Απότομη πτώση σημειώθηκε στις εξαγωγές ελβετικών ρολογιών τον Ιούνιο, αφού επιβραδύνθηκε σημαντικά η ζήτηση για premium και πολυτελή ρολόγια στην Κίνα και το Χονγκ Κονγκ.

Οι αποστολές μειώθηκαν κατά 7,2% σε αξία στα 2,3 δισεκατομμύρια ελβετικά φράγκα (2,6 δισεκατομμύρια δολάρια) ή κατά 300.000 ρολόγια τον Ιούνιο σε σχέση με το προηγούμενο έτος, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της Ομοσπονδίας Ελβετικής Βιομηχανίας Ρολογιών.

Αυτό οφείλεται στην πτώση κατά 36,5% των εξαγωγών προς την Κίνα – τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά μετά τις ΗΠΑ – και στη μείωση κατά 23% στις αποστολές στο Χονγκ Κονγκ, καθώς ο προβληματικός κλάδος των ακινήτων επηρέασε το καταναλωτικό κλίμα.

Τα πιο πρόσφατα οικονομικά στοιχεία επιβεβαιώνουν μια επιβράδυνση λόγω Κίνας, που πλήττει τις κορυφαίες ελβετικές μάρκες ρολογιών.

Την Τρίτη, η Richemont ανέφερε πτώση 27% στις συνολικές πωλήσεις της στην «Μείζονα Κίνα» τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, ενώ το τμήμα ωρολογοποιίας σημείωσε συνολικά πτώση 13%.

Εκτός από την Richemont, και η ελβετική εταιρεία ρολογιών Swatch Group ανακοίνωσε πτώση των κερδών κατά 70%, την οποία απέδωσε στην κατάρρευση της ζήτησης από την Κίνα, ενώ η εταιρεία πολυτελών ειδών Burberry έβγαλε προειδοποίηση για τα κέρδη της.

Η Swatch Group, η οποία κατέχει τις Omega, Blancpain και Breguet, δήλωσε τη Δευτέρα ότι οι πωλήσεις στην Κίνα σημείωσαν βουτιά 30% το α’ εξάμηνο του έτους.

Σημειώνεται ότι η ζήτηση για ακριβά ρολόγια μειώθηκε, μετά από μια απότομη άνοδο όταν έληξαν τα lockdowns λόγω Covid.

Παράλληλα, οι αγοραστές ρολογιών premium έχουν περιορίσει τις δαπάνες τους, εν μέσω υψηλότερων επιτοκίων και οικονομικής και γεωπολιτικής αστάθειας.

Οι ωρολογοποιοί υποφέρουν επίσης από το παρατεταμένα ισχυρό ελβετικό φράγκο έναντι άλλων νομισμάτων, γεγονός που εκτίναξε τις τιμές σε ορισμένες αγορές και αποθάρρυνε τους πελάτες.

Μετά από ένα ρεκόρ το 2023, οι ελβετικές εξαγωγές ρολογιών μειώθηκαν κατά 3,3% τους πρώτους έξι μήνες του έτους.

Οι ΗΠΑ και η Ιαπωνία αποτέλεσαν τα μόνα “φωτεινά” παραδείγματα τον Ιούνιο, με τις εξαγωγές στην χονδρική, να αυξάνονται κατά 6,5% και 13,2% αντίστοιχα.

Διαβάστε επίσης: 

Richemont: Οι πωλήσεις κοσμημάτων “έσωσαν” τα έσοδα – Πτώση στα πολυτελή ρολόγια

Swatch: Η Κίνα «βύθισε» τα κέρδη κατά 70% στο 6μηνο – Βουτιά για τη μετοχή

Burberry: Βουτιά πάνω από 15% για τη μετοχή – Φεύγει ο CEO σε λιγότερο από 2,5 χρόνια