Δεκέμβριο