ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όπως είχε γράψει ήδη το mononews.gr, και είχε αναφέρει ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου ο ανάδοχος για τα εν λόγω έργα αναμενόταν να ανακηρυχθεί στα μέσα του τρέχοντος μήνα και πλέον θα ξεκινήσει η άμεση εγκατάσταση των εργοταξίων με ορίζοντα ολοκλήρωσης των εργασιών το 2025.
Πρόκειται για την πρώτη φάση των υποδομών συνολικής αξίας 500 εκατ. ευρώ που θα κατασκευαστούν για λογαριασμό της Lamda Development στο Ελληνικό και αφορούν το Μητροπολιτικό Πάρκο (50 – 60 εκατ.) τα δίκτυα ύδρευσης και αποχέτευσης(22 με 27 εκατ.), την παράκτια ζώνη (20 με 25 εκατ. ευρώ) , οδικά δίκτυα (57 εκατ. ευρώ) και δίκτυα υποδομών (44 – 54 εκατ.) μεταξύ άλλων. Το σημαντικότερο project του «πακέτου» είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία εκτιμάται στα 50 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, στα έργα αυτά περιλαμβάνονται πεζόδρομοι και ποδηλατόδρομοι μήκους άνω των 50 χιλιομέτρων, με κυριότερο έργο τον πεζόδρομο που θα ενώνει τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο και θα έχει μήκος 50 χιλιομέτρων και πλάτος 56 μέτρων.
Σχετικά με τις επόμενες φάσεις των έργων υποδομών ο Οδυσσέας Αθανασίου είχε αναφέρει: «Εντός του επόμενου διμήνου αναμένεται να προκηρυχθεί ακόμα ένας διαγωνισμός για έργα υποδομών, ενώ έως το καλοκαίρι του 2023 θα έχουν βγει και οι υπόλοιποι διαγωνισμοί».
Οι διεκδικητές
Πρόκειται για ένα έργο, το οποίο μαζί με το Marina Tower, είχε μαγνητίσει τις κορυφαίες κατασκευαστικές της χώρας μας και του εξωτερικού καθώς, όπως είχε γράψει το mononews.gr, τον περασμένο Ιούλιο είχαν υποβάλει προφορές τέσσερα σχήματα.
Υπενθυμίζεται πως ο Όμιλος της ΑΒΑΞ, που κλείδωσε τα έργα είχε δοκιμάσει τις ίδιες δυνάμεις του. Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκε και ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ενώ οι υπόλοιποι διεκδικητές είχαν δημιουργήσει 2 Κοινοπραξίες.
Η πρώτη αποτελούταν από τη συνεργασία του Ομίλου της Ελλάκτωρ με την Archirodon, ενώ η δεύτερη αποτελούταν από του Ομίλους Mytilineos και Intrakat, που είχαν βρει έναν ισχυρό σύμμαχο από μία μεγάλη κατασκευαστική με έδρα το Ντουμπάι.
Επρόκειτο για την Wade Adams του κύπριου Κύπρου Τσέντα, η οποία διαθέτει περισσότερα από 40 χρόνια εμπειρίας στην κατασκευή υποδομών στις χώρες του Περσικού Κόλπου.
Η επόμενη «μάχη» των κατασκευαστών
Εν τούτοις, οι μάχες που δίνουν οι μεγάλοι κατασκευαστές δε σταματούν στις υποδομές του Ελληνικού, καθώς τρέχει ταυτόχρονα και ο διαγωνισμός για το Marina Tower.
Πρόκειται για ένα πράσινο οικιστικό project αξίας 250 εκατ. ευρώ, το ύψος του οποίου θα ανέρχεται στα 200 μέτρα από την επιφάνεια της θάλασσας, ενώ θα διαθέτει 45 ορόφους και εκτιμάται πως μέχρι την ολοκλήρωσή του (δηλαδή το 2025) θα απασχοληθούν 10.000 άτομα.
Όπως έχει ήδη γράψει το mononews.gr οι διεκδικητές του εν λόγω έργου είναι οι Όμιλοι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΒΑΞ, Archirodon και Ελλάκτωρ που κατεβαίνουν ξεχωριστά, και η Κοινοπραξία της Intrakat με το γαλλικό κολοσσό Bouygues.
Ο ανάδοχος που θα προκύψει από τον εν λόγω διαγωνισμό θα αναλάβει σε συνεργασία με το αρχιτεκτονικό γραφείο Foster+Partners τις μελέτες για τον πράσινο ουρανοξύστη. Εν συνεχεία θα επιλεγεί από την Lamda Development ο κατασκευαστής του πύργου, ο οποίος μπορεί να είναι και ο εργολάβος που προέκυψε από τον παραπάνω διαγωνισμό.
Διαβάστε επίσης
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ-Marina Tower: Ποιοι είναι οι 5 που κατέθεσαν προσφορές για την κατασκευή
ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ
- Fitch: Επιβεβαίωσε το BBB- της Ελλάδας και διατήρησε σταθερές τις προοπτικές
- Γιατί ο Καραμανλής έκλεισε την συζήτηση για την προεδρία της Δημοκρατίας – Στήριξε τον Σαμαρά
- Πραγματική φοβέρα ή προετοιμασία για ανακωχή;
- Χρηματιστήριο: Repricing των τραπεζών, αγορές σε μετοχές με μερισματική απόδοση φέρνει η πτώση των επιτοκίων κατά 0,50% από την ΕΚΤ