ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Θα ξεκινήσει ο σιδηρόδρομος το συντομότερο δυνατό, σημείωσε ο υπουργός, μέχρι το τέλος του μήνα, αφού όμως έχει προηγηθεί η εφαρμογή νέων διαδικασιών ασφάλειας οι οποίες τώρα αποτελούν θέμα συζητήσεων με Hellenic Train και ΟΣΕ.
Ειδικότερα, ο νέος υπουργός Μεταφορών, τόνισε, ότι άμεσα θα αναβαθμιστεί το επίπεδο ασφάλειας, με τον εξής τρόπο: θα είναι υποχρεωτικοί δύο σταθμάρχες ανά σταθμό με μικρότερο μεταφορικό έργο και ότι σχετικές συζητήσεις και συμφωνία έχει ήδη γίνει με την Hellenic Train.
“Αν μείνει εκτός λειτουργίας για μεγάλο χρονικό διάστημα το τρένο, θα υποβαθμιστεί η υποδομή και θα απομακρυνθεί από την κοινωνία, σχολίασε, ο υπουργός, και δεν είναι δυνατό να παραμείνει κλειστό μέχρι την ολοκλήρωση των τεχνολογικών συμβάσεων”, σημείωσε ο υπουργός.
Στόχος είναι να εξασφαλίσουμε μια ισορροπία μεταξύ σιδηροδρομικού έργου και ασφάλειας. Πρέπει να λειτουργήσουν τα τρένα αλλά με ασφάλεια, σημείωσε ο κ. Γεραπετρίτης και τόνισε ότι δεν τίθεται κανένα ζήτημα να εγείρει αποζημιώσεις η Hellenic Train.
Επόμενες άμεσες κινήσεις
Σήμερα, σημείωσε, βρίσκεται στην Ελλάδα κλιμάκιο του ERA, της Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων, για να διαμορφωθεί ένα νέο πλαίσιο για τους σιδηροδρόμους και θα αποσταλεί κλιμάκιο και από τη Γερμανία για την περαιτέρω διερεύνηση και τη δημιουργία νέου θεσμικού πλαισίου. Όπως είπε ο υπουργός θα έχει συνάντηση σήμερα μέσα στην ημέρα με τους εκπροσώπους της ERA.
Είπε επίσης ότι έρχεται ένα πλαίσιο για τις οικογένειες των θυμάτων και όχι μόνο με αποζημιώσεις.
Θα γίνει αντικατάσταση της διοίκησης ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ και με τις νέες διοικήσεις θα προχωρήσουμε σε μια ταχεία επανέναρξη των δρομολογίων.
Επιπλέον, ανέφερε ο υπουργός, ότι θα δρομολογηθεί η σύσταση του Εθνικού Οργανισμού Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων, κάτι που είναι εδώ και καιρό υποχρέωση της χώρας.
Επίσης, θα έρθει στη Βουλή σημείωσε, ένα αυστηρότερο πλαίσιο για κλοπές, φθορές και δολιοφθορές στους σιδηροδρόμους και τόνισε ότι εκπονείται ένα σχέδιο που βάζει σε νέο πλαίσιο την ασφάλεια στους σιδηρόδρομους.
Τόνισε, ότι θα υπάρχει περαιτέρω ενίσχυση για τα οικονομικά του σιδηρόδρομου, και θα αυξηθεί ο προϋπολογισμός προς την ΕΡΓΟΣΕ από 45 εκ. ευρώ σε 75 εκ. ευρώ, ενώ 175 εκ. από το Ταμείο Ανάκαμψης προορίζεται για τις υποδομές.
Τέλος, θα δοθεί επέκταση της σύμβασης 717 για την τεχνολογική αναβάθμισης.
Η τεχνολογική αναβάθμιση
Όσον αφορά την τεχνολογική αναβάθμιση, ο υπουργός εξήγησε ότι υπήρξαν καθυστερήσεις 18 μηνών και από την κυβέρνηση αυτή και ενημέρωσε ότι αυτή τη στιγμή τρέχουν δύο συμβάσεις. Μια για τη σηματοδότηση φωτοσήμανση και μια για τηλεδιοίκηση- τηλεειδοποίηση.
Θύμισε ότι η νομοθεσία γύρω από τις συμβάσεις προκάλεσε τις καθυστερήσεις και σημείωσε:
Το 2017: Είχαν τοποθετηθεί τηλεδιοίκηση 17 από τους 52 σταθμούς, όμως τα συστήματα δεν έβλεπε το ένα το άλλο και δεν είχε γίνει κανένα κέντρο τηλεδιοίκησης
Το 2018: ξεκίνησε το έργο με συμπληρωματική σύμβαση που υπεγράφη το 2021
Το 2023: έχει παραδοθεί τηλεδιοίκηση 36 από τους 52 σταθμούς και ένα κέντρο τηλεδιοίκησης
Όπως είπε θα γίνουν όλες οι αναγκαίες ενέργειες ώστε η σύμβαση να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς και επεσήμανε ότι ο Πρωθυπουργός πραγματοποίησε επαφή με τον επικεφαλής της εταιρείας που υλοποιεί τη σύμβαση την Alsthom ώστε ο χρόνος αποπεράτωσης να είναι ο συντομότερος δυνατός.
Η επανεκκίνηση των σιδηροδρόμων, τόνισε, είναι προτεραιότητα και πρέπει να συμβεί πριν ολοκληρωθεί η τεχνολογική αναβάθμιση. Είναι ένα μέσο σταθερής τροχιάς και πρέπει να γίνει η επανεκκίνησή του, υπό όρους απόλυτης ασφάλειας. Για το υπόλοιπο διάστημα μέχρι να έχουμε την τεχνολογική αναβάθμιση, θα έχουμε νέους όρους ασφαλείας.
Νέο προσωπικό
Πολύ μικρός αριθμός αναπλήρωσης προσωπικού έγινε τα τελευταία χρόνια, σημείωσε ο υπουργός, τονίζοντας ότι ένα από τα προβλήματα είναι η έλλειψη προσωπικού. Όπως είπε, στον ΟΣΕ τα τελευταία χρόνια προστέθηκαν 69 κλειδούχοι, 73 σταθμάρχες 60 τεχνικοί, ενώ το 2021 έγινε ο διαγωνισμός για 117 άτομα που σύντομα θα τοποθετηθούν και άλλες 100 θέσεις για το 2022.
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- «Μπλόκο» Στουρνάρα στο σχέδιο των τραπεζών για το νέο IRIS
- Άμεση ανάλυση: Τι συμβαίνει με τις μετοχές των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Eurobank, τον χρυσό και το πετρέλαιο
- O Σαμαράς, οι μετοχές, το ΜΜ και ο Ηλιάδης, ο «Τρελαντώνης» και οι 6, η BSB στο ΧΑ, ο Κούστας και η ηθοποιός της βιντεοκασέτας, η απαίτηση του pirouetter, τι λέει η EDISON για τα media και η συγκίνηση του Χατζηδάκη
- Έξι ναυτιλιακές εταιρείες έχουν ρευστότητα 2, 5 δισ. δολάρια και πέντε εξασφαλισμένα έσοδα 14,65 δισ. δολάρια!