• Business

    ΕΛΤΑ: Στον «αέρα» 31 χιλιάδες επιστολικοί ψήφοι – Οι καταγγελίες και η λήξη της προθεσμίας

    Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ

    Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛ.ΤΑ


    Ένα ακόμη «ναυάγιο» στην ήδη προβληματική λειτουργία των ΕΛΤΑ, αποτελεί η διαδικασία της επιστολικής ψήφου η οποία ουσιαστικά λήγει αύριο, Τρίτη.

    Έως σήμερα όσοι πολίτες επέλεξαν να χρησιμοποιήσουν την επιστολική ψήφο θα μπορούν να την αποστείλουν εφόσον έχουν κλείσει ραντεβού με υπάλληλο ταχυδρομικής εταιρείας.

    Αν δεν έχει συμβεί αυτό τότε μόνο έως αύριο θα μπορούν να παραδώσουν την ψήφο τους σε κάποιο υποκατάστημα των Ελληνικών Ταχυδρομείων.

    Ωστόσο, οι καταγγελίες των προηγούμενων ημερών για κακές υπηρεσίες από τα ΕΛΤΑ έχουν πληθύνει ενώ είναι άγνωστο αυτή την ώρα αν θα μπορέσουν όλοι οι ψηφοφόροι που επέλεξαν την επιστολική ψήφο να εξυπηρετηθούν και να στείλουν την ψήφο τους.

    Όπως μας κατήγγειλαν πολίτες, σε ορισμένες περιοχές δεν υπήρχε η δυνατότητα παραλαβής της επιστολικής ψήφου από κούριερ διότι δεν υπήρχαν ραντεβού.

    Έτσι, αύριο θα πρέπει να σπεύσουν σε κάποιο υποκατάστημα για να την παραδώσουν.

    Όπως μας ενημέρωσαν, ωστόσο, από τα ΕΛΤΑ, έχει κανονιστεί η παράδοση και παραλαβή των σχετικών επιστολών για το 85% από τους περίπου 202.000 πολίτες που επέλεξαν την επιστολική ψήφο.

    Επίσης, τόνιζαν αρμόδιοι παράγοντες των Ταχυδρομείων ότι οι επισκέψεις των ψηφοφόρων στα ΕΛΤΑ είναι λίγες ακόμα και για ανθρώπους μεγάλης ηλικίας, οι οποίοι από ότι φαίνεται στράφηκαν στη ψηφιακή τεχνολογία, οι εργαζόμενοι των ΕΛΤΑ «σάρωσαν» την Ελλάδα δουλεύοντας ακόμα και εκτός ωραρίου, δηλαδή έως τις 19:00 το απόγευμα, προκειμένου να βγάλουν εις πέρας το απαιτητικό και παρθενικό έργο των ΕΛΤΑ.

    Τι θα γίνει, όμως, με το υπόλοιπο 15% της επιστολικής ψήφου που ακόμη δεν έχει διεκπεραιωθεί ενώ λήγει σε λίγες ώρες η προθεσμία;

    Έχουν κλειστεί τα ραντεβού παραλαβής της επιστολής ψήφου κι αν όχι δεν θα υπάρξουν αύριο, τελική ημερομηνία, ουρές στα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ;

    Διότι 15% σημαίνει ότι περισσότερες από 31 χιλιάδες επιστολικές ψήφοι δεν έχουν παραδοθεί σε κάποιο κούριερ ή σε υποκατάστημα των ΕΛΤΑ.

    Οι καταγγελίες για τα ραντεβού ήταν πολλές τις τελευταίες ημέρες.

    Για παράδειγμα καταγγέλλονταν ότι οι ταχυδρομικοί μεταφορείς σε πολλές περιοχές, μπορούσαν να εξυπηρετήσουν από τις 8 το πρωί μέχρι τις 2 το μεσημέρι, κάτι που σημαίνει ότι κάποιος πρέπει να χάσει τη δουλειά του για να περιμένει στο σπίτι να δώσει την επιστολική ψήφο.

    Σε κάποιες περιοχές υπήρξε επέκταση του ωραρίου ως τις 7 το απόγευμα, όχι όμως σε όλες με αποτέλεσμα οι ψηφοφόροι να πρέπει τώρα να μεταβούν μέχρι αύριο, την ώρα που είναι ανοικτά τα υποκαταστήματα των ΕΛΤΑ για να παραδώσουν την ψήφο τους.

    Πολίτες κατήγγειλαν ότι δεν υπάρχει ευελιξία ως προς το ωράριο ή τη διεύθυνση παραλαβής σε περίπτωση που κάποιος δεν μπορεί να εγκαταλείψει την εργασία του. Μάλιστα τα ΕΛΤΑ σε κάποιες περιπτώσεις απαντούσαν ότι δεν μπορούν να παραλάβουν την επιστολική ψήφο από το χώρο εργασίας διότι ο Ταχυδρομικός Κώδικας του τόπου διαμονής που είχε δηλωθεί αρχικά δεν ήταν ίδιος με του χώρου εργασίας.

    Άλλες καταγγελίες έχουν να κάνουν με ξαφνική αλλαγή του ραντεβού το οποίο είχε προγραμματιστεί αλλά τελικά ακυρώθηκε με ευθύνη του ταχυδρόμου.

    Οικονομική «τρύπα»

    Και όλα αυτά έρχονται σε μια χρονική στιγμή που στα ΕΛΤΑ έχουν συμβεί «σημεία και τέρατα» τους τελευταίους μήνες.

    Το mononews είχε αναδείξει εκτενώς τα τεράστια οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα Ταχυδρομεία.

    Σε ρεπορτάζ στα τέλη του 2023 αναφέραμε: «Ανοιχτή παραμένει η μαύρη τρύπα των ΕΛΤΑ με τη Grant Thornton να αναφέρει ευθέως στην έκθεση των οικονομικών αποτελεσμάτων για το 2022 ότι τίθεται σοβαρό ζήτημα βιωσιμότητας, εάν λάβει κανείς υπόψη τα ίδια κεφάλαια και τις βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις.

    Τα κεφάλαια των ΕΛΤΑ είναι αρνητικά κατά 102 εκατ. ευρώ, ενώ οι βραχυπρόθεσμες υποχρεώσεις διαμορφώνονται στα 257 εκατ. ευρώ και αποτελούν το μεγαλύτερο μέρος των συνολικών υποχρεώσεων (τουλάχιστον 55%) που διαμορφώνονται τα 468 εκατ. ευρώ.

    Επιπλέον, σύμφωνα με τη Grant Thornton, που είναι ο ανεξάρτητος ορκωτός ελεγκτής, ανησυχητικές είναι και οι ζημίες (27,9 εκατ. ευρώ)».

    Τα ΕΛΤΑ τα οποία είναι θυγατρική του Υπερταμείου, έχουν λάβει από το 2020 ένεση ρευστότητας 280 εκατ. ευρώ, παρόλα αυτά παραμένει σε δεινή θέση.

    Παράλληλα, τον περασμένο Φεβρουάριο η Αρχή Προστασίας Δεδομένων επέβαλε πρόστιμο 2,9 εκατ. ευρώ στον οργανισμό. Ο λόγος; «Η ελλιπής καταγραφή του χάρτη των δεδομένων, πού εδρεύουν αυτά και αποθηκεύονται, πώς κινούνται στο δίκτυο, καθώς και τι ευαισθησία έχουν».

    Υπήρξαν δηλαδή καταγγελίες ότι τα ΕΛΤΑ ήταν «τρύπια» απέναντι σε οποιαδήποτε κυβερνοασφάλεια που θα θέσει σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα των πελατών.

    Κάτι που είχε επισημανθεί από το 2021 χωρίς να γίνει τίποτε με αποτέλεσμα το 2022 τα μέλη της συμμορίας «Vice Society» να εισβάλλουν στα συστήματα των ΕΛΤΑ μέσω δύο λογαριασμών χρηστών και να εξαπολύσουν ανενόχλητοι την επίθεσή τους από τη 1.30 τα ξημερώματα έως τις 6.30 το πρωί.

    Στο σκεπτικό της επιβολής προστίμου η Αρχή ανέφερε ότι τα Ελληνικά Ταχυδρομεία δεν τηρούσαν επαρκή τεχνικά μέτρα ασφαλείας στο σύστημα.

    Για τον υπολογισμό του ύψους του προστίμου η Αρχή έλαβε υπόψη της το μεγάλο εύρος των επηρεαζόμενων προσώπων στους οποίους περιλαμβάνονται υπάλληλοι και στελέχη των ΕΛΤΑ, πελάτες και εξωτερικοί συνεργάτες, διανομείς, αντισυμβαλλόμενοι, συνταξιούχοι, ταχυδρομικοί πράκτορες, δανειολήπτες, εγγυητές, καθώς και την εκτεταμένη διαρροή δεδομένων που αφορά προσωπικά και οικονομικά στοιχεία.

    Διαβάστε επίσης:

    Πράσινα τιμολόγια: Η ΔΕΗ με 11,8 λεπτά η φθηνότερη τον Ιούνιο – Αυξήσεις κατά μέσο όρο 45%

    Έλληνες εφοπλιστές: Συνεχίζουν τις επενδύσεις στα bulkers – Ποιοι ενίσχυσαν τους στόλους τους

    Μεγάλη ανατροπή στα αυτοκίνητα: Μειώνεται το τέλος ταξινόμησης, νέα τέλη κυκλοφορίας 



    ΣΧΟΛΙΑ