Ο δισεκατομμυριούχος Elon Musk είναι γνωστός για πολλά πράγματα — όπως οι επαναστατικές του ιδέες, το παράτολμο στυλ διαχείρισης και τα αμφιλεγόμενα tweets. Σίγουρα η ενσυναίσθηση δεν είναι ένα από τα χαρακτηριστικά του.

Ωστόσο, το ανθρώπινο πρόσωπο του ήρθε στην επιφάνεια μέσα από την ανταλλαγή emails με με τον πατέρα ενός εφήβου που σκοτώθηκε σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα με Tesla το 2018. Όπως αναφέρει ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου, «δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να χάσεις ένα παιδί».

Το νήμα των μηνυμάτων που αντάλλαξαν οι δύο άνδρες αποτελεί μία σπάνια ματιά της προσωπικής εμπλοκής του Musk σε ένα θέμα που αφορά πελάτες της Tesla και ένα φρικτό ατύχημα. Αναφέρεται ακόμη στη δική του απώλεια, κάτι που σπάνια έχει συζητήσει δημόσια.

«Ο πρωτότοκος γιος μου πέθανε στα χέρια μου. Ένιωσα τον τελευταίο χτύπο της καρδιάς του», έγραψε ο Μusk, αναφερόμενος στον γιο του, Nevada Alexander Musk, ο οποίος πέθανε όταν ήταν 10 εβδομάδων.

Το μήνυμα απευθύνονταν στον James Riley, του οποίου ο γιος, Barret, βρισκόταν στο τιμόνι ενός Tesla Model S στις 8 Μαΐου 2018, όταν έχασε τον έλεγχο την ώρα που έτρεχε με 116 μίλια την ώρα και έπεσε στον τσιμεντένιο τοίχο ενός σπιτιού στο Φορτ Λόντερντεϊλ της Φλόριντα. Το αυτοκίνητο τυλίχθηκε στις φλόγες. Ο Barrett Riley και ο φίλος του που κάθονταν στη θέση του συνοδηγού σκοτώθηκαν.

Η ανταλλαγή των email περιλαμβάνεται σε δικαστικά έγγραφα που υποβλήθηκαν αυτό τον μήνα, σχετικά με μία αγωγή θανάτου που αφορούσε ένα άλλο ατύχημα με Tesla. Ο δικηγόρος σε αυτή την υπόθεση προσπαθεί να πείσει τον δικαστή να διατάξει τη διενέργεια ανάκρισης του Μusk σχετικά με τη λειτουργία υποβοηθούμενης οδήγησης του αυτόματου πιλότου της Tesla.

Ο Μusk έφτασε στο σημείο να εκπληρώσει το αίτημα του Riley και να τροποποιήσει η εταιρεία αυτοκινήτων μια δυνατότητα που διευκολύνει τους γονείς να ελέγχουν τη μέγιστη ταχύτητα που θα φτάσει ένα Tesla.

Τον Ιούνιο του 2018, η Tesla έστειλε μια ενημέρωση λογισμικού για τη λειτουργία ορίου ταχύτητας, που θα επέτρεπε στους οδηγούς να ορίσουν τη μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 50 και 90 μιλίων την ώρα, μέσω της εφαρμογής smartphone ή της χρήσης ενός τετραψήφιου PIN. Μάλιστα στο εγχειρίδιο κατόχου έγραφε ότι  η λειτουργία ήταν αφιερωμένη στη μνήμη του Barrett Riley.

«Ποτέ δεν ζήτησα αναγνώριση για τίποτα στη ζωή μου, αλλά θα ήταν ωραίο να αναγνωρίσω ότι η απώλεια του Barrett και του Edgar οδήγησε στην αύξησης της ασφάλειας των άλλων», έγραψε ο Riley στον Μusk στις 31 Μαΐου 2018.

Δύο ημέρες πριν, ο Μusk είπε στον Riley ότι η Tesla «κάνει ό,τι μπορεί για να βελτιώσει την ασφάλεια. Οι φίλοι μου, η οικογένειά μου και εγώ όλοι οδηγούμε Tesla, και ακόμα κι αν δεν οδηγούσαμε, θα έκανα ό,τι μπορούσα».

Σχεδόν δύο χρόνια μετά την ανταλλαγή των emails, ο Riley κατέθεσε αγωγή κατά της Tesla, ισχυριζόμενος ότι η μπαταρία λιθίου του αυτοκινήτου πυροδότησε την ανεξέλεγκτη φωτιά. Ήταν εκείνη, και όχι η πρόσκρουση, που σκότωσε τον Barrett Riley, επισήμανε.

Ο Riley ζήτησε από την Tesla δύο μήνες πριν από το ατύχημα να εγκαταστήσει μια συσκευή περιορισμού ταχύτητας στο αυτοκίνητό της για την ασφάλεια του γιου του, αλλά αφαιρέθηκε χωρίς άδεια όταν το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στην Tesla για σέρβις, σύμφωνα με την καταγγελία.

Αν δεν το είχε αμελήσει η Tesla, η συσκευή θα είχε αποτρέψει το ατύχημα και «ο Barrett Riley θα ήταν ζωντανός σήμερα», σύμφωνα με την καταγγελία.

Στην απάντησή της  η Tesla αρνήθηκε ότι η μπαταρία της ήταν ελαττωματική. Η εταιρεία είπε επίσης ότι ο ίδιος ο Barrett Riley επέστρεψε στο συνεργείο εκφράζοντας «ανησυχία για την απόδοση της επιτάχυνσης του οχήματος» και ζήτησε να αφαιρεθεί ο περιοριστής ταχύτητας.

Η υπόθεση θα εκδικαστεί φέτος.

Διαβάστε ακόμη:

Elon Musk: To tweet περί εξόδου της Tesla από το χρηματιστήριο και η στήριξη από το κρατικό fund της Σαουδικής Αραβίας