ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Την ίδια στιγμή, οι επενδύσεις της ενεργειακής μετάβασης που κυριαρχούν διεθνώς, δημιουργούν επιπλέον ζήτηση για τους τομείς προϊόντων της εταιρείας, υψηλής προστιθέμενης αξίας, που σχετίζονται με την επιδίωξη της βιωσιμότητας.
Ήδη το πρώτο τρίμηνο του έτους ο κύκλος εργασιών σημείωσε αύξηση 22,1%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020 και η οργανική κερδοφορία (a-EBITDA) αυξήθηκε κατά 28,1% στα 41,9 εκ. ευρώ έναντι του πρώτου τριμήνου της προηγούμενης χρονιάς.
Είναι χαρακτηριστικό ότι φέτος παρά τις τελευταίες επενδύσεις η εταιρεία λόγω της αυξημένης ζήτησης η εταιρεία λειτουργεί στο όριο της παραγωγικής της δυναμικότητας. Με βάση την παραγωγή του πρώτο τριμήνου για το σύνολο του 2021 η εταιρεία αναμένεται να παράγει 340.000 τόνους όταν η παραγωγική της δυναμικότητα μετά τις τελευταίες επενδύσεις είναι στους 360.000 τόνους.
Επενδύσεις και δυναμική ανάπτυξη από τη βιωσιμότητα
Στη δυνατότητα αυτή συμβάλλουν καίρια οι σημαντικές επενδύσεις οι οποίες ολοκληρώθηκαν πρόσφατα ή είναι σε εξέλιξη. Οι επενδύσεις αυτές, επικεντρωμένες σε τομείς και προϊόντα με προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης στο πλαίσιο της κυκλικής οικονομίας και της βιώσιμης ανάπτυξης, της επιτρέπουν, αυξάνοντας συνεχώς την παραγωγική δυναμικότητα αλλά και την αξιοποίησή της, να έχει τη δυνατότητα να διατηρεί την ανοδική της πορεία.
Η κατηγορία των καινοτόμων προϊόντων της ElvalHalcor που ανταποκρίνονται στην ανάγκη της αγοράς για βιώσιμες λύσεις, αποτελούν μια ανερχόμενη και δυναμική κατηγορία που εκτιμάται ότι στο μέλλον θα κυριαρχεί στις πωλήσεις της.
Τα προϊόντα βιωσιμότητας της Elval Halcor ανήκουν σε τρεις κατηγορίες:
Συσκευασία αλουμινίου της οποίας η ζήτηση αυξάνεται συστηματικά καθώς αντικαθιστά την πλαστική. Σημειώνεται ότι αν το 1% της πλαστικής συσκευασίας αντικατασταθεί από συσκευασία αλουμινίου, η παγκόσμια ζήτηση θα αυξηθεί κατά 300.000 τόνους.
Προϊόντα για επενδύσεις ενεργειακής μετάβασης, στα οποία περιλαμβάνονται τα προϊόντα που απαιτούνται για έργα ΑΠΕ, έργα αποθήκευσης ενέργειας και ηλεκτροκίνησης, τα οποία όσο αυξάνονται δημιουργούν μεγαλύτερη ζήτηση για τα ειδικά σχετικά προϊόντα της εταιρείας σε αυτούς τους τομείς.
Και ο τρίτος τομέας είναι η εφαρμογή της βιωσιμότητας στα αστικά ακίνητα με έξυπνα και βιώσιμα κτήρια, με τη χρήση προηγμένων και καινοτόμων προϊόντων της εταιρείας τα οποία είναι και υψηλής προστιθέμενης αξίας.
Ο κλάδος αλουμινίου αυξήθηκε σε όγκο και τιμές
Η ζήτηση στους περισσότερους τομείς που δραστηριοποιείται η εταιρεία επανήλθε ή και ξεπέρασε τα προ πανδημίας επίπεδα. Ανέκαμψαν αυτοκινητοβιομηχανία και μεταφορές και οι όγκοι πωλήσεων του κλάδου αλουμινίου αυξήθηκαν κατά 10,5%, οδηγούμενοι κυρίως από τα προϊόντα έλασης αλουμινίου, χαλκού και κραμάτων.
Η αισιοδοξία στις αγορές και η υψηλή ζήτηση, οδήγησαν σε υψηλότερες τιμές των μετάλλων στο LME, με τη μέση τιμή του χαλκού να διαμορφώνεται σε 7.062 ευρώ ανά τόνο (αύξηση 38,2% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2020) και τη μέση τιμή του αλουμινίου να διαμορφώνεται σε 1.741 ευρώ ανά τόνο (αύξηση 13,6% σε σχέση με το Α’ τρίμηνο του 2020). Ο συνδυασμός ανοδικού όγκου και τιμών μετάλλων διαμόρφωσε τον κύκλο εργασιών στα 647,3 εκ. ευρώ για Α’ τρίμηνο του 2021, αυξημένο κατά 22,1% από τα 530,3 εκ. ευρώ του Α’ τριμήνου του 2020.
Στο περιβάλλον αυτό, τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν στα 67,1 εκ. ευρώ έναντι 20,1 εκ. ευρώ για την αντίστοιχη περίοδο του 2020.
Τέλος, τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 36,0 εκ. ευρώ έναντι κερδών 0,8 εκ. ευρώ του Α’ τριμήνου του 2020, με τα κέρδη μετά από φόρους και δικαιώματα μειοψηφίας να ανέρχονται σε 34,8 εκ. ευρώ για το Α’ τρίμηνο του 2021 ή 0,0927 ευρώ ανά μετοχή από 0,9 εκ. ευρώ για το Α’ τρίμηνο του 2020 ή 0,0025 ευρώ ανά μετοχή.
Ακολουθήστε το mononews.gr στο Google News για την πιο ξεχωριστή ενημέρωση
Διαβάστε επίσης