ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα μεγάλα σχέδια της Intralot, το παρασκήνιο για τη ΔΕΠΑ, οι νέες business του Λου Κολλάκη, έτοιμος ο Φέσσας, οι αλλαγές του Νεμπή, τα νέα πλοία του Προκοπίου, το κάλεσμα της Μήτση, οι περιπέτειες της πλατινομαλλούσας σε Βουλιαγμένη – Λεγρενά και ο ΧΧ
Μετά από έναν ταραχώδη μήνα που βρίσκεται στην ηγεσία της Twitter, o Elon Musk προχωρά σε ένα πιο επικίνδυνο παιχνίδι, όπως το χαρακτηρίζει το bloomberg: έναν πόλεμο με την Apple.
Ο δισεκατομμυριούχος επιτέθηκε στην κατασκευάστρια του iPhone με μία σειρά από tweets τη Δευτέρα, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία είχε περικόψει τις διαφημίσεις της στο Twitter και απείλησε να αφαιρέσει το μέσο κοινωνικής δικτύωσης από το κατάστημα εφαρμογών της Apple.
Συγκεκριμένα, έθεσε το ερώτημα αν η Apple μισούσε την ελευθερία του λόγου, επέκρινε τις χρεώσεις των εφαρμογών της και ακόμη αναρωτήθηκε αν ο τεχνολογικός γίγαντας θα μπορούσε να προκαλέσει προβλήματα και στην άλλη εταιρεία του, την Tesla.
Apple has mostly stopped advertising on Twitter. Do they hate free speech in America?
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Βάζοντας στο στόχαστρο την Apple, o Musk αμφισβητεί μια εταιρεία που είναι ζωτικής σημασίας για την βιωσιμότητα του Twitter. Η Apple ήταν σταθερά ένας από τους κορυφαίους διαφημιστές στο κοινωνικό δίκτυο, το οποίο είχε μια ολόκληρη ομάδα εργαζομένων αφοσιωμένη στην εξυπηρέτηση του τεχνολογικού κολοσσού, σύμφωνα με πληροφορίες. Η διαφημιστική δαπάνη ήταν πολύ πάνω από 100 εκατομμύρια δολάρια ετησίως, κατά τις ίδιες πληγές.
Παράλληλα, η Apple κατέχει μία πολύ σημαντική πύλη για τους χρήστες του Twitter: το App Store. Εάν η εταιρεία του Musk χάσει την πρόσβαση σε αυτό, θα αποκοπεί από περισσότερες από 1,5 δισεκατομμύριο συσκευές σε όλο τον κόσμο.
Apple has also threatened to withhold Twitter from its App Store, but won’t tell us why
— Elon Musk (@elonmusk) November 28, 2022
Ωστόσο, ο δισεκατομμυριούχος έχει τον δικό του στόχο. Παρουσιάζει τις αντιδράσεις του ως αγώνα για την ελευθερία, μία κίνηση που μπορεί να του αποφέρει εκατομμύρια οπαδούς.
Μείωση των διαφημίσεων
Η Apple δεν σχολίασε το θέμα. Ορισμένοι χρήστες του Twitter δήλωσαν τη Δευτέρα ότι συνεχίζουν να βλέπουν την Apple να διαφημίζεται στις ροές τους, ωστόσο, άτομο που γνωρίζει το θέμα επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία διέκοψε τις διαφημίσεις.
Πρόκειται για μία ακόμη μεγάλη εταιρεία που μειώνει τις διαφημίσεις της στο Twitter από τότε που ο Musk εξαγόρασε το μέσο έναντι 44 δισ. δολαρίων, τον περασμένο μήνα. Ανάλογες κινήσεις πραγματοποίησαν η General Mills και η Pfizer.
Μετά την εξαγορά ο Musk περιέκοψε χιλιάδες θέσεις εργασίας στο Twitter, τροφοδοτώντας τις ανησυχίες ότι η πλατφόρμα δεν θα είναι σε θέση να καταπολεμήσει τη ρητορική μίσους και την παραπληροφόρηση. Μια νέα προσέγγιση για την επαλήθευση λογαριασμών άνοιξε επίσης την πόρτα σε τρολ που υποδύονται μεγάλα εμπορικά σήματα, καθώς και τον ίδιο τον Musk.
O 51χρονος δισεκατομμυριούχος προσπαθεί να κάνει το Twitter λιγότερο εξαρτημένο από τη διαφήμιση, κατευθύνοντας τους χρήστες προς τη συνδρομητική του υπηρεσία Blue. Ωστόσο, οι διαφημιστικές υπηρεσίες παρήγαγαν σχεδόν το 90% των περυσινών εσόδων της ύψους 5,1 δισ. δολαρίων, με ένα μεγάλο μέρος να προέρχεται από την Apple.
Σημειώνεται ότι νωρίτερα αυτό το μήνα, το επί σειρά ετών στέλεχος της Apple, Phil Schiller, ο οποίος επιβλέπει το κατάστημα εφαρμογών, διέγραψε τον λογαριασμό του στο Twitter. Ήταν λίγο αφότου ο Musk επανέφερε τον λογαριασμό του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος είχε αποσυρθεί από την πλατφόρμα μετά την επίθεση στο Καπιτώλιο των ΗΠΑ τον Ιανουάριο του 2021.
Ο CEO της Apple, Tim Cook πάντως συνεχίζει να χρησιμοποιεί το Twitter μετά την εξαγορά του από τον Musk. Την περασμένη εβδομάδα δημοσίευσε ένα μήνυμα για την Ημέρα των Ευχαριστιών, «ευχόμενος σε όλους μια χαρούμενη μέρα».
Ο Musk, ο οποίος διευθύνει επίσης την Tesla και τη SpaceX, έχει πει ότι η αποστολή του στο Twitter είναι η μεγιστοποίηση της ελευθερίας του λόγου. Χρησιμοποιεί συχνά τον προσωπικό του λογαριασμό, ο οποίος έχει περισσότερους από 119 εκατομμύρια ακολούθους, για να επικρίνει τους αντιπάλους και τα άλλα μέσα ενημέρωσης.
Από την πλευρά της η Apple έχει αυστηρούς κανόνες στο κατάστημα εφαρμογών της που περιορίζουν το ανάρμοστο περιεχόμενο, συμπεριλαμβανομένου του μεροληπτικού περιεχομένου που σχετίζεται με τη θρησκεία, τη φυλή και τον σεξουαλικό προσανατολισμό. Περιορίζει επίσης την υπερβολικά ρεαλιστική βία και το πορνογραφικό υλικό.
Διαβάστε ακόμη:
Elon Musk: Θα στήριζε την υποψηφιότητα Ντε Σάντις στις προδρικές εκλογές του 2024
Twitter: Νέα δημοσκόπηση Μασκ – Επανέρχονται σχεδόν όλοι οι μπλοκαρισμένοι λογαριασμοί – Ποιοι εξαιρούνται
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Δ. Καλαντώνη: Η ιστορία πίσω από την «Εξέλιξη Ζωής», οι δράσεις και οι στόχοι
- Attica Bank: Ανοίγει το παιχνίδι του ανταγωνισμού στις χρεώσεις
- Οι Έλληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν εφέτος 230 πλοία – Ποιοι ναυπηγούν και ποιοι πούλησαν και αγόρασαν πλοία
- Άμεση Ανάλυση: Τι συμβαίνει με Optima Bank, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΟΠΑΠ, Profile, JP Morgan, MicroStrategy, Nike